• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hoppfullhet
    Nube skrev 2018-01-10 18:04:46 följande:

Nu har vi också gjort RUL och allt var fint! Vilken lättnad och glädje :) Lycka till alla andra som ska ha ultraljud snart och grattis till alla som fått bra besked!

Znickers skrev 2018-01-10 19:48:50 följande:

Imorse var vi på vår VUL, blev framflyttade ett par dagar. Så är i v.8+2 (v.9) och till min glädje såg man den lilla krabaten med ett tickande hjärta... allt såg bra ut, och växt ordentligt. Inget avvikande.

Vilken lättnad. Den känslan är helt obeskrivlig!! Var förberedd på det värsta, tom fostersäck! Men där var den... lille plutten.

I eftermiddags hade vi även inskrivning på MVC (barnmorskegruppen). Fick en underbar barnmorska som forskat inom IVF. Känner mig i trygga händer :)

Va härligt för er bägge, grattis :)
  • Nube
    kattnos skrev 2018-01-10 19:11:33 följande:

Åh vad skönt, grattis! Här är det över en månad kvar till RUL.. men hoppas att det hinner börja hända lite annat innan dess, typ att magen börjar synas lite! När började magen synas hos er som kommit lite längre och är det fler som inte fått någon synlig bula än?

Tack!! Jag börjar få mage nu, det började växa mer för ca 2 v sedan.. svårt att komma ihåg men nu börjar det synas men den är inte stor!
  • Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-01-10 20:37:38 följande:

Va härligt för er bägge, grattis :)

Tack snälla!
  • vinterbebis12
    Znickers skrev 2018-01-10 22:48:50 följande:

Imorse var vi på vår VUL, blev framflyttade ett par dagar. Så är i v.8+2 (v.9) och till min glädje såg man den lilla krabaten med ett tickande hjärta... allt såg bra ut, och växt ordentligt. Inget avvikande.

Vilken lättnad. Den känslan är helt obeskrivlig!! Var förberedd på det värsta, tom fostersäck! Men där var den... lille plutten.

I eftermiddags hade vi även inskrivning på MVC (barnmorskegruppen). Fick en underbar barnmorska som forskat inom IVF. Känner mig i trygga händer :)

Grattis! Jag är inte kvar i tråden längre men läser ibland och blev nu nyfiken på din barnmorska då jag ska göra ett FET om några veckor. I vilken stad finns din fantastiska barnmorska? Om jag blir gravid vill jag ev. gå till en annan barnmorska än vid mina tidigare graviditeter.
  • Nube

Vad fint, vilken lättnad! :) visst är det helt obeskrivligt!
  • andromedae
    waldesten16 skrev 2018-01-05 08:02:21 följande:
    Tack ! Tråkigt att höra kring dina erfarenheter förstår att det fortfarande gör ont. Vid din första fick du tabletter eller gjorde du en skrapning? Min läkare sa att efter min kontroll nästa vecka så kommer jag få tabletter som framkallar det. Men vet faktiskt inte om jag klarar det psykiskt.
    Tabletter hemma. Behövde två omgångar med knappt en veckas mellanrum för att få ut allt.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-10 07:05:45 följande:

Ja just det, det hade jag glömt men såg det när jag kollade i listan :) lycka till i morgon!

Tack snälla!
  • Hey.orange

Så himla underbart!
  • Hey.orange
    Nube skrev 2018-01-10 18:04:46 följande:

Nu har vi också gjort RUL och allt var fint! Vilken lättnad och glädje :) Lycka till alla andra som ska ha ultraljud snart och grattis till alla som fått bra besked!

Så mysigt!
  • Znickers
    vinterbebis12 skrev 2018-01-10 20:39:57 följande:

Grattis! Jag är inte kvar i tråden längre men läser ibland och blev nu nyfiken på din barnmorska då jag ska göra ett FET om några veckor. I vilken stad finns din fantastiska barnmorska? Om jag blir gravid vill jag ev. gå till en annan barnmorska än vid mina tidigare graviditeter.

Hej vinterbebis :) Jo men absolut ska jag dela med mig av henne ;) Hon har bl.a skrivit sin avhandling inom IVF, och fokuserat på den psykiska/psykologiska området hos kvinnan. En mycket sympatisk och förtroendegivande dam. Hon finns på Barnmorskegruppen i centrala Göteborg.

Har du barn sedan tidigare? :) Vad har din upplevelse varit av dina tidigare barnmorskor?

Hoppas FETen går bra för er! Håller tummarna!!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017