Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Alltså nackdelen med blåsan blir ju till fördel för andningen :)
Alltså nackdelen med blåsan blir ju till fördel för andningen :)
Så spännande att det börjar närma sig för många av oss :) Idag är det 1 vecka till bf för mig, men bebis får gärna komma innan ;) Känner dock ingenting alls så gissar på att jag kommer gå över tiden.
Finns preglife appen, där står en bra lista. Jag har satt fram iaf på en byrå: bindor, necessär med toalettartiklar, underkläder, amningstiden, babykläder o pyjamas, snutte, kokt napp, förlossningsbrev. Ska kompl med iaf amningsinlägg, blöjor, lite kläder till mig, nåt snacks o mobilladdare iaf ;)
Hör går de trögt, 4 dagar kvar till BF.. gick över 2 dagar sist så hoppas iaf att de händer ngt veckan som kommer nu. Har ju haft riktiga förvärkar i över 4 veckor men händer inte mer än så. Häromnatten hade jag riktigt ont i ryggen under hela natten så att jag fick ta alvedon till slut, men icke.. allt släppte igen. Hoppas på bättre tur för er andra :)
Är i vecka 36+2 idag och misstänker att lite av min slempropp gick igår + i förmiddags eller hur man säger. En ljusrosa knaddig grej hamnade på pappret efter toalettbesök igårkväll och samma idag på förmiddagen fast då var den mer genomskinlig eller hur man ska säga, färglös kanske? Har varken ont eller andra "nya" känningar förutom foglossningar som jag haft i flera flera veckor o förvärkar som satte igång för ca 2 veckorna sedan.
Borde jag vara mer orolig än vad jag är eller kan de vara slemproppen som jag misstänker?
Med första barnet hade vi de mest nödvändiga. Babyskydd, vagn, säng, babynest, lite kläder (strl 50-56 som mest va ihoplånat), napp, en nappflaska o en färdig ersättning på tetra att ha i nödfall, blöjor, rumpkräm, amningsinlägg o bröstvårtskräm. Kanske låter mkt men vi hade användning för allt detta den första tiden. Vi lånade även ett babybadkar. Resten tog vi sen efterhand :)
BF idag. Men ingen antydan till att ngt är på G, mer än va de varit de sista veckorna. Tålamod har aldrig varit min bästa egenskap :S
Vad spännande ändå att du hade BF idag! När som helst kommer bebisen. Hur mår du?
Vår pojke kom med urakut snitt pga allvarlig immunisering för snart fyra veckor sen, i graviditetsvecka 34. Han hade grav blodbrist och fick tillbringa sin första tid på neonatalen, men nu är vi hemma och utskrivna även från dagvården.
Inatt kom äntligen vår älskade lilla tjej till oss, BF+5, o alldeles alldeles underbar <3