• tiiitti
    Längtarsåefterbarn skrev 2017-10-24 16:52:30 följande:

Men vad roligt, grattis! :D

Hur långt gången är du?

Tack :)

Jag tror jag har BIM imorn, så 4 då va?

Hur långt gången är du?
  • tiiitti

Usch jag är så hemskt orolig för MF.

Har haft så ont i magen (starka menssmärtor) enda sen jag plussade för två veckor sen.

Kan inte minnas att det va så när jag väntade sonen (det är visserligen 7 år sedan.

Jag hade 3 st MA innan honom, men har även glömt hur det va då..

Innan idag högt de även till i magen.. tänkte nu är de kört..

ingen blödning och bara dov mensvärk nu..

Så jobbigt att va så här orolig.

• tiiitti
    Iowhannah skrev 2017-11-06 13:48:10 följande:

Hur kändes det när det högg till? Om jag var du så skulle jag nog ringa gyn för att få kolla upp det. Dessutom, inget blir bättre av att du är orolig för MF.

Livmodern växer ju, vilket såklart känns, men jag har aldrig känt starka menssmärtor, bara lite dovt molande.

Högg till i livmodern liksom, men har inte haft ont mer sen dess.

Tog ett nytt graviditetstest med veckoindikator idag.

På BIM stod det ju gravid 1-2 veckor

Idag stod det gravid 3+ , så det är ju ett gott tecken på att hcg stigit iallafall. Kändes lite lugnare för tillfället, även om MF såklart kan hända efter det med.

Tror jag ska fråga bm på inskrivningen om jag kan få ett tidigt Ultraljud.
  • tiiitti

Ska ni göra KUB?

Vi blir inte erbjuden något om man är under 33 men funderar på att boka privat.

• tiiitti
    soofa skrev 2017-11-23 15:31:58 följande:

Vi ska göra KUB men här blir alla erbjudna det.

Jag önska vi också blev det. Och det är rätt dyrt vad jag förstått.

I vilken vecka ska ni göra det?
  • tiiitti
    soofa skrev 2017-11-23 19:56:43 följande:

Mellan vecka 11-13 står det i informationen vi har fått.

Okey då ska jag ta och boka ett privat KUB runt vecka 12.

Kostar 1600:- för oss men det får vi ta.
  • tiiitti

Har börjat blöda ikväll :( gravid i 8+4.

Har haft så mycket gravidsymtom med illamående och kräkning varje dag. Ömma bröst och allt det där, så trodde graviditeten flöt på bra, men nu är jag är rädd för missfall :( va på gynakuten men fick inte lov att göra något UL. Dom tyckte hi skulle åka hem och avvakta och se om de avtog eller om blödningen kom igång mer... så jobbigt att bara vänta.

Fler som haft blödning?

• tiiitti
    Iowhannah skrev 2017-11-25 22:21:00 följande:

Varför gjorde de inget UL?

Visst, man kan ha blödningar i tidig graviditet utan att det är nåt fel, men man uppsöker knappast vården om man inte är ordentligt orolig.

Hur mycket blöder du?

Nej de sa att de inte gjorde UL på folk som blödde så tidigt i graviditeten. Utan vi fick helt enkelt åka hem och avvakta och se om de blev missfall.

Når jag torkade mig kom det massa färskt blod i pappret, satte på mig en binda och det kom lite blod i den.

Det forsar ju inte så vet att det inte är missfall än, men kanske börjar till. Hade gärna velat få ett UL för att kunna lugna mig, men får helt enkelt sitta hemma och bara vänta och se...
  • tiiitti
    Iowhannah skrev 2017-11-25 22:36:38 följande:

Vi får hoppas på det bästa! Men ja, klart man vill veta vad som pågår.

Har du kvar dina symptom?

Ja tack får göra det!

Ja jag har kvar mina symtom , fick gå och kräkas för nån timme sen. Men antar att den borde kunna sitta i ett tag ändå. Hcgn försvinner ju inte direkt
Svar på tråden Bf juli 2018