Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Pickande hjärta såg vi idag :)
V7+4 bf 21/7 (ivfkliniken räknar v40+0 som bf och då är det 22/7)
Så himla skönt!
Pickande hjärta såg vi idag :)
V7+4 bf 21/7 (ivfkliniken räknar v40+0 som bf och då är det 22/7)
Så himla skönt!
Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.
Någon som funderar på att ta reda på könet vid RUL?
Någon som funderar på att ta reda på könet vid RUL?
Bara en orolig fråga. Jag är i v13 nu. Och jag känner INGENTING. Förutom lite foglossning och nästäppa. Hur mår ni? Jag blir ju så sjukt orolig :(
Men mitt första barn så kunde dem inte se på RUL vem det var, trots att jag gärna skulle velat att veta, om det gick. Så vi fick en liten överraskning när han föddes, eller ja, jag brydde mig inte alls, var så glad att han var ute och var frisk. Det var 18 år sen.
Vill veta även denna gång, för att kunna relatera lite bättre och kanske förbereda lite mer. Alla runt omkring verkar vara mer nyfikna :p Jag personligen är så himla tacksam att det blev något öht efter flera år av besvikelse, och att det tog sig på första ivf försöket och att jag mått/mår så himla bra (förutom en förstorad äggstock som värker några ggr i månaden rejält och lite huvudvärk då o då)
Håller tummarna att bebben är frisk och hel, nästa torsdag får vi se.
Hmm jag satte in en fryst i cykel. Räknar jag från första mensdag borde min bf vara 13 aug ????
Idag har jag känt mig både bättre och sämre än igår. Bättre för att jag varit mycket piggare och inte känt mig sjuk i kroppen, sämre för att jag blivit förkyld. Men det går väl över...
Jag läser om att flera i tråden är oroliga - fy så jobbigt för er! Just nu är jag inte alls orolig, trots få symptom. Det gjorde mycket att få se den lill* på ultraljudet förra veckan.. så än så länge ser jag ljust på det hela. Givetvis blir man extra orolig om man tidigare varit med om ex ett missfall men försök om ni kan att njuta ändå! Någonstans så ligger väldigt lite i våra egna händer nu. Vi kan bara hoppas och tro att allt ska gå bra.
Kram på er!
Nu som kommit lite längre, ingen som vill lägga upp en magbild? Jag är nyfiken! Min graviditet syns ännu inte..
Tack för alla svar. Det verkar vara lite olika beroende på klinik. Men får kanske ringa till SU på måndag och få svar så jag är på det klara vad som gäller för mig.
Jag har en till fråga till samtliga :) självklart är vi ju alla nojiga så här tidigt efter plusset, min värsta farhåga är just att det ska bli ?rosa? i trosskyddet. Och idag upptäckte jag en väldigt svag ?beige? missförgning. Och nu är jag livrädd att det kan leda till missfall eller en så kallad missed abortion.
Har någon av er haft liknande missfärgningar och ändå fortlöpt med era graviditeter utan problem?
Jag antar att vi inte har ngt val än att bara vänta på UL den 10 januari.