• andromedae

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

AnnaMaria83 skrev 2017-11-01 18:20:11 följande:

Var på vul vecka 7+4 igår och tyvärr såg det inte bra ut :( såg en fin hinnsäck och gulesäck men inget foster. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka på tisdag för nytt vul för att vara 100% säker innan man framkallar blödning med cytotec. Känns så himla orättvist och ledsamt men jag kan inte påverka detta. Får försöka ta nya tag och hoppas på att de som finns i frysen vill ge oss ett barn. Skulle vara skönt att slippa stimuleras och riskera överstimulering igen då det inte var någon trevlig upplevelse. Hoppas att det går bra för er andra. Håller tummarna!

Beklagar!

Gick med ett MA till v.12 första graviditeten, bokade privat ultraljud bara för jag ville se att allt var bra...fy sjutton vilken käftsmäll det var.
    Håller tummarna på att guldägget finns i frysen!

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    Milli07 skrev 2017-11-02 09:55:24 följande:

Jag är gravid i vecka 10, går in i vecka 11 imorgon och känner att jag inte längre kan hantera min oro och ångest. Det har varit en lång jobbig väg till att bli gravid och nu är jag så ofantligt orolig för att förlora det lilla livet. Har gjort tre VUL hittills, senaste för en vecka sedan, men oron stillas bara för stunden. Magkänslan av att något kommer gå fel vill inte släppa. Nu har även symptomen såsom illamående och hunger börjat försvinna vilket spär på min oro. Känner mig mentalt labil och i smått upplösningstillstånd emellanåt.

Har ni några bra tips för stor stilla oron och ångesten? Önskar så att jag kunde våga vara glad och njuta av att äntligen vara gravid!

Känner igen hur du tänker. Jag har jättesvårt att njuta av graviditeten, trots att jag mår ok fysiskt. 

Min sambo beställde en doppler, angelsound, åt mig häromdagen. Redan idag hittade jag hjärtljud (9+4) vilket lugnade mig en aning.
    Jag vet allvarligt inte hur jag klarar ett MF till. Det måste gå vägen nu, så här långt har vi aldrig kommit förut.

• andromedae
    EimearX skrev 2017-11-03 18:12:05 följande:

Håller så många tummar för er alla här inne. Jag var på MVC i veckan och min barnmorska är strålande på att försöka få mig att tänka positivt istället för att gå runt och vara orolig. I grunden vågar jag fortfarande inte tro att det här kommer att funka fast jag är i vecka 11 och har alla symptom och inte haft en enda blödning. Men efter ett besök hos henne blev jag riktigt peppad och vågar släppa lite, lite på sargen. Har berättat om graviditeten för några fler men helt officielll blir jag nog först efter VUL om ca 2 veckor. 

Tröttheten man känner är ju avgrundsdjup. Får ibland kämpa för att ta mig igenom jobbdagen men det brukar lyckas. Dock är man då oftast totalknockad på kvällen när man kommer hem. I veckan somnade jag på soffan vid kl.20 och sov till min sambo väckte mig 23.30. Kämpade då för att hålla mig vaken en stund för att inte riskera att vakna för dagen redan vid 4-tiden sen... Orkar inte gå på stan efter jobbet eller hitta på något eller ens sätta på en maskin tvätt. Energin räcker precis bara till att ligga på soffan och vila. Längtar verkligen efter en energiboost så man får känna sig mänsklig igen. 

Åh, det där med nerv i kläm i rumpan som strålar ner i benet hade jag också för några veckor sen. Höll på att bli tokig och började nästan gråta av smärta när jag redan var trött i kroppen och var tvungen att gå när varje steg blev en smärtexplosion. Det satt i, till och från, i några veckor sen helt plötsligt försvann det igen tack och lov. En varm vetekudde lindrade något samt att jag försökte massera och trycka på den ömma punkten. Hoppas det håller sig på avstånd och inte kommer tillbaka. 

Vilka delar av landet befinner ni er alla i förresten? Fler som huserar i Stockholm?

