Horisonten skrev 2018-01-12 10:10:24 följande:
Ja men lite så. Känns som de inte har tid med en för de har fullt upp med sin vardag. Så skönt och prata med någon som känner igen sig. Jag försökte ringa mvc för att lämna meddelande och be bm ringa mig men gick inte. Kunde bara lämna namn och numer så de ringde. Men vill ju prata med just min bm så ja,de sket sig. Får stå ut 2 veckor tills jag har besök till henne.
Ja känns tungt. Mycket mer rädd och orolig den a gången :( nja jo hon vet och sagt att jag skall åka så fort jag känner något men gäller att de finns plats. Sen bara nämt att jag är lite orolig. Men nu har oron och rädsla kommit mer och mer för varje dag. Så får ta upp de med henne. Jag minns med fösta att jag tyckte de var en evighet. Haha. Men med andra hann jag knappt upp i sängen så gick för fort och de fick ju också sy en hel del.
Jag har också snabbt förlossningsförlopp och rädsla inför det, vet att om det startar hemma så får jah föda hemma.
Remiss är skickad till Aurora och kommer börja gå där efter RUL.
Vi har även annat i vårt bagage då vi förlorade en liten pojke i v.30+ år 2011 (inte pga av snabb förlossning!) så vi blir igångsatta ca 1,5-2 veckor innan bf.
Prata med din bm och berätta om din oro, precis hur du känner och vad som skrämmer dig.
Finns mycket stöd och hjälp att få <3