Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Meedaa1 skrev 2018-01-22 10:35:13 följande:

Nyfiken på hur många som berättat om graviditeten

Har tänkt vänta men råkar sägas ????

Vi har berättat, både för de närmsta och på Instagram. Men vi väntade till efter KUB för att veta att allt stod rätt till först.
  • Iowhannah

Jag är i vecka 16+1 och magen syns tydligt (jag ska lägga upp en bild när jag orkar och kommer ihåg). Jag känner lite rörelser emellanåt men jag har moderkakan i framvägg (hade iaf på KUB) så jag känner mig inte så orolig över att det inte är mer.

På onsdag ska jag tillbaka till läkaren. Jag är jättenervös inför det! Känner mig långt ifrån redo att gå tillbaka till jobbet, jag väntar nog helst tills jag har träffat psykologen en gång iaf. Dessutom ville kuratorn att jag skulle diskutera medicinering med läkaren, men efter att kollat upp det lite så har jag insett att det förmodligen skulle innebära att jag inte ens _får_ jobba (pga att jag har säkerhetstjänst). Någon som kan komma med lite pepp?

• Iowhannah

Så här ser min mage ut. Visst hade jag lite extra fett efter missfallet men det var inte mycket som syntes.

• Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-01-23 14:44:49 följande:

Åh men herregud, vilken resa, ta hand om dig!! <3

ja vem gör man det för egentligen? Inte sin egna skull? Det är det där dåliga samvetet som sätter in o bara förstör, tack så mkt för dina ord! Jag kom till jobbet idag, min chef såg mig o undrade mest vad jag gjorde där, ?du är ju helt likblek? ja, set undrar jag med, 1.5 timme på jobbet klarade jag o sen var det bara o vända, 2 kräkningar på det å. Har så ont i halsen o spyr ja får jag världens halsbränna?

Har världens bästa chef som hoppades på att jah skulle känns efter ordentlig nu o inte komma tillbaka för fort, utan tänka på oss två hihi me än lättare sagt ön gjort!

Nu blir det sängläge o imorn jaga läkare igen , Fy17!

Är såå trött o så ledsen , vill bara få må bra! :(

Tack för ditt pepp fina du!!

Vad skönt att du har en så förstående chef :) Hoppas du känner att du kan slappna av hemma nu, utan dåligt samvete över jobbet.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-01-24 15:56:25 följande:

Blir så avundsjuk på er som lyckats känna bebis redan. Längtar så!! Är ju nervös och orolig även om de är min 3 och ser ju att magen växer på som bara den men ändå orolig. Hur började ni känna de första rörelserna och när? Inte så länge sen men minns inte helt ut de kändes.

Fick idag också veta att psykologen min bm har skickat remiss till har en väntetid på 1-2 månader innan hag kan få tis. Så har jag tur kanske jag en tid om kanske 3 månader...bara att hålla ut antar jag. På fredag skall jag iallafall och träffa min bm. Känns bra och skönt.

Men usch vilken lång väntetid! Till mig beklagade de lite över att det är lång väntetid här, och då är det bara två veckor liksom!

Jag fick sjukskrivningen förlängd t o m 31 mars, men hon ville helst sjuka mig hela graviditeten ut. Meeen, svårt att veta hur jag mår om två månader, då kanske jag är i form att jobba igen. Skönt iaf att hon är så seriös och professionell :)

Usch, jag har gått och blivit dunderförkyld! Hela huvudet känns som att det ska sprängas och jag vill bara ligga ner hela tiden. Så jäkla trist tajmat, jag hade tänkt att använda sjukskrivningen till att göra sånt som får mig att må bra (träna) men ikke. Förvisso spenderade jag hela måndagen liggande på soffan och kollade serier, det var fint :)
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-01-24 21:58:25 följande:

Aa, Jag mäter livmodertappen regelbundet efter v 20 :)

Varför det? Har du risk för tidig förlossning pga tappen?
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-01-24 23:04:47 följande:

Aa jag är opererad så den är kortare än normalt

Hm. Jag gjorde en konisering hösten 2016 men ingen har nämnt nåt om att man ska börja mäta tappen. Jag ska förvisso träffa BM i morgon så om jag kommer ihåg det så kan jag ju fråga.
  • Iowhannah
    amandarahh skrev 2018-01-25 09:55:17 följande:

Jag vet faktiskt inte hur kort den är, får kolla upp. Ska tala med barnmorska och rådfråga. Opererades bort pga cellförändringar när jag var 20. Ryktades art det kinde försvåra att bli gravid men det har jag inte haft prov med. Har dock haft missfall men det är ju tyvärr så vsnligt. Tack för svar.

Det enda jag har hört är att det finns en yttepytteminimal risk för något tidig förlossning efter en sån operation, men det var en så liten risk att det knappt är nåt att tala om.

Jag blev lite nyfiken nu, på hur lång min tapp är. De tog bort rätt mycket (såg ut som typ 1-1,5 cm) när jag opererades, och när jag gjort VUL (både i början av graviditeten och vid missfallet i somras) så kunde de se att jag var opererad.
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-01-25 16:11:55 följande:

Nä alltså jag tror inte det är standard, dom valde att konisera mig när jag var 23 för jag hade livmoderhalscancer och hade önskan om fler barn. De fick ta ganska mycket och från olika ställen så jag sövdes andra gången för att de inte fick bort allt första.

I samband med det har jag fått en del kroniska besvär oxå som kan spela in.

Med min son som är första sonen efter cancerhistorien satte värkar igång och lite annat i v 34, han kom sedan o v 37

Aha, det förklarar kanske det hela. Hur mycket tog de bort, fick du veta det?
  • Iowhannah

Jag går in i vecka 18 i dag (låter ju helt absurt att jag nästan gått halva tiden nu) och har en tydlig kula. Jag jämförde med en bild från v 18 med första barnet och det är en extrem skillnad! Nu är jag ungefär lika stor som jag var i vecka 21 första gången.

Jag har börjat känna lite lätt foglossning, framförallt i ryggslutet, har en del ligamentsmärtor och känner fostrets rörelser dagligen nu. Fortfarande inga regelrätta sparkar, men det sprattlar till emellanåt.

I fredags var jag hos BM, vi pratade lite om mitt mående, bokade nya tider och lyssnade på hjärtljuden (stabila 155 slag per minut). Sedan dess har jag varit extremt skör och jag räknar med att det kommer vara så efter varje psykologbesök också. Just nu vet jag inte hur jag ska orka ända till juli :(

Svar på tråden Bf juli 2018