• andromedae

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-12-13 20:00:02 följande:
    Ojojoj vilken dag! Helt slut av alla känslor och stress. Det började med att jag vaknade mitt i natten av magsmärtor (inte tjejmagen) och fick kräkas och ligga och kvida i några timmar. Har troligen lyckats stressa till mig ett magsår/magkatarr. Så efter endast ett fåtal timmars sömn var det dags för vul. Jag sa direkt att jag var rädd och nervös så läkaren lät mig hoppa upp i stolen direkt. Ganska snabbt såg hon ett litet foster med pickande hjärta. Då brast det för mig och jag började gråta där jag låg med bena i vädret. Läkaren och sköterskorna var supergulliga. Efteråt var jag helt skakig. Sen ringde endokrinläkaren och där var det lite sämre nyheter:( har troligtvis drabbats av giftstruma och blev beordrad att snabbt ta mig till närmaste lab för att lämna fem nya rör blod som ska analyseras tills imorgon. Redan nu har jag fått medicinering utskriven att ha med mig på resan utifall att provsvaren skulle dröja. Sen kommer jag få närmare instruktioner antingen via mail eller telefon imorgon. Som om det inte räckte med all annan stress inför resan!

Så det har varit lite blandade besked men synen av det pickande hjärtat betydde mer än något!
    Grattis till det lilla hjärtat, även om du kunde sluppit resten.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae

Jag är i vecka 16 (15+) och idag kom första kräkningen. Känns lite sent, men ska tydligen alltid vara lite egen Tungan ute.
    Gissar att det var pga hormoner i alla fall, för har inte kräkts nåt mer sen dess. Det var frukosten som vände upp. 

Avskyr att kräkas, det var så jag hann tänka "ska det vara såhär resten av tiden gör jag abort", även om jag inte menar det. Men så illa tycker jag om kräkningar. 

• andromedae

Vi var på RUL i fredags, BM ville flytta oss framåt trots ivf. Spelar inte mig nån roll, jag blir bara förvirrad hur jag ska räkna Tungan ute. Idag är vi antingen 18+1 eller 18+5. 
    Jag har moderkakan i framvägg, så lär väl dröja innan jag känner nåt. En pigg liten pojke låg därinne i alla fall. Det känns så underbart, så fantastiskt Hjärta
    Vi väntar dock till v.23, när vården också räknar honom som bebis, innan vi köper nåt.

• andromedae
    Hoppfullhet skrev 2018-01-01 23:07:00 följande:
    Va mysigt, grattis :).. nu vet jag inte ifall ni gjort ett färskt försök eller FET. Jag gjorde färskt och då räknas datum för äggplock som 2+0. Detta är inget som eg flyttas på enligt alla jag träffas därefter. Hoppas du snart får känna din lille krabat :)
    Vi gjorde FET med 5-dagars.
  • andromedae

Grattis ni som plussat och ni som sett er lilla på olika ultraljud Glad

• andromedae
    Nube skrev 2018-01-03 12:22:29 följande:

Har någon/några av er börjat känna bebises rörelser? Jag är i v 18+1 idag och tror att jag känner nåt ibland men är osäker. Vore kul att höra från er andra!

Är 19+0 idag. Funderade igår på om jag kände nåt som inte var tarmrörelser, men jag vet inte. Har moderkakan i framvägg så räknar, tyvärr, med att det dröjer.
  • andromedae
    waldesten16 skrev 2018-01-04 18:11:36 följande:

Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.

Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig

Beklagar verkligen.
    Vid första graviditeten var vi på koll i vecka 12 "bara för att", då var liten död sen 6 veckor.
    Andra graviditeten gjorde vi VUL i vecka 8 för att slippa vara med om samma. Då slog ett hjärta, men fick MF 2 veckor senare ändå.
    Smärtan var (och är faktiskt fortfarande) enorm.
  • andromedae
    Nube skrev 2018-01-04 09:59:40 följande:

Är det vid RUL man få intyg om graviditet som man sedan skickar till FK? Hur lång tid innan planerar ni gå i föräldraledighet?

Jag kommer få det runt vecka 25 sa bm på inskrivningen. Ska till bm om två veckor, får se om jag får ett intyg då (då 21+).

Är beräknad 29 maj, planerar att jobba april ut och sen ta ut semester sista tiden. Vill inte slösa föräldradagar innan liten kommit.
  • andromedae

Idag vaknade jag utan mage (bara vanliga degen Oskyldig) och med oömma bröst och inget illamående. Var tvungen att ta dopplern och lyssna och visst rörde han sig och hjärtat slog där inne. Kan magen bara försvinna sådär och allt är bra?
    19+1 idag enligt RUL (18+4 enligt ivf).

• andromedae
    waldesten16 skrev 2018-01-05 08:02:21 följande:
    Tack ! Tråkigt att höra kring dina erfarenheter förstår att det fortfarande gör ont. Vid din första fick du tabletter eller gjorde du en skrapning? Min läkare sa att efter min kontroll nästa vecka så kommer jag få tabletter som framkallar det. Men vet faktiskt inte om jag klarar det psykiskt.
    Tabletter hemma. Behövde två omgångar med knappt en veckas mellanrum för att få ut allt.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017