Bf juli 2018
Nyfiken fråga till er alla.. Nu de sista veckorna.. Har ni gått upp i vikt vid varje besök hos bm eller har ni stått stilla nån gång? Tänkte eftersom det sägs att bebisen lägger på sig 200g/vecka eller vad det nu är de sista veckorna..
Nyfiken fråga till er alla.. Nu de sista veckorna.. Har ni gått upp i vikt vid varje besök hos bm eller har ni stått stilla nån gång? Tänkte eftersom det sägs att bebisen lägger på sig 200g/vecka eller vad det nu är de sista veckorna..
Vad spännande med hinnsvepning! Hoppas det drar igång förlossningen för dig. :) Hur går det till när man får en sån inbokad? Alltså ber man om hinnsvepning eller föreslog din bm det?
Och ni som haft koll på hur öppna ni varit.. Har bm gjort gynundersökning på eget bevåg eller ber man om det?
Men är det inte regel att man sätter igång i v 42+0? Det trodde jag..
Hinnsvepningen gick bra! Det gjorde skitont men jag fick beröm för hur bra jag slappnade av :)
Öppen 4-5 cm, tappen ca 1 cm och mjuk. Enligt bm blir det bebis i dag! :D Vi ska in på förlossningen om 20 minuter för kontroll och sen får vi se vad som sker. Barnvakten är iaf inringd och min mamma är förvarnad.
Så spännande! :D
Vad har du för landsting?
Hade ytterligare en kväll med ordentliga värkar, såpass att jag kunde klocka dem, men som vanligt så gick det över när jag somnade.
I går var jag helt säker på att det var bebisdags! Jag hade konstant stark molvärk, regelbundna sammandragningar med ett enormt tryck nedåt, och det gjorde ont att sitta. Jag var så redo! Men inget.
Nu har jag lite värkar igen så jag ska ta en promenad och se om de får fart. Så jäkla jobbigt att kroppen håller på så här, och så länge! Sedan måndags kväll har den tjafsat med mig, och nu är det lördag!
BF+7 nu... Vi börjar tro att det inte finns nån bebis.
Ja, jag är så fruktansvärt less och trött och frustrerad! Att det ska ta sån tid att föda barn!
Så härligt att det äntligen hänt/händer något för er som väntat såpass länge nu. Kul att komma in här och läsa att någon fått/håller på att få sin bebis. :)
4 dagar kvar för min del, tror ju dock inte att det kommer ut någon bebis förrän om ett bra tag.
17:29 kom vår dotter ut i raketfart! Hon är 53 cm lång och vägde in på 4325 gram. Vi gör inte direkt några små bebisar.
Förlossningen gick superbra! Jag gjorde ett kanonjobb och kände hela tiden att jag var så jävla bra :D Från att de tog hål på hinnorna, till att hon var ute, tog det sex timmar. Vi mår alla oförskämt bra, även om eftervärkarna inte är att leka med, i morgon åker vi hem och träffar storebror :)
Jag fick verkligen den revanschförlossning som jag ville ha, allt gick så himla rätt och personalen var väldigt lyhörd och lät mig bestämma det mesta. Jag är jättenöjd med min upplevelse!