Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Bf juli 2018

Hej!

Hoppar in här, läser dock oftast mer än jag skriver.

Plussade svagt i Måndags och testen har ökat fint, har BIM på Lördag 18/11.

BF enligt senaste mens är i slutet av Juli

• grästuva
    Oktober2017 skrev 2017-11-16 06:47:04 följande:

Jag mår inte jätte illa, ibland. Är mer trött. Sover hela tiden. Jag väntar på illamående. Har några graviditeter bakom mig och hat mått illa samtliga gånger. Men jag tror jag inte är så långt gången ännu.

När hade er mens senast och vilken vecka är ni i?

Min senaste mens var 22/10, BIM är 18/11så jag är i v.3+4 idag.

Mår illa vid hunger
  • grästuva
    nr 3 skrev 2017-11-16 12:05:06 följande:

I vilken vecka plussade alla ?

V.3+0
    ♥ Stolt mamma till fyra fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11, Filip 11/4-12 och Nils 28/1-14♥
  • grästuva
    Iowhannah skrev 2017-11-16 19:51:57 följande:

Jag ringde så fort de öppnade efter att jag plussat. De vill att man ringer så snart som möjligt eftersom det kan vara tight med tider.

Men först efter passerat BIM väl? Det har jag först imorgon men plussade redan i Måndags.

Fortsatt testa och testen ökar fint hela tiden.
  • grästuva
    Iowhannah skrev 2017-11-17 05:57:43 följande:

Precis.

Jag testar aldrig innan bim eftersom merparten av alla tidiga missfall sker innan mensen ens är sen. Känns som att man bygger upp för besvikelse lite.

Detta är ingen planerad graviditet men vi är glada och den är välkommen, det var pga illamående som jag tog ett test. Insåg sen hur tidigt det faktiskt var men har alltid varit väldigt hormonkänslig. Med mellansonen plussade jag också tidigt (7 dagar innan BIM).

Av egen erfarenhet vet jag att vad som helst kan hända men jag förstår vad du menar.

Vi förlorade en liten pojke i v.30+5 för några år sedan.

Testen ökar fint iaf så vi hoppas på det bästa.

Första testen togs i förrgår och andra i morse.

Fick gravid 1-2 på clearblue igår <3

• grästuva

Tack Zora, det är ingen som ser vad som skrivs där väl?

♥ Stolt mamma till fyra fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11, Filip 11/4-12 och Nils 28/1-14♥
  • grästuva
    Mjauram skrev 2017-11-20 21:30:16 följande:

Jag är bara i vecka 7, snart 8. Väntar mitt första barn och påtal om symptomer och dylikt så såg jag att någon kommenterat att dem inte känner sig så gravida. Jag har så mycket symtomer att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Supersvullen mage, från mina små gulliga gelehallon till bröst till en D-kupa, molvärk mestadels hela dygn och illamående sen ska vi inte prata om tröttheten. Snälla säg att det finns någon mer som känner sig gravid! :D

Jag har inte så mycket symptom, lite svullen om magen så det känns obehagligt att knäppa byxorna, lite illamående vid hunger och lite isande (kan inte förklara det bättre) i livmodern.

Som du beskriver upplevde jag med äldsta sonen, de andra har inte visat lika starka symptom så tidigt.

Är det eran första?

Jag är bara i v.4+2 idag enligt senaste mens och denna månadens ägglossningskänningar.
  • grästuva
    Småbarnsåren skrev 2017-11-20 21:11:36 följande:

Nu är det lite mer än en vecka kvar till VUL för datering av graviditeten

Känner mig inte jättegravid egentligen

Mer än illamående när jag är hungrig

Och lite molande värk till och från mest kvällstid

Gick in i vecka 7 idag enligt mina egna beräkningar och tiden går så fruktansvärt långsamt

Vi har valt att inte berätta för barnen förens vi vart på kub och vet att allt ser bra ut.

Hur har ni andra gjort? Har ni berättat för era barn eller kommer ni också vänta med att berätta?

Visst får man tid för kub först kring vecka 13?

Vi har inte berättat för barnen, vill helst vänta till RUL men misstänker att dom kommer se det innan och fråga och då får vi ju berätta

4 st av mina närmsta vänner vet, mina systrar och min styvpappa samt en arbetskollega.

Funderar på om jag ska berätta det för min lärare idag eller om jag ska vänta. Vi ska välja inriktning (läser undersköterskeutbildning) och oroar mig lite för hur jag kommer orka sista praktiken som startar i februari.

Har haft mycket foglossning under de andra graviditeterna.
Svar på tråden Bf juli 2018