• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-04 21:38:47 följande:

Ja samma här vissa lite mildare och vissa gör ont så ja gråter och inte vet riktigt vart jag ska ta vägen. När det bara kommer sådana och de är tätare åker vi in :) Nu ska jag kolla så bebisen rör sig som vanligt, har glömt bort det lite mellan smärtan.

Hur känns det för dig nu?

Hur har det gått för dig? :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-10 22:53:14 följande:

Gravidklåda gissar jag, har googlat både bilder och text o det ser ut som så, vissa får de och andra inte. Dem tror de beror på att huden stramas åt och hormoner. Försvinner i regel kort efter förlossningen. Så ytterligare en anledning att längta :)

Känner samma, ids inte ens svara på såna sms nåmer. Har sagt att de är jobbigt när alla frågar, vissa accepterar medan andra inte fattar vinken. Är ju inte direkt så att man håller inne barnet för skoj skull, jag o min sambo längtar och väntar också på leverans. Men som du säger vilö dem ju inge illa, men de är jobbigt i längden. Speciellt när de är många som frågar, det blir tjatigt att behöva förklara sig.

Vad skönt att klådan försvinner då, hoppas det är snart dags!
  • Nube

Jag hade lite värkar igen under natten och sedan började slemproppen att lossna så nu händer det nåt, dock kan det fortfarande ta tid.. har nästan inga värkar just nu. Men lite spännande ändå!

• pigan86
    Nube skrev 2018-06-11 10:47:52 följande:

Jag hade lite värkar igen under natten och sedan började slemproppen att lossna så nu händer det nåt, dock kan det fortfarande ta tid.. har nästan inga värkar just nu. Men lite spännande ändå!

Jag har också haft värkar i natt, var svårt att slappna av men lyckades somna vid 3 och när jag sen vaknade vid 6 hade dem avtagit i styrka. Just nu molar de men inte alls i samma styrka som i natt. Håller tummarna att vi får våra små snart <3

Lycka till
  • galadriel80
    Nube skrev 2018-06-11 04:51:44 följande:

Hur har det gått för dig? :)

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.

Hur går det för dig?

Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!
  • Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.

Hur går det för dig?

Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!

Stort grattis! Vilken lycka, verkligen :) Hur var förlossningen?

Det går helt ok för mig, bf +7 idag och det verkar som sagt hända nåt.. slemproppen fortsätter att lossna, trodde att vattnet hade gått men det var bara en vattning flytning. Det har kommer lite blod också under morgonen och värkar har jag också haft under dagen, dock inga regelbundna men ändå. Så jag tror och hoppas att inom några dagar är bebisen här :)
  • EimearX

Vad spännande att ni börjat få värkar nu! Jag ska få bli igångsatt i morgon så får vi se hur många dygn det kan tänkas ta. Beror ju på hur redo kroppen känns och vilken metod de kan använda sig av om det drar ut på tiden eller går snabbt. 

Lycka till alla!! 

• Nube
    pigan86 skrev 2018-06-11 13:00:14 följande:

Jag har också haft värkar i natt, var svårt att slappna av men lyckades somna vid 3 och när jag sen vaknade vid 6 hade dem avtagit i styrka. Just nu molar de men inte alls i samma styrka som i natt. Håller tummarna att vi får våra små snart <3

Lycka till

Tack! Kul att det händer lite där också :) Jag sov väldigt lite inatt så ska försöka vila nu under dagen, dock har jag fortsätta värkar så vi får se hur det går och hur det hela utvecklar sig. Men snart har vi våra bebisar :) Imorgon ska vi på ultraljud om bebisen inte födds innan dess.

Lycka till du med!
  • Nube
    EimearX skrev 2018-06-11 15:19:16 följande:

Vad spännande att ni börjat få värkar nu! Jag ska få bli igångsatt i morgon så får vi se hur många dygn det kan tänkas ta. Beror ju på hur redo kroppen känns och vilken metod de kan använda sig av om det drar ut på tiden eller går snabbt. 

Lycka till alla!! 

Tack :) har du någon aning om din kropp har börjat mogna sig eller? Det kommer säkert gå jättebra med igångsättningen, de vet ju vad de gör :) Väldigt spännande att vi är några i ungefär samma situation nu, vi kommer klara det så bra :)
  • Mm79
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hur går det för dig?

Stort grattis till gossen!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017