• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube

Har någon/några av er börjat känna bebises rörelser? Jag är i v 18+1 idag och tror att jag känner nåt ibland men är osäker. Vore kul att höra från er andra!

• pigan86
    Nube skrev 2018-01-03 12:22:29 följande:

Har någon/några av er börjat känna bebises rörelser? Jag är i v 18+1 idag och tror att jag känner nåt ibland men är osäker. Vore kul att höra från er andra!

Nog är det möjligt att de kan ha varit din bejbis som rör sig, vissa känner tidigt och vissa senare <3

Jag tycker min mage nästan varje kväll "bubblar" på ett sätt jag tidigare inte upplevt/lagt märke till. Men är svårt att avgöra om de är bejbisen eller tarmarna som rör sig. Längtar tills man på riktigt vet att de är bejbisen som rör sig :)
  • ijo

Jag känner varje dag mer eller mindre :) Känner ofta lättare när jag sitter eller ligger ner. Är i v. 22+5. Har dock moderkaka i framvägg så det dämpar nog rörelserna en hel del. Tycker inte jag känner så mycket för att snart vara i vecka 24. Men är glad för minsta rörelse ;)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-01-03 13:04:41 följande:

Nog är det möjligt att de kan ha varit din bejbis som rör sig, vissa känner tidigt och vissa senare <3

Jag tycker min mage nästan varje kväll "bubblar" på ett sätt jag tidigare inte upplevt/lagt märke till. Men är svårt att avgöra om de är bejbisen eller tarmarna som rör sig. Längtar tills man på riktigt vet att de är bejbisen som rör sig :)

Ja, det gör jag med! Svårt att säga som sagt vad är det som rör sig därinne, kan lika väl vara tarmarna :D Nästa vecka har jag rul, hoppas få se en frisk bebis då. Hur går det för dig nu? Visst ligger vi ganska nära i tiden?
  • Nube
    ijo skrev 2018-01-03 14:04:10 följande:

Jag känner varje dag mer eller mindre :) Känner ofta lättare när jag sitter eller ligger ner. Är i v. 22+5. Har dock moderkaka i framvägg så det dämpar nog rörelserna en hel del. Tycker inte jag känner så mycket för att snart vara i vecka 24. Men är glad för minsta rörelse ;)

Ja, det förstår jag! Jag längtar också att kunna känna mer. Du ligger ju lite längre fram i tiden nu.. har du en stor mage? Min börjat bli större o större men går fortfarande att dölja md stora kläder..
  • hanna8911

Hej!

Hur har ni andra som plussat känt er den första tiden? Här hemma går jag med ångest över att ena stunden tro på det men nästa stund inte känna något! Är kanske lite hungrigare än vanligt men annars inget.

• kattnos
    hanna8911 skrev 2018-01-03 18:08:27 följande:

Hej!

Hur har ni andra som plussat känt er den första tiden? Här hemma går jag med ångest över att ena stunden tro på det men nästa stund inte känna något! Är kanske lite hungrigare än vanligt men annars inget.

Jag kan glädja dig med att jag har mått oförskämt bra nästan hela tiden, är på v 13 nu. Någon dags dip och främst varit trött men nästan inte mått illa eller känt mig konstig alls! För man tycker ju att man borde känna mer - men det är absolut inte fel att må bra och känna sig normal.
  • Senua

Känner ibland nånting odefinierbart, som lika gärna vara tarmarna (är i v 19+1), dvs hade jag inte vetat att man kan börja känna rörelser nu hade jag aldrig tänkt på det som sådana. Har rul på mån och är helnojjig för att ngt ska vara fel...
  • Emsoff

Det här blir ju förhoppningsvis mitt andra barn. Går in i v17 på fredag. Och jag känner nog av fostret. Kan ju inte säga 100% säkert. Men är ganska säker. Det jag känner känns ungefär som om man tar handen över ögat och blinkar med omålade ögonfransar. Samt ibland en rullande känsla. Förra gången kände jag i v20 drygt. Och då tryckte jag försiktigt in fingrarna. Då buffade det på insidan. Även min man kunde känna på det sättet. Jag hade då moderkakan i bakvägg. Nu vet jag inte vart den sitter. Har RUL 24/1.
  • pigan86
    Nube skrev 2018-01-03 15:45:57 följande:

Ja, det gör jag med! Svårt att säga som sagt vad är det som rör sig därinne, kan lika väl vara tarmarna :D Nästa vecka har jag rul, hoppas få se en frisk bebis då. Hur går det för dig nu? Visst ligger vi ganska nära i tiden?

Hade BF 1/6 tills jag var på RUL i fredags och blev flyttad till 7/6 men vi ligger fortfarande nära i datum :)

Ska på nytt UL 8/1 då barnmorskan tyckte att de var så svårt att mäta bejbisen som låg så lång bak och var så liten än eller hur hon sa. Förhoppningsvis vill den lilla visa sig bättre nästa gång vi får se h*n och barnmorskan kan mäta ordentligt.

Det går annars bra för mig, har huvudvärk rätt ofta men misstänker att det till stor del kommer på min ryggskada. Sen kan jag fortfarande inte riktigt med mat börjar må illa och får äckelkänsla av mat som luktar. Oavsett om de luktar gott eller inte. Men min sambo är underbar och står för de mesta för matlagningen. Ibland försöker jag men de slutar oftast med att jag inte kan äta något. Gått ner nästan 4 kg sen inskrivningen på mvc :(

Hur har du de annars?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017