• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos
    Solen2 skrev 2018-01-09 15:30:52 följande:

Jag har mitt vul på torsdag och jag blir mer och mer nervös ju närmare vi kommer. Har ju inga tydliga symptom heller. Försöker vara positiv och glad men förbereder mig endå mentalt på det värsta.

Det kommer att gå jättebra! Jag har inte haft så mycket symptom utan mått bra nästan hela tiden - det betyder inte att något är fel. Jag håller tummarna!
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2018-01-09 15:50:16 följande:

Vi ska på ultraljud på torsdag, är så spänd och hoppas på att hjärtat tickar på! Tycker min mage syns, gör det snabbare om man redan fått ett barn sägs det. Men ni som gjorde ultraljud för kub - det är inte vul då eller?! Kommer inte ihåg hur det var när vi gjorde det sist :D

Nej, vid kub är det på magen! :) Lycka till på ditt VUL!
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-09 16:26:08 följande:

Nej, vid kub är det på magen! :) Lycka till på ditt VUL!

Tack! ... du menar UL ? ;)
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2018-01-09 16:27:11 följande:

Tack! ... du menar UL ? ;)

Ja.. alltså jag tänkte att du skulle göra det första ul:et vilket ju brukar vara VUL.. ursäkta om jag missuppfattade! :) är det kub du ska göra nu?
  • Znickers

Jag har mitt vul på torsdag och jag blir mer och mer nervös ju närmare vi kommer. Har ju inga tydliga symptom heller. Försöker vara positiv och glad men förbereder mig endå mentalt på det värsta.

Jag förstår vad du menar och relaterar till det. Precis så känner jag själv. Har inte heller mycket tydliga symptom, men jag håller tummarna för dig inför torsdag. Skänk en tanke för oss imorgon. Men som du säger, man får förbereda sig på det värsta :( så blir man i annat fall positivt överraskad.
  • Znickers
    kattnos skrev 2018-01-09 16:24:06 följande:

Vid vårt VUL fick vi se vår lilla bebis, att hjärtat slog fint, veta hur lång han eller hon var och beräknat förlossningsdatum De sa att allt såg bra ut. Ja det var väl ungefär det. Det gick ganska fort men var inte stressigt så sett. Sen berättade de att våra resterande ägg ligger kvar i frysen (de får förvaras i fem år) och att vi förhoppningsvis inte behövde komma dit igen före syskonförsök. Jo, och så fick vi veta att det nu var 90% chans att det skulle bli en fullgången graviditet :)

Känslan var nog främst tacksamhet men också oförstånd. Jag har på sätt och vis knappt fattat än att det är sant men ibland kommer den största glädje och lycka över mig :) lycka till i morgon, det kommer att gå fint!

Tack för att du delade med dig. Hoppas vi med får se ett tickande hjärta. Jag kommer gå under och bli helt tom om de inte hittar något. Så skönt att ni fick höra den siffran - 90% är precis vad jag vill höra imorgon, utöver hjärtat :)

Är detta din första graviditet?
  • Znickers
    Hey.orange skrev 2018-01-09 15:50:16 följande:

Vi ska på ultraljud på torsdag, är så spänd och hoppas på att hjärtat tickar på! Tycker min mage syns, gör det snabbare om man redan fått ett barn sägs det. Men ni som gjorde ultraljud för kub - det är inte vul då eller?! Kommer inte ihåg hur det var när vi gjorde det sist :D

Åh lycka till på torsdag!! Så spännande att vi är flera som ska göra antingen VUL el UL denna vecka!!! Kommer gå så bra :)
  • Znickers

Kom att tänka på att våra BF måste då säkert bara vara någon dag emellan :) Är du också i vecka 9?
  • kattnos
    Znickers skrev 2018-01-09 19:09:39 följande:

Tack för att du delade med dig. Hoppas vi med får se ett tickande hjärta. Jag kommer gå under och bli helt tom om de inte hittar något. Så skönt att ni fick höra den siffran - 90% är precis vad jag vill höra imorgon, utöver hjärtat :)

Är detta din första graviditet?

Ja Herregud den tanken är ju helt outhärdlig.. ja jag tror att det är just att när hjärtat väl slår så går det OFTAST bra - sen kan det ju alltid hända saker ändå..

Ja, det är min första. Så jag har ingen aning om vad som är normalt och inte men det är ju trots allt typ 25% som inte mår dåligt under första tiden så jag är bara glad att jag var en av dem. :)
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-09 16:38:34 följande:

Ja.. alltså jag tänkte att du skulle göra det första ul:et vilket ju brukar vara VUL.. ursäkta om jag missuppfattade! :) är det kub du ska göra nu?

Ja precis, det är kub som gäller :) är i v13

det skiljer ju en vecka på oss :) så vi är ju nästan samtidigt.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017