Bf juli 2018
Varför det? Har du risk för tidig förlossning pga tappen?
Varför det? Har du risk för tidig förlossning pga tappen?
Är det jobbet som triggar dina sammandragningar? Tänker att du kanske skulle behöva vara hemma och vila upp dig, har du pratat med din bm om det?
Hej! Har också väldigt kort tapp pga operation. Har inte haft några problem att bli gravid. Men vad kan kort tapp innebära? Aldrig fått nån info om att det skulle ha någon påverkan på tex förlossningsarbetet. Dock har mina förlossningar varit snabba, den sista gick allt som allt på en timme.
Hm. Jag gjorde en konisering hösten 2016 men ingen har nämnt nåt om att man ska börja mäta tappen. Jag ska förvisso träffa BM i morgon så om jag kommer ihåg det så kan jag ju fråga.
Hej och välkommen!
Har också varit med om ett relativt sent missfall, i vecka 17.
Jag håller tummar att allt ska gå bra för er!
Själv är jag märkligt nog inte så orolig över missfall trots det som hänt.
Jag hoppas och tror att bäbis mår bra denna gång.
Dock har jag haft ordentligt med sammandragningar idag. Ej smärtsamma.
Magen blir som en hård spänd boll, höll i sig en timme med pauser emellan.
Nån annan som har det redan nu, i vecka 15-16?
Ringde 1177 som var i kontakt med gyn o dom sa att de lät normalt o att de inte lät akut, att man ska behöva oroa sig för allt hela tiden. Men gyn ville att jag skulle kontakta bm imorn för urinprov? Lugnade mig inte jättemkt men får avvakta då!
Dom rinner ju inte längst benet men dom känns liksom, svårt o förklara men är nog normalt ändå ...
Idag v 16+0 :D
Tycker det känns som ett sparläge nu, mår hyfsat ok!
Minnsjukskrivning gick ut igår så nu jobbar jag heltid igen, börjar dock med 9 dagars ledighet, haha. Försöker förtränga att jag jobbar 64 timmar nästa helg, lite orolig hur jag ska orka!
Igår pusslade jag ihop hängen till det tänkta babygummet och lite bitringar till bebis, så mysigt <3
Åh vad mysigt och härligt!! :) Underbart ju och vilken fin bild ni fick :)
Själv blir jag lite avis. Då vi skall göra RUL först om 2 veckor och då kommer jag vara i v 18+5. Är vi sist ut?
Kunde kanske gjort de lite tidigare men då bm sa att jag fick välja datum då det fanns många lediga tider när vi bokade för var ute i god rid. Så valde att boka tid på min mans födelsedag. :) Så hoppas vi kan äta en mysig lunch efteråt tillsammans och fira dubbelt upp så att säga :) <3 Längtar så mycket. Så nyfiken.
Tror även jag börjar känna bebis mer och tydligare. Förut var de typ som små bubblor som ?sprack? liksom. Nu känns det lite mer som små puffar. Vissa mindre och andra lite tydligare. Och vissa tillfällen mer och vissa tillfällen mindre. Men man blir ju bara så grinig och vill bara känna ännu fler och starkare. Haha. Vecka 16+4 idag. :)
Nja, kanske för dig då :) men det är ju väldigt olika. I v10 mådde jag illa som bara den och kunde inte äta. De senaste två - tre veckorna har jag inte känner något alls, bara mått bra. Så visst finns det spökveckor i andra trimestern . :)