Jag ska på hälsosamtal på måndag. Tyvärr hade de inte tid för inskrivning samtidigt och eftersom jag ska bort ett tag sen så blir själva inskrivningen först den 20e. Jag hoppas dock den barnmorskan är lika bra som den du träffat, så hon kan ta bort lite av min oro och ångest.

Jag är fortfarande grymt imponerad av att min sambo står ut. Det är nog tur han jobbar i grannlandet, så han får lite paus från mig Oskyldig. Utom i telefon då.

• andromedae
    Emsoff skrev 2017-11-20 08:07:13 följande:

Är det någon här som kör med doppler?

Jag och sambon gör.
    Har hört sen 9+4, det var dock otroligt svårt att hitta då.
    Idag 12+2 och det hörs tydligt.
    Har en angelsound.
  • andromedae
    Emsoff skrev 2017-11-21 06:00:22 följande:
    Känner du att den lugnar dig/er? Funkar den bra? Skulle du rekommendera den?
    Den lugnar bara mig för stunden, tyvärr. Men den lugnar min sambo. Tycker den är väldigt bra att ha hemma. Vi har heller ingen BM med ultraljud i vår stad, utan när sånt ska göras får vi åka 7 mil enkel resa. Så tills jag börjar känna puffar känns den bra att ha.
  • andromedae
    Emsoff skrev 2017-11-21 22:22:18 följande:
    Jag har fyra missfall i bagaget och ett utomkved. Så knäpp är jag redan... frågan är väl mer om en doppler skulle göra mig ännu mer knäpp.

Hur ofta kollar du?
    Tanken är max två gånger i veckan, men då min ångest blossat upp har jag nu lyssnat (max 10 sek ska tilläggas) tre gånger på 5 dagar.
    Nu avvaktar jag till helgen.
  • andromedae
    Emsoff skrev 2017-11-24 10:26:22 följande:
    Min ångest har också blossat upp rejält. Har fått sömnproblem och utmattningssymptom. Ska prata med läkare idag. Men även fast allt såg bra ut för två dagar sen så tror jag nu att den är död. Har googlat på missfall och sömnproblem. Vet inte vad som hände, men allt bara rann över.
    Trist. Vi borde ju njuta av våra graviditeter. Men på ett sätt skönt att inte vara ensam i sina tankar.
    Hur gick läkarbesöket? Funderar på att ringa mvc och höra om de har nån kurator ansluten till sig.
  • andromedae
    Emsoff skrev 2017-11-24 21:57:03 följande:
    Jag fick tid på onsdag. Jag går hos en psykolog. Gjort i ett år. Ska dit på tisdag. Hon har hjälpt mig en del med ångesten i väntrummet. Visste inte att denna ångest skulle komma. Inte träffat henne på en månad, men nu känns det skönt att vi snart ska ses. Kan rekommendera henne om du bor i Stockholm.
    Tack men bor lite långt ifrån tyvärr.
    Pigall skrev 2017-11-25 11:24:45 följande:

Hej allihopa. Hoppar in här. Många av er känner jag igen från ivf höst-tråden. Officiell testdag idag. Jag har varit så rädd för att få kemisk graviditet att även om alla tester visat positivt sedan rd 7-8 har jag inte vågat tro på att det faktiskt kan vara sant. Nu är det inte längre snack om saken utan jag är gravid i vecka 5. Trodde jag skulle vara gladare men oron för kemiskt ha nu bytts ut mot oro för ofostrig, utomkveds eller missfall. Hur har ni gjort för att hantera det? En graviditet känns ju så otroligt känslig när man har kämpat så för att få den. Känns nästan som om jag sitter här och ljuger för er när jag säger att det faktiskt funkat denna gång.

Grattis! Jag har tagit en dag i taget, jag vågade dock inte släppa tankarna på ofostrig eller MA förrän vid VUL. Missfall är jag fortfarande orolig för, även om det minskar lite varje dag.
  • andromedae
    BF 2018 <3

Mm79, 24/5 

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8
  • andromedae
    Pigall skrev 2017-12-11 21:08:41 följande:
    Jag är inte med men jag väntar gärna till vul på onsdag om det är ok. Känns fortfarande väldigt osäkert.
    Håller tummarna för onsdag!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017