• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Retrotessan skrev 2017-12-20 11:04:25 följande:

Håller tummarna för er som har BIM snart ????

Jag har har sån konstig menscykel (snitt 25 dagar) så det är svårt för mig att veta exakt när min BIM är men runt 1/1 enligt appen. Så får se om jag vågar testa mig 28/12.

Håller tummarna!
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2017-12-20 13:41:25 följande:

Testade idag. Dumt. Äl+8 bara... Känner mig supernegativ idag och tror inte att det finns en chans att jag är gravid. Riktigt uppgiven, frustrerad och arg idag. Inte roligt. Tänkte att det skulle vara en bra distraktion med bim på jul men nej, det gör mig bara mindre julfokuserad. Suck. Och sen blöder jag säkert på julafton, jätteskoj! Hoppas att ni känner er bättre till mods än jag...

Du är inte ensam!! Har en SKIT dag!! Mensvärk som är hemsk... massa drygt på jobbet.. fy vill bara hem och dra något över skallen. Men nej då ska vi hem till svärföräldrarna på middag idag.. suck inte sugen!

Hoppas du slipper blod på julafton!! Visst är det irriterande, man vill leva i nuet men denna benisverkstad bara maler i skallen..

Hoppas du mår bättre snart <3
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-20 08:45:17 följande:

Väntar på mensen. Den borde komma idag eller senast i morgon. När jag tittar i min app så har jag i genomsnitt 26 dagars cykel, men förra månaden kom mensen på dag 24 och det har också hänt att den kommit dag 28. Kan ju vara beroende på om jag ätit Letrozol eller inte. Denna cykel har jag ätit dubbeldos. Känner mig precis som jag brukar innan mens, har dock inte alls haft ont i brösten denna månad vilket jag alltid brukar ha. Lite stickningar i tjejmagen men det brukar jag också ha. Vill inte testa än för det är bara pengar i sjön om mensen kommer ikväll exempelvis. Så jag väntar... Och varje gång man går på toa så vill man INTE se det där rosa på pappret!

Hur har det gått idag? Har tänkt så på dig! Testat?
  • MammaMia1012
    Fosse skrev 2017-12-21 17:20:59 följande:

En till här! Vi är 37 & 41 och har två barn, 6 & 4. Kanske inte en klassisk sladdis, men för oss känns det som att börja om från början ????

Fick MA i november så nu är det nya tag. Har haft en mens och har ÄL runt 27:de. Kommer köra stenhårt med ÄL test.

Firar jul hos släkten så inte helt bekvämt att få till det...

Välkommen! Samma situation här kommer vara i en stuga i fjällen hela jul och nyår tillsammans med svärföräldrar och svägerska.. men det får gå
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-21 18:48:49 följande:

Har blivit magsjuk så legat pall hela dagen. MEN mensen har inte kommit ännu... Men det har ju hänt tidigare att det varit 28 dagar och det blir det imorgon. Så jag väntar till i morgon. Tack för att du tänker på mig

Men nej vad tråkigt med magsjuka!! Ursh men positivt att mensen inte dykt upp än! Ååå så spännande håller alla tummar och tår nu!

Krya på dig massa!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-22 10:48:36 följande:

Nu har jag tagit ett test på morgonen. Fortfarande negativt! Suck...

Men va? Ingen mens inget pluss? Hoppas på att du får ett ?sent? pluss hur mår du i magsjukan?

Kram
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-22 17:55:16 följande:

Japp där kom den... Denna gång hade jag verkligen hunnit börja hoppas... Men får hoppas att 2018 blir året!

Förstår det! Så trist!!!

Ja nu hoppas vi verkligen på 2018! Hoppas också du får vara frisk nu över jul & nyår!

Kram <3
  • MammaMia1012

Då var det Dan före dopparedagen här är mensen slut och vi styr kosan mot fjällen! Ska bli så skönt att komma bort och vara ledig!! Massa snö och skidåkning och slappa!

Sa åt mannen att vi får vara lite kreativa nu när alla är med.. det var han med på

Hur ser era jular ut?

Önskar er alla en fin dag! God Jul och Gott Nytt År!

Stort lycka till, hoppas att massa bebisar blir till nu <3

• MammaMia1012
    Hellan skrev 2017-12-25 09:12:13 följande:

Kul att vi ligger så nära varandra i cykeln. Hoppas på en bra ÄL för oss båda.

Här har kroppen börjat redan, var vattnigt och kanske lite äggvita redan i 23,24/12 men uselt humör som jag får vid stress så har det inte varit lönt att försöka förföra sambon då han undviker mig och mitt humör, men nu hoppas jag att jag taggar ner och att han inte surar mer. Och att ÄL inte varit än, men tempen gör mig lite orolig.

Håller tummarna för att ni får till det bra nu! Här har vi inte börjat mysa än.. mannen har blivit sjuk igen :( men jag tror ÄL kommer vara runt 1/1 så tänker att vi kan avvakta ett par dagar sen köra på hoppas verkligen att det blir bra för alla denna vända <3
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2017-12-25 20:25:24 följande:

Här blev det mens igen :( Nästa bim borde vara runt 27.1. Lