kattnos skrev 2018-07-17 14:36:13 följande:
Oj, mitt inlägg blev inte färdigt.. skulle skriva att jag håller på att läsa en bok som heter Amning i vardagen där det står att amningsreflexen sitter kvar i flera månader och att man därför kan börja om från början om det inte funkar första tiden. Om du nu vill, pigan86 så kan du ju försöka iaf :)
Aha det visste jag inte, är inte så påläst om just amningen. Han tar flaskan så bra nu och tror inte att han skulle ha tålamod att bli ammad faktiskt. Han har verkligen inget tålamod, allt ska ske nu och på en gång och helst igår :D
Men kanske är värt ett försök ändå, tack för tipset.
Håller tummarna att de kickar igång för dig snart.
Nube skrev 2018-07-17 14:42:27 följande:
Skönt att ni har AC hemma! Vi har inte det men som tur är blir lägenheten inte jättevarm. Men det hade varit kul att vara ute lite mer men det vågar jag inte, bara tidigt på morgonen eller kvällar..
Vad tråkigt att amningen inte kom igång.. men jag tror också att man kan börja nu trots att det gått en tid. Men huvudsaken är ju att han mår bra! Jag hade också lite tufft med amningen i början då jag fick sår i båda bröst och det gjorde så ont! Men nu är det bättre. Hon gick inte alls ner i vikt efter födelse vilket är nog ganska ovanligt men också skönt då hon vägde bara lite över 3 kg. Nu har hon gått upp 1.5 kg redan :D hur sover din pojke? Har ni fått nån rutin än? Vi har inte det så det är lite svårt att planera dagarna men det tar ju lite tid innan rutinerna sitter på plats. Hon har börjat le nu vilket är underbart!
Vi är ute på bakgården i princip hela dagarna, altanen där är i skugge hela dagarna så där ligger gossen i vagnen och jag läser o grejsar i trädgården.
Vad skönt att hon inte gick ner i vikt. Haha då väger hon fortfarande mindre än vad min gosse gjorde när han föddes. Förstår inte hur han kan vara så stor redan, varken jag eller min karl är speciellt stora. Dock så har han storfödda barn på sin sida av släkten så de kommer väl därifrån. Våran son vägde nästan 5 när han föddes :)
Vi har fått hyfade rutiner tycker jag med tanke på att de bara gått en månad. Han sover mellan 3-6 timmar i stöten under nätterna, vaknar 2-3 ggr och äter o får ren blöja och somnar för de mesta om rätt så fort. Vi är rätt bortskämda med sömn då vi tar varannan matning just nu när vi båda är lediga. Vi brukar kliva upp vid 10 tiden men ibland stannar vi kvar i sängen längre om vi inte har något planerat för dagen.
Våran gosse ler också, längtar tills han börjar ljuda och skratta <3