Milli07 skrev 2018-01-18 07:25:43 följande:
Tack för dina lugnande ord <3
Är den ultraljudsmaskinen mycket tydligare än en vanlig ultraljudsmaskin? Går det till på samma vis? Nu vet jag inte om det är en granskning av hjärtat som de ska göra, eller om de ska göra om RUL pga halvbra bilder. Men på barnmorskan som ringde lät det som ett nytt RUL. Ja hoppas denna veckan går snabbt så vi slipper mer oro på ett tag.
Hur är det med dig? Har du kunnat slappna av än? <3
Det finns olika maskiner som är olika bra. Troligen priset som styr, i den bästa av världar skulle alla haft det bästa av de bästa men man får väl sätta det i relation till behovet. Sedan är det isf en läkare som utför ultraljudet som troligen har en högre erfarenhet/kompetens i regel än barnmorskor som annars utför RUL. Undersökningen går till på samma sätt.
Ok då får ni se exakt vad dom gör, men oavsett, tror ändå att hade det varit ngt stort borde man sett det på det RUL ni gjort. Bara att är man minsta osäker på ngt resultat är det så mkt lättare för alla parter att bara göra om undersökningen än att ta ett ev bekymmer senare.
Jo, oron finns där, men inte alls lika påtaglig som med nr 1. Jag förlitar mig mer på att om jag bara känner henne var dag så får jag slappna av. O i förra veckan köpte jag tom de första kläderna, o de e stort :)... sen ligger de iofs undanstoppat me taggar/kvitto kvar, Rom byggdes inte på en dag ;) hoppas du själv känner dig trygg i graviditeten trots dina tidigare erfarenheter <3