Jossbelle skrev 2017-12-29 19:32:32 följande:
Hej allihopa!
Är 30 år och väntar mitt 3dje barn i juli. Är i v 12 nu och var på ultraljud för två dagar sedan där allt såg bra ut.
Har vart extremt trött och mått illa av och till men börjar äntligen känna mig lite piggare, mitt luktsinne har blivit superkänsligt tål inga parfymerade dofter som tvål, parfym, tvättmedel, deo, schampo och hår och hudprodukter.. Ja listan kan göras lång, så himla jobbigt då detta gör mig så illamående och finns överallt. Minns inte det var såhär illa med mina två första.
Vilken vecka är ni i och har ni berättat för omgivnigen att ni väntar barn? :)
Jag är också 30 och väntar andra barnet. Jag är i v 12+2 och ska göra KUB nästa vecka.
Vi berättade för våra familjer på julafton (mamma och svärmor visste sedan tidigare) och alla blev väldigt glada för vår skull :) I övrigt vet de flesta av våra vänner och ett par stycken på jobbet (varav en av dem gissade sig till det och frågade).
Här känner jag att tröttheten lättat en aning, men jag är fortfarande jääättetrött framemot eftermiddagarna (men det kan ju bero på mörkret också). Illamåendet har lättat men jag har fortfarande svårt med aptiten. Alltså, den finns där men det gör inte inspirationen till matlagning. Det är mest den psykiska biten som är riktigt tuff, jag har noll tålamod och bryter ihop för ingenting :/