• kattnos

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Znickers skrev 2017-12-27 14:17:20 följande:

God fortsättning!!! :) Vad härligt att ha berättat för släkten nu :) Och visst var det nervöst, kände jag med. Jag längtar själv efter att få göra det mer ?officiellt? men vi ligger ju några veckor efter er. Är bara i v.7 så får allt ha is i magen i minst 5v till.

Nu hoppas jag bara att allt går fortsatt bra för oss alla här i gruppen.

Vi berättade ju dagen innan vi gick in i v 12 men det kändes liksom rätt att berätta på julafton första julen i vårt eget hus och båda våra mammor på plats :) men tiden går fort, snart är ni också där :)

Ja det hoppas jag också, lycka till allihopa och som någon sa här innan, nästa år är vårt år :)
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-28 08:46:44 följande:

Jag har testat det och det hjälper inte. Det enda som hjälper lite är om jag ligger helt plant i sägen/soffan ingen kudde och inte rör mig.  I morse kräkets jag så mycket att jag blev yr och svimmade. Har ringt MVC och de var inte så behjäpliga, har dock en tid i morgon för hälsosamtal. Hoppas hon lyssnar bättre än den i telefonen.

Men Gud så jobbigt för dig! Hoppas att du får bra hjälp i morgon! Och att illamåendet blir bättre ju längre in i graviditeten du kommer. Skickar lite styrka!
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-28 08:46:44 följande:

Jag har testat det och det hjälper inte. Det enda som hjälper lite är om jag ligger helt plant i sägen/soffan ingen kudde och inte rör mig.  I morse kräkets jag så mycket att jag blev yr och svimmade. Har ringt MVC och de var inte så behjäpliga, har dock en tid i morgon för hälsosamtal. Hoppas hon lyssnar bättre än den i telefonen.

Kan ju säga också att jag har haft väldigt lite illamående men när jag har känt av det så har clementiner hjälpt mig. Fast det kanske du redan har provat.
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-12-28 19:19:53 följande:

Nu har jag gått och blivit vrålförkyld sedan i förrigår. Och jag är vanligtvis inte den typen som knaprar värktabletter vid smärta, men nu har jag haft feber och enorm huvudvärk och har därför ätit alvedon.

Jag vet att överallt sägs det att just alvedon (paracetamol) är okej när man är gravid men jag kan inte låta bli att tänka irrationellt och få dåligt samvete. Är i v.7 och väldigt orolig att jag är dum som tagit alvedon.

Någon annan som känner igen sig? :(

Jag hade faktiskt hemskt jobbig huvudvärk på julafton och tog då två alvedon. Tar sällan värktabletter annars, typ vid kraftig mensvärk bara. Men jag tycker inte alls att du ska känna dig dum för som sagt så är det ju det som rekommenderas för den som är gravid :)
  • kattnos
    matelan skrev 2017-12-29 11:52:26 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Vi har gjort IVF och efter jag op. bort båda mina äggledare så gjorde vi FET från ÄP nr 2 och då stannade äntligen pyret. Idag är jag i v 9 (8+1) och har BF 8/8 -18. Vi var på vul i förrgår och såg det lilla hjärtat ticka, nu vågar jag äntligen tro på det! :D 

Åh, grattis och välkommen! Ja det där att se den lilla/lille i magen är verkligen fantastiskt :)
  • kattnos

Idag har vi gjort kub-test och fick låg sannolikhet - känns himla bra! Men det häftigaste var såklart att se det lilla livet sprattla där inne! Nu såg det betydligt mer ut som en liten människa än vid första tidiga ul:et för en månad sedan. Veckorna stämde precis också så nu känns allt toppen! Nu får vi börja fundera på när man kan gå ut med nyheten mer officiellt :) åh vad jag är glad idag! :)

• kattnos

Tack för alla grattis, det känns fantastiskt. Men fortfarande lite svårt att ta in, att vi faktiskt ska bli föräldrar och allt allt hittills ser bra ut. Det är en lycka jag nästan hade gett upp om att få uppleva. Det händer alla andra men inte oss. Men nu så <3

• kattnos
    hanna8911 skrev 2018-01-03 18:08:27 följande:

Hej!

Hur har ni andra som plussat känt er den första tiden? Här hemma går jag med ångest över att ena stunden tro på det men nästa stund inte känna något! Är kanske lite hungrigare än vanligt men annars inget.

Jag kan glädja dig med att jag har mått oförskämt bra nästan hela tiden, är på v 13 nu. Någon dags dip och främst varit trött men nästan inte mått illa eller känt mig konstig alls! För man tycker ju att man borde känna mer - men det är absolut inte fel att må bra och känna sig normal.
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2018-01-04 18:11:36 följande:

Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.

Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig

Nää.. fy vad fruktansvärt! Blir så ledsen för er skull när jag läser.. det är ju mardrömmen! Förstår att du känner dig helt förstörd.. vet inte vad jag ska säga mer än att jag verkligen lider med dig. Vi finns givetvis här för stöd, hoppas du har någon du kan prata med för att bearbeta detta... Stackars, stackars er. :?(
  • kattnos
    pigan86 skrev 2018-01-08 16:19:33 följande:

Nu har vi varit på RUL nr 2 som barnmorskan ville kalla det eftersom de är andra gången vi för exakt samma undersökning. Bejbisen mådde bra och shit vad den hade vuxit på bara 10 dagar. Blev tillbaka flyttad till BF vi fick först då hon inte ansåg att man ska rubba de IVF kliniken sagt åt oss från början. Lillsen mådde bra där inne och var riktigt samarbetsvillig, sträckte på sig så hon kunde mäta ordentligt. Allt såg bra ut och ingenting var avvikande. Lyckan är så stor just nu. Har gråtit mer än 1 gång sen vi var där, lyckotårar såklart <3 älskade efterlängtade barn

Stort grattis! Njut nu :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017