• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2017-10-29 09:50:36 följande:

Min yngsta är också fem och det känns nog som att det blir en sladdis (om jag blir gravid) eftersom de andra barnen kom så tätt :) Fick mens idag så BIM i slutet av månaden.

Vad spännande! Jag fick mens i fredags så har också BIM slutet av november :) Håller tummarna för oss då!

Hade ni det lätt med de tidigare? Vi blev gravida mer eller mindre direkt med de andra två. Man hoppas ju att det ska gå bra även denna gång.
  • MammaMia1012
    klyven skrev 2017-10-29 12:43:53 följande:

Vi planerar också en sladdas ???? Jag har två barn sen tidigare som är 6 och 13 år. Min man har inga barn. Har ägglossning nu så vi får se om det tar sig direkt ?? Jag är 34 och min man 45. Det är första försöket nu. Jag har tidigare varit inställd på att inte skaffa fler barn men har jämnt den senaste tiden att jag vill ha en till ??

Så kul att vi är flera! Första försöket för oss också, tog ut min kopparspiral i torsdags och fick mens i fredags så gissar på BIM runt 24/11 svårt att veta exakt när det är ÄL dock?

(Vet inte heller varför in FL kan ha med emoils?) :)
  • MammaMia1012
    5blir6 skrev 2017-10-29 21:47:10 följande:

Här är en till som försöker få en sladdis. Vi är 40 år båda två och våra barn är 9, 11 och 13 år. Hade äl i går... hoppas det tar sig :)

Håller tummarna för att det tar sig :) nu får passa på att mysa massa <3
  • MammaMia1012
    Ängelby skrev 2017-10-30 14:10:27 följande:

Hej!!

Får man vara med i tråden?

Är 37, har 4 barn.

Den minsta 7, den äldsta myndig.

Är så sugen på en allra sista...

ÄL nästa vecka...

Självklart! Välkommen :)

Så kul med så stor familj! Håller tummarna för många pluss här i tråden <3

Är det första försöket nu?
  • MammaMia1012
    jennie08 skrev 2017-10-30 15:46:25 följande:

Vi har försökt ett tag men hoppas på en sladdis snart. Jag är 33 och våra barn är 9 & 12 :) Jag har bom i helgen tror jag... Min ägglossning har krånglat lite så jag vet inte ens om jag fick någon den här månaden. Det återstår att se :)

Håller tummarna :)

Ja det med ÄL alltså... nu har vi precis startat men jag har ingen aning om hur och när den kommer. Tänkte försöka med känsla första månaden sen får vi se om jag kommer testa med ÄL stickor.
  • MammaMia1012
    CkC skrev 2017-10-30 19:16:48 följande:

Hej!

Antar det blir en sladdis här med. Jag har en dotter på 6 år från ett tidigare förhållande och nu vill jag och sambon så gärna ha ett gemensamt. 

Vi har försökt i snart 1 år och 2 missfall båda i vecka 6. Men trodde jag var i vecka 10.

Hoppas så otroligt mycket på denna månad!

Håller alla tummar och tår för er nu! Beklagar missfallen :( <3 Hoppas det är er tur nu!
  • MammaMia1012
    Eleonoratösen skrev 2017-10-30 19:10:44 följande:

Hej!

Vi försöker också med en liten sladdis. Våra barn är 9 år, 8 år och minstingen fyller 7 om 3 månader. 

Sa när det var så intensivt med tre så tätt att det räckte, men det har jag fått äta upp för jag är så sugen på en liten. barnen kom så tätt så några lugna stunder och barnvagnspromenader hade vi aldrig så hoppas så innerligt få uppleva det igen. Och att barnen faktiskt förstår vad som händer och kan längta lite också..

Jag är 33 och mannen 37. 

Ja så tänker jag med, att det kommer vara något helt annat när de kan vara med och planera och längta <3
  • MammaMia1012
    Anotherone skrev 2017-10-30 21:18:43 följande:

Lycka till allihop, det är så mysigt med en bebis när det gått så många år emellan!!

Jag och min man fick vår sladdis i våras, storebror hann bli hela 11 år.

Vi är båda 37.

Tack så mycket <3 Grattis till er lille! :kr hoppas verkligen det kan bli lika för oss!
  • MammaMia1012

Men vad roligt att vi är ett gäng som försöker <3

Här går tankarna på högvarv :s jag skulle vilja stänga av ibland men det går liksom inte!

Vi har funderat på en trea ända sedan minsta kom men det har alltid funnits orsaker till att vänta men nu när vi bestämde oss så kändes det så självklart <3 så då blir man så orolig att det inte ska gå. Men har bestämt att försöka slappna av och låta det bli som det blir! :)

Kanske dags att skapa en BIM lista? Vad säger ni?

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?