• kattnos

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

jeenniie83 skrev 2017-12-18 19:02:44 följande:

Vi va och fick se vårt lilla mirakel.

Vi fick ett nytt datum än vad appen har sagt så nu är de 2/8-18 som de lilla mirakler väntas komma.

Jag är nu i v 7+3

Stort grattis! Visst är det häftigt att få se att det faktiskt växer något där inne? :)

Jag har varit hos BM idag och tagit lite prover. Det hon kunde analysera på en gång såg bra ut, dock lite äggvita i urinen så hon skulle skicka på vidare analys för säkerhets skull. Sen fick jag inbokat RUL som blir den 19/2. Känns som en evighet men det ska bli himla spännande! Då lär ju magen vara lite större också - mycket som händer nu känns det som :) v 11 inleddes idag. På julafton tänkte vi berätta för närmsta släkten <3
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-19 06:45:21 följande:

Vad kan det innebära?

Vi har RUL 23/2 tror jag det var. Men vi ska genomföra ett KUB 11/1, känns bra :)

Mysigt att kunna berätta det på julafton! Jag har berättat för en kompis, barnets farmor och mormor och morfar. Sen igår fick jag reda på att en av mina närmaste vänner ska få barn i början på juli också. Så kul! Jag hoppas kunna berätta för henne samma nyhet snart!

Jag vet inte riktigt men bm sa att det i mitt fall troligtvis berodde på antingen flytningar eller att det inte gått minst två timmar sedan jag kissat senast. Har läst att det kan tyda på havandeskapsförgiftning men det känns lite tidigt och jag har inga symptom.

Vi ska också göra KUB, 2/1 har vi tid så om precis två veckor :) det ska bli kul att se vad som har hänt i magen på en månad!

Nube, jag vet inte men det kanske finns fler val on du inte använder mobilversionen? (Om du nu gör det)
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-19 17:15:25 följande:

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

Grattis! Ja, njut nu :)
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-20 06:28:29 följande:

Ah ok. Nä det känns det ju inte som redan nu. Någon vecka hade jag också otroligt mycket flytningar. Symptomen har verkligen varierat från vecka till vecka för mig. Har nog snart klarat av alla, och som tur är sker de inte samtidigt! Illamående-frusen-trötthet-krånglig och hård mage och uppblåst... nu lite lite ömma bröst och trötta höfter. Ingen uppblåst mage. Känner mig så ogravid!

Hur mår du? Hur gick det med förkylningen?

Men on du har så mycket olika symptom så borde du ju verkligen känna att det händer något i kroppen! Alltså att det är annorlunda från det vanliga.. jag har nästan inga symptom alls nu.. jag har lite molvärk till och från och får tänka på hur jag vänder mig om i sängen för det känns som träningsvärk i sidorna.. har bara mått illa lite sporadiskt och hård mage har jag inte heller längre. Sen är det hårt när jag trycker längst ned på magen vid livmodern. Annars är det mest min man som säger att min hud är annorlunda och att jag luktar konstigt, haha.

Men i det stora hela mår jag bra! Jag kände mig sjuk en dag men redan dagen efter var jag pigg även om jag var mer förkyld. Nu är det nästan borta.
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-22 06:44:36 följande:

Har en fråga kring när ni berättade nyheten att ni är gravida för den närmsta familjen? Jag vill gärna berätta för mina föräldrar och syster under julen och kommer då på tisdag gå in i v. 8 (7+0). Har varit på tidigt vul så har sett hjärtat slå men ska tillbaka den 4 jan igen för kontroll. Min sambo tycker det är för tidigt att berätta men jag tycker att man kanske kan berätta för de allra närmaste. Hur resonerar ni?

