• Zora

Bf juli 2018

Jean89A skrev 2017-11-19 10:09:47 följande:

Men märkligt ja har ju letat som en tok :-/ få kika igen då . Tack i alla fall

Ja kika igen, hittar du det inte måste samma person som la till dig skicka inbjudan igen.
  • Zora
    Linaslus skrev 2017-11-19 15:26:24 följande:

Nån som vill prova lägga till mig i fb gruppen igen? Har kollat mailen men inte fått nått

Nån av dessa mail selsborg@hotmail.com flisilusen@hotmail.com

Eller bli vän med mig på fb och bjuda in mig Lina Carina Selsborg

Har bjudit in dig nu. Kolla maile
  • Zora
    Linaslus skrev 2017-11-19 15:26:24 följande:

Nån som vill prova lägga till mig i fb gruppen igen? Har kollat mailen men inte fått nått

Nån av dessa mail selsborg@hotmail.com flisilusen@hotmail.com

Eller bli vän med mig på fb och bjuda in mig Lina Carina Selsborg

Kan tillägga att jag la till flisilusen@hotmail.com och för att det ska fungera måste det vara den mailen som du använder på Facebook. Säg till om det är fel mailadress så ändrar jag
  • Zora
    grästuva skrev 2017-11-19 18:50:00 följande:

Tack Zora, det är ingen som ser vad som skrivs där väl?

Nej, bara dom som är med i gruppen ser vad som skrivs. Ingen annan än de som är med i gruppen kan ens se gruppen. Den går inte att söka efter. Helt hemlig!
  • Zora
    Sosarora skrev 2017-11-20 10:19:22 följande:

Skulle jättegärna vilja vara med i en hemlig facebookgrupp :)

För att bli tillagd behövs din mailadress, den du använder på Facebook. Sedan får du ett mail med en länk
  • Zora
    Let it Rain skrev 2017-11-25 10:56:22 följande:

Finns det möjlighet att få joina FB-gruppen? Jag har BF 2 aug, men födde 16 dgr före BF förra gången.

Mailadressen som du har kopplad till Facebook behövs för att kunna lägga till dig
  • Zora
    Rosenblad skrev 2017-11-24 16:39:21 följande:

Ansluter mig här! Gick in i vecka 7 idag och har bf 20 Juli. Finns det någon Facebook grupp? :)

Har PM:at fig här på FL
  • Zora

Ni som mår illa, i vilken vecka började det? Jag är i 5+5 idag och mår ungefär som vanligt... lite större bröst är det enda..

Med mina två tidigare började jag må illa rätt tidigt (minns dock inte exakt när) sedan har jag haft 2 MA och de gångerna kom aldrig illamåendet.. är ju såklart nojig att det är nåt fel igen..

• Zora
    Iowhannah skrev 2017-12-03 10:32:33 följande:

Hm. Med första började jag må illa runt v 6-7 tror jag. Den här gången tror jag också att det kom vid samma tid, om än mycket lindrigare än första gången. Andra graviditeten fick jag heller aldrig nåt illamående, den slutade med MA.

Jag vet att det är svårt, men försök att ha i åtanke att alla graviditeter är olika, att du inte mår illa än betyder inte nödvändigtvis att det går dåligt.

Alltså i v.6+x? I såfall har jag lite hopp kvar.

Det är hemskt svårt att inte tänka på att det kan vara fel.. Just det där om att alla graviditeter är olika fick jag höra både från BM och andra under första graviditeten som slutade med MA.. Andra var det samma sak, alla graviditeter är olika och det är inte jättevanligt med 2 MA direkt efter varandra sa alla, ändå var det precis det som hände. Två veckor till VUL känns som en evighet och jag hoppas att jag kan få börja må liiite illa snart iallafall. Behöver ju inte kräkas, men bara för att få mig att känna att det är annorlunda nu mot de andra gångerna :)
  • Zora
    3hjärtan skrev 2017-12-03 11:23:10 följande:

Jag är 5+4 och börjar känna av illamående. Dock är der nog mer vanligt vid v6-7 typ.

Jag hoppas verkligen att det börjar snart. Skulle få mig att känna mig lite lugnare, även om illamående såklart inte utesluter att det blir MA/MF ändå.
  • Zora
    Iowhannah skrev 2017-12-03 13:39:31 följande:

Jag kände bara lite som att det blev en lååång radda av korta inlägg med mailadress och ?lägg gärna till mig i fb-gruppen?. Känns tråkigt tycker jag. Jag är iaf här för att diskutera graviditet, inte Facebook-grupper :P

Jag tror att anledningen till att det blir så mycket inlägg om FB är att det enda sättet att gå med är att skriva här i tråden (FB-gruppen är hemlig och går inte att hitta på FB) Det går ju att skicka PM också, men då krävs att den man skickar till inte har privat profil, så min gissning är att eftersom många har privat profil så blir det att man skriver här istället.

Har sett att endel startar en ny tråd som är för de som inte vill vara med på FB. Brukar stå i rubriken på tråden typ, ?BF maj 2028 FL hela vägen? eller ?BF maj 2018, ingen FB grupp? edyl. Kanske skulle vara något om man vill undvika FB prat.
  • Zora

Alltså, ursäkta nu, men nu är jag i v. 6+3 och illamåendet har börjat smyga sig på.. men jag kräks inte. Däremot är jag väldigt uppblåst och mår dåligt på morgonen och måste gå på toa och då är det löst. Ungefär som att jag måste göra det istället för att kräkas? Är det fler som har så? Eller har det inte med graviditeten att göra kanske? För någon vecka sedan var jag snarare väldigt hård i magen.

Är även under dagarna som jag måste på toa. Blir liksom mer och mer illamående och konstig i magen, sedan släpper det när jag varit iväg.

• Zora
    marol skrev 2017-12-08 11:04:27 följande:

Exakt runt den perioden började jag också bli illamående, har dock inte kräkts någon gång än även om jag seriöst trott att jag behövt göra det tre gånger, gått till toan och hukat mig över för att kräkas - men då hulkar jag bara och magen krampar som den gör när man kräks - men det kommer inget. Jag hulkar varje morgon när jag går upp innan jag hunnit sätta tänderna i första bästa livsmedel. Det går över bara efter en tugga, så märkligt. Förut hade jag diffust illamående som kom och gick dagarna igenom men nu är det enbart en kortare stund på morgonen innan jag äter.

Jag är också lösare i magen än vanligt, men liksom inte så att det är ett bekymmer för det är liksom inte helt rinnigt men inte alls destinkta fasta "korvar", men när jag gör nummer två går det liksom lätt och snabbt att få det gjort, ungefär swosh så är det klart, haha. Inget problem med förstoppning här inte. För mig kan jag absolut relatera det till graviditet eftersom min mage producerat mer fastare förut. För mig är det exakt varje morgon när jag ska gå upp efter att ha legat på rygg en stund under uppvaknandet, tror kanske det kan ha med att jag har bakåtlutad livmoder att göra, att liksom livmodern ligger och trycker på där bak, och att det också är det som gör att det blir lösare, för det känns som ett extra tryck just på slutet av det hela.

Tror jag aldrig berättat så detaljerat om mina toavanor förut Enjoy och trevlig helg!

Intressant! Jag har också bakåtlutad livmoder. Undrar om det kan vara en bidragande orsak? Haha! Nä toavanor pratar man ju inte om så ofta annars :p
Svar på tråden Bf juli 2018