Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Bf juli 2018

LitenMommy skrev 2017-12-04 21:41:20 följande:

Jag hoppar ur tråden för att jag fick missfall i vecka 8+6. Mår faktiskt bra efter omständigheterna.

Skulle ha varit vårt andra barn.

Önskar er verkligen lycka till allihopa och ha en jättefin graviditet och all lycka på förlossningen sen! Att vänta barn är det bästa som kan hända en kvinna! LYCKA TILL

Nej vad tråkigt att höra. Lycka till med nya försök
  • 3hjärtan
    marol skrev 2017-12-07 22:51:32 följande:

Gah. Lite neggo ventilation och frustration. Vet inte hur man "ska"/kan känna sig som gravid, men ändå känner jag mig inte gravid (?) - konstig ekvation... Hade verkligen förväntat mig att känna mer och att det skulle synas mer, som någon form av bekräftelse. Att jag inte är illamående, trött eller så är lugnt, men vill liksom känna livmodern mer, att den växer, känna någon skillnad att den blir större, hehe. Eller åtminstone börja synas lite längst ned på magen i vecka 9+3... Har inskrivning 20/12, vet inte om de skulle kunna kika då/lyssna om jag beskriver oro eller om jag måste vänta till 3/1. Sån skräck det vore om de sa att den lilla dött några veckor tidigare... Önskar jag bara kunde go with the flow lite och koppla av. "Det blir som det blir", inget jag kan göra åt.

Jag skulle vara överlycklig om det inte syntes första 14 v. Och fortfarande ha liten mage vid rul så kan man dölja länge istället
  • 3hjärtan
    Zarina skrev 2017-12-08 13:48:11 följande:

Såg hjärtat idag på mvc! Vecka 7+5! :)

Åh underbart! Jag ska kolla på torsdag. Både Längar och är livrädd
  • 3hjärtan
    Småbarnsåren skrev 2017-12-11 20:20:13 följande:

Får tyvärr hoppa ur den här tråden, vi fick missfall konstaterat förra veckan graviditeten hade avstannat men liten låg kvar.

Trots att vi sett hjärtat slå 2 ggr :(

Önskar er andra lycka till med era julibebisar!

Beklagar så mkt. När gjorde ni vul nr2?
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2017-12-14 21:01:19 följande:

Var på inskrivning idag, 8+0. Fått tid för KUB mitten på januari, vill även göra NIPT men har ej bestämt när. Man kan ju testa från v 10 men då har vi rest norröver, eventuellt kan jag testa där. Alternativet är ju att vänta till KUB men på ett sätt känns det jobbigt för då får man inte resultat förrän fulla 14 veckor och då är ju fostret rätt stort om vi skulle välja att avsluta

Fast rätt skönt att göra vid v14 OM man skulle få mf med tanke på hur dyrt det är
  • 3hjärtan
    polf skrev 2017-12-17 15:58:56 följande:

Hej på er,

Jag är i v11 och har mått väldigt dåligt de snedaste 2 veckorna med väldigt dålig aptit, dålig sömn och illamående. Ingen energi..

Men igår och idag mår jag plötsligt bra. Och så klart så blir man ju orolig ändå så.

Ifall något dåligt hänt i en, släpper alla symptom med en gång då? Någon som vet?

Ja så kan det blir eller så mår man plötsligt bra 2-3 dagar och sen sämre igen
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2017-12-28 14:03:11 följande:

Vecka 10+0 idag. 15 dagar till KUB, börjar kännas nervöst nu! När jag plockade ihop från golvet igår fick jag världens kramp i magmusklerna, gjorde sjukt ont. Hoppas iaf att det var någon muskel eller nerv, kändes inte som kramper i livmodern iaf

Var i magen? Jag brukar få så långt ner på höger sida
  • 3hjärtan
    Horisonten skrev 2017-12-29 15:06:50 följande:

Hej vänner. Idag är jag bara så trött på allting. :( Trött på att fortfarande må illa trotts mina tabletter,samtidigt får jag väl vara glad och lycklig över att jag inte kräks och att jag kan äta lite. Men typ de. Kan knappt göra mer ön ta hand om mig. Sitta/ligga i soffan är typ de jag gör. Trött på att vara trött och nu sen i förrgår och igår så har foglossningen kommit mer och mer :( Visste att den skulle nog komma tidigare och värre denna gången om man utgår ifrån sist. Men trodde den kanske tidigast skulle komma i v 16-17 inte precis i v 12!!!! Blä!! Behövde bara få gnälla av mig lite. Dålig dag idag. :(

Hoppas du snart piggnar på dig.

Den där jäkla foglossningen har kommit hit med i v9+. Blir fan galen på det!
Svar på tråden Bf juli 2018