Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Bf juli 2018

Zarina skrev 2018-02-06 22:14:13 följande:

Fick förra veckans fredag reda på att hjärtat har slutat slå, skulle varit i 15+5 då, lille var ca 14+3 stor... Imorgon ska jag till sjukhuset och första dosen igångsättningsmedicin, och fredag blir dagen D då den lille ska ut.. Detta är mitt fjärde missfall, hade verkligen trott och hoppats att tre skulle ha räckt. Oerhört tacksam dock för de tre friska barn jag har! Lämnar denna tråd nu och önskar er andra lycka och glädje! Kram!

Beklagar så mkt. Vad ledsen jag blir för er skull. Blir det obduktion?

Har varit med om sent så fråga om det är nåt du vill veta. Skicka privat isåfall
  • 3hjärtan
    Horisonten skrev 2018-02-18 17:28:21 följande:

Här så är illamåendet fortfarande kvar,men har ju aldrig försvunnit heller så. Men har ju hyperemesis så. Och tar fortfarande starka mediciner. Går för det mesta bra,men märkt lite senaste veckan kanske att det vissa dagar varit att jag mår illa.

Sen foglossningen blir ju verkligen verkligen inte bättre. Utan bara värre och värre för varje dag,ibland för varje timme under dagen känns de som. Ryggen,höfterna,framfogen där mellan benen,ljumskarna och ibland ner i låren. Kan vissa dagar inte gå knappt. Sover med gravidkudde och bara på sidorna. Kan ändå sova hyfsat men visst vaknar 1-2 gånger per natt och kan ha svårt och somna om. Men ändå okej.

Men dock blivit sååå trött igen. Sover gärna middag men ändå helt slut på kvällarna och somnar kanske vid 20-.30-21 i soffan eller vill lägga mig då. Funderar på om jag ve har långt järnvärde. Att det är därför jag är trött igen. Men återstår och se.

I övermorgon är det iallafall dags för RUL. Som jag längtar men samtidigt börjar jag bli så nervös!! Känner ju dock bebis. Tycker jag känner mer och mer för varje dag och tydligare rörelser så det är riktigt mysigt!! :) Mrn skall bli spännande med RUL. Men känns som ju närmare vi kommer desto längre bort känns det. Som dagarna och timmarna blir längre konstigt nog. Haha :p

Visst var det någon mer som skall göra RUL i veckan?

2 långa veckor kvar har jag
  • 3hjärtan
    Horisonten skrev 2018-02-18 18:02:08 följande:

Åh jobbigt att vänta så länge för dig. Hoppas tiden går fort dit för dig. Vilken vecka kommer du vara i då?

19+0
  • 3hjärtan
    Horisonten skrev 2018-02-18 18:28:37 följande:

Åh jag förstår dig. Likadant här. Eller jag är ju sjukskriven men mannen har tagit ledigt. Så vi hoppas allt ser bra och fint ut. Så vi kan mysa med att köpa något till bebisen efteråt,inte köpt något men behlver inte så mycket heller. Då vi har både pojk och flickkläder. Men något är kul. Och ha en mysig lunch tillsammans och även fira mannen som fyller år då :)

Känner du bebis något? Vilken vecka är du i?

Jag kommer vara i v 18+5 på tisdag. Tyckte de kanske var på snud försent för RUL,men kanske de inte är. Vilken vecka var ni andra i när ni gjorde RUL?

Jag kommer vara 19+0
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-02-18 19:30:53 följande:

Jag trodde att du tyckte att ditt RUL var tidigt. RUL görs väl så långt som fram till v 22+0? Jag var i v 18+5 när vi gjorde RUL.

18-20 brukar ser göras. Inte efter v20
  • 3hjärtan
    Ignoramus skrev 2018-02-20 11:22:58 följande:

Var på RUL:en igår. De nämnde aldrig något om könet, men min sambo snappade upp att "kvinna" var ikryssat  på en av skärmarna. Det var misstänksamt tidigt in i undersökningen som sambon upptäckte det, lite som att barnmorskan inte borde ha hunnit upptäcka + fastställa det redan, samt att ze kiddo i mina (extrema lekmansögon) inte direkt tycktes fläka ut sig för allmän beskådan. 

Men varför var det annars ikryssat? Någon som vet? Är det typ standard tills något annat upptäcks? Eller kan det var en tjej, bara att de inte sa något? Låter lite konstigt att titulera ett foster som "kvinna", haha. Och det låter lite konstigt att behöva specificera att mamman är det, vilket är den enda andra förklaringen jag kommer på. Speciellt om man först inte frågat vad mamman identifierar sig som. 

Har inget med fostrets kön att göra iaf.
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2018-02-26 10:21:10 följande:

Ni som redan har tre barn, vad har ni för bil? I helgen satt min superspinkiga man i mitten där bak mellan våra söners barnstolar och beskrev det hela som olidligt så ny bil är på tapeten. Är det en väldigt rymlig typ kombi/suv man ska titta på eller rent av sjusitsig?

Vi har xc70 och v60. Ska sälja xc70 pch köpa en Multivan när vi blir 6 i familjen
  • 3hjärtan
    Perpen skrev 2018-02-26 15:12:38 följande:

Rul avklarat. Allt såg fint ut. Lite nervös hann jag bli. Blev flyttade från 27e juli till 31 juli så  nu känns det mer eller mindre garanterat att det blir en liten augusti bebis, gick över tiden med de andra två barnen, men lever på hoppet om att slippa det denna gång. :) 

Jag hakar gärna på bil-diskussionen. Har lite lätt panik då vår nuvarande bil (en liten halvkombi) är på tok för liten. Jag har snöat in på chrysler voyager men det kanske är en smula överdrivet med en 7-sitsig när man "bara" har tre barn..?

Skönt med 7 sitsig med 3 barn också. Hur gamla är syskon ?
  • 3hjärtan

Annara tror jag Skoda superb är väldigt rymlig 5 sitsig bil. Stort ben utrymme i dom och bredare än tex xc70

• 3hjärtan

Vi valde att ha en 7 sitsog när vi hade 2 bakåtvända och en framåt. Sen när sen det blev en bakåt , en framåt och en utan så blev der en xc70. Nu blir det en Multivan när der blir 4 barn. Blir då 2 framåtvända, 1 bakåt och en utan.

Svar på tråden Bf juli 2018