Vi går in i v 12 på måndag efter julafton så vi kommer att berätta för de släktingar som är med hos oss på jul. Jag har inte velat berätta tidigare för även om vi har sett ett hjärta som slår så känns det så obegripligt än.. men jag har berättat för min bästa vän. Men jag tänker att om något mot förmodan skulle hända så kan det ju ändå vara skönt att de närmaste vet..
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-12-23 15:48:32 följande:

Tiden går så långsamt och jag vill bara att det ska vara tid för oss att göra det första tidiga ULet. Vi har tid först 10 januari. Känns som en evighet dit.

Är så orolig över att det ska vara tomt, en tom fostersäck och inget hjärta som pickar där i. Jag letar febrilt efter fler grav-tecken. Men är bara kissnödig, brösten ömmar på kvällar & morgnar och magen känns svullen på insidan o ömmar lite. Men tänker hela tiden att jag borde känna något mer, iallafall ju mer tiden går. Men det känns så spöklikt. Tog ett 3e grav-test i förrigår och självklart är det ju fortf. ett plus. Man tänker så irrationellt men kan inte låta bli att önska jag kunde känna mer.

Är det någon av er som känner igen sig?

Jag känner igen mig! Jag har dagar då jag mår lite sämre och stunder med molvärk m.m men stora delar av tiden mår jag prima och då känns det liksom inte på riktigt.. men sen är ju alla graviditeter olika och det är inget fel att må bra - så försöker jag tänka. Att vara gravid är ju ingen sjukdom utan ett naturligt tillstånd i att vara kvinna.. men hade jag haft fler symptom (läs mått sämre) så känns det som att det hade varit lättare att fatta. Men skönt att det finns fler som inte mår pyton hela tiden!

Vi gjorde ul i v 9 (8+2) och då fanns ett tickande hjärta men det ska bli skönt med ett nytt ul i och med kub-testet 2/1 så man åter kan få bekräftat att något växer där inne.. har inte blivit större än heller även om det i sig inte är konstigt i v 11.. men det är SÅ lätt att jämföra sig med andra!

Jag håller tummarna för dig och försök att slappna av (inte lätt, jag vet..) Och god jul!
  • kattnos

God jul alla i tråden! Och ni som berättar för släkten idag, hoppas ni får många glada reaktioner :)

• kattnos
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-26 21:10:03 följande:

Hej ???? hoppar in här

Är gravid efter tredje återförandet hos Carlanderska i Gbg. Fick tillbaka grodden efter 3 dagars odling, då det var endast 3 av 16 ägg som blev befruktade. Jag har en bra äggreserv trots min ålder, jag är 42. Min sambo är lika gammal och han har dålig spermakvalitet. Få och dålig kvalitet, de gjorde därför ICSI.

Jag har varit gravid tidigare i livet med en annan man, men det slutade med ett missfall och ett MA. Så jag är skitnervös!!! Ingen av oss har barn sedan innan. Så skönt att den här gruppen finns!

Har en liten fråga. Hur länge använde ni Lutinus efter plusset? Har förstått att det skiljer sig lite mellan klinikerna när jag läst på nätet. Känns läskigt att sluta!

Stort grattis till plusset! Jag gjorde FET i ostimulerad cykel så jag tog inget lutinus alls.

När är du beräknad? :)
  • kattnos

Nu har vi också berättat för släkten som givetvis blev väldigt glada. Men det var nervöst att berätta tycker jag, vet inte varför. Dålig på att stå i centrum kanske. ;)

Nu längtar jag till på tisdag och kub-testet då vi får se miraklet igen! Sen kanske man vågar gå ut med det lite mer officiellt också.

God fortsättning!

• kattnos
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-27 09:25:25 följande:

Jag är i v6 och har inte gjort något ulj än, men BF i slutet av augusti om jag tänkt rätt :) Grattis till dig med! Hur långt har du kommit?

Men vad spännande, det är ju något att se fram emot!

Jag är i v 12 nu och gjorde ul i v 9 - det var så häftigt att se att det fanns något där inne som växte, även om det mest såg ut som en liten alien <3 BF är 16 juli för mig :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017