• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-06 21:13:39 följande:

Jag har också läst mycket, det har varit skönt! Vi får passa på nu, snart kommer det inte finnas mycket tid för läsning ;) Hur har du haft det annars? Jag har varit hemma två veckor nu och känner som sagt ibland att det blir tråkigt.. kan tänka mig att du känner likadant efter fem veckor. Men snart så!

Känner mig redo efter 5 veckor hemma. Första 2 veckorna var även min sambo ledig så dem gick fort. Sen känns de som att dagarna blir segare o segare. Och nu är de hemskt, det enda man gör är o väntar. BF+6 idag och har för första gången på flera veckor sovit hela natten. Är i chock, somnade strax efter 21 igår och har precis vaknat. Helt galet vad skönt. Iofs är inte klockan mkt så kommer nog vila lite till, hela huset sover än förutom jag och en livlig bejbis i magen.

Blev ingen nationaldagsbejbis utan det blev nationaldagssömn och just i detta nu känns de nästan bättre. Nu är jag utvilad och känner mig riktigt pigg, så kom igen bejbis ut ut ut :)
  • Emsoff

Så nyfiken! Vilka har fått sina bebisar? Inte hängt med här riktigt!

• Nube
    pigan86 skrev 2018-06-07 05:29:08 följande:

Känner mig redo efter 5 veckor hemma. Första 2 veckorna var även min sambo ledig så dem gick fort. Sen känns de som att dagarna blir segare o segare. Och nu är de hemskt, det enda man gör är o väntar. BF+6 idag och har för första gången på flera veckor sovit hela natten. Är i chock, somnade strax efter 21 igår och har precis vaknat. Helt galet vad skönt. Iofs är inte klockan mkt så kommer nog vila lite till, hela huset sover än förutom jag och en livlig bejbis i magen.

Blev ingen nationaldagsbejbis utan det blev nationaldagssömn och just i detta nu känns de nästan bättre. Nu är jag utvilad och känner mig riktigt pigg, så kom igen bejbis ut ut ut :)

Vad skönt att du kunde sova så bra! Jag sov relativt bra också i natt och mår mycket bättre än igår. Vi får se vad barnmorskan säger idag, sist sa hon att hon kan kolla om jag börjar vara mogen så jag får se om hon kan göra det och vad kroppen säger. Ha en fin dag!
  • Nube
    EimearX skrev 2018-06-06 23:43:02 följande:

Ingen flaggbebis här heller. Hade dock rejält med "mensvärk" längst ner i magen och i ryggen under flera timmar i natt men det klingade av under dagen sen. Typiskt. Ville verkligen tro att den där drinken skulle få igång allt...

Också varit extremt trött idag. Jag har varit hemma med gravidpenning sen i påskas och har försökt ha minst en aktivitet om dagen men nu den här veckan har jag varit alldeles för trött för att göra mer än typ läsa, titta på serier och lösa korsord. :) Man ska ju vila på slutet men tror att min trötthet mer beror på att nattsömnen blir störd. Vaknar (och behöver oftast kissa) ungefär en gång i timmen... 

Jag har samma, mensvärk liknande kännslor som sedan bara försvinner... tråkigt! Men någon gång måste de väl fortsätta och utvecklas till nåt mer! Ska du göra drinken på nytt? :)
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-07 11:40:17 följande:

Vad skönt att du kunde sova så bra! Jag sov relativt bra också i natt och mår mycket bättre än igår. Vi får se vad barnmorskan säger idag, sist sa hon att hon kan kolla om jag börjar vara mogen så jag får se om hon kan göra det och vad kroppen säger. Ha en fin dag!

Håller tummarna för dig idag, hoppas din kropp är mogen och även att bejbisen vill komma <3 de här med att passera bf var inte så spännande ;)
  • Hoppfullhet

Om TS orkar o har tid kanske vi kan uppdatera det fastnålade posten, med allas BF, även med det datum bebis kom? Om isf så kom ju min lilla tjej 15/5 :)

• Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-06-07 13:12:18 följande:

Om TS orkar o har tid kanske vi kan uppdatera det fastnålade posten, med allas BF, även med det datum bebis kom? Om isf så kom ju min lilla tjej 15/5 :)

Absolut, det kan jag säkert fixa :)

Ni som har fått era bebisan kan väl skriva födelsedatumet så uppdaterar jag listan sedan :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-07 11:54:56 följande:

Håller tummarna för dig idag, hoppas din kropp är mogen och även att bejbisen vill komma <3 de här med att passera bf var inte så spännande ;)

Tack! Dock har det inte hänt så mycket, livmodertappen var 3 cm men mjukt.. jag var inte öppen alls och hon kunde inte göra hinnsvepning. Så troligen får jag vänta iaf ytterligare en vecka till, nästa torsdag ska jag ringa till förlossningen och boka tid för igångsättning om ingenting händer innan dess. Ja ja, inte så mycket mer att göra än vänta!
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-07 17:04:41 följande:

Tack! Dock har det inte hänt så mycket, livmodertappen var 3 cm men mjukt.. jag var inte öppen alls och hon kunde inte göra hinnsvepning. Så troligen får jag vänta iaf ytterligare en vecka till, nästa torsdag ska jag ringa till förlossningen och boka tid för igångsättning om ingenting händer innan dess. Ja ja, inte så mycket mer att göra än vänta!

Ajdå vad trist. Hoppas de hinner sätta igång av sig själv före de. Jag oroar mig för att bli igångsatt, vet egentligen inte varför men vill verkligen inte bli igång satt själv :) Fast iofs är ju de bättre än att ingenting händer :/
  • EimearX

Blev tipsad om hinnsvepning idag av bekanta när jag beklagade mig på Facebook. Hade inte hört talas om det innan. Imorrn är jag 41+3 så ska ringa till förlossningen då och boka in tid för igångsättning. Värt att fråga om man kan få komma in tidigare och testa den där svepningen men det kan ju vara samma för mig att det inte funkar än. Försöker ha pepptalks med magen men hon har redan fattat att man inte lyssnar på sin mamma... ;) 

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017