Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
100 dagar till BF! Och den lilla har morgongympa i magen. Vad underbart att få vara med om detta <3
100 dagar till BF! Och den lilla har morgongympa i magen. Vad underbart att få vara med om detta <3
Vad härligt att läsa om era små mirakel som börjat kännas där inne! Själv var jag på ul igår och fick se en liten böna med tickande hjärta i v 7+3! Känns så skönt och nu vill jag att tiden ska gå fort till nästa ul! BF 6 sept!
Längtar själv efter att få börja känma mer där inne. Går in i v.12 snart så det är väl ett tag kvar. Har ju inte heller börjat synas något än.
Min chef vet att jag är gravid, hon har följt vår IVF resa. Sedan har jag 2 nära kollegor som jag berättat för. Men jag undrar när man ska berätta för resten av gruppen?! Har länge funderat på att vänta till den dag då det börjar märkas på magen, vilket kan vara ytterligare 4-5v till. Hm, ja man får se. Viktigast är att chefen vet, så det kan planeras för en ersättare.
Jag har varit så sjuk senaste 4v så jag bokade in en UL till v.14 hos min barnmorska. Vill så gärna se lilla räkan igen. Första gången var i v.8+2. Kanske är löjligt men jag lan inte vänta till rutin UL v18 för att se krabaten igen. Behöver stilla mitt sinne att lillen är där innan och mår bra!
Någon annan som bokat in extra UL/VUL för att stilla sinnet?
Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...
Jag har fått tid till vul nu den 26.2, kommer vara i vecka 7 då. Är inte det lite förtidigt? Kommer man se nånting då överhuvudtaget ? Runsten finns att ser inte hjärtat än?
När har ni gjort tidig vul?
Så man ska ha så högt som möjligt alltså!
Va skönt att det blev ett bra resultat, varför va du mest orolig över trisomi, om jag får fråga?
Känns helt galet att man snart gått 75% av graviditeten. Längtar ihjäl mig o tiden kan ej gå fort nog (dehär med att vara gravid är ingen höjdare för mig tyvärr, alldeles för mkt oro).. på lördag blir de en tur till barnvagnsaffär o så får vi se om det blir ngt inköp :)
Hoppas alla mår bra därute :)
Trist med din oro men skönt för mig att inte vara ensam.
Går själv in i 27+0 imorgon.
Jag mår egentligen hyfsat, men oron trycker ner mig. Är så orolig att vi inte ska få ha honom hos oss.
Hej alla!
Ville höra med er som gjort kub här! När vi gjorde kub förra veckan fick vid hög risk 1/190 (gränsen mellan hög och låg risk går på 200...). Såklart jobbigt för nu oroa mig sig lite över det med. Vi har valt att inte göra fostervattensprov då det ändå föreligger en missfallsrisk. Men då frågade bm mig om det var ivf, ja det var det. Sedan fråga hon om det var frysta ägg? Och då sa jag att ja, själva embryot har ju varit fryst. Så då tog hon ja där. Men kom på att det kanske inte är samma sak? Frysta ägg kanske är om man ev gör äggdonation?
Fick ni denna fråga med?
Vi har ju en hel del kvar saker från vår flicka. Dom fick vi köpa en ny säng då hon ff använder sin, hittade begagnat o den står obäddad i vårt rum o väntar nu. Sen lite kläder... o idag beställde vi faktiskt vagn, kändes stort. Har bett om att få hämta den i slutet av april, vi har ju BF 10/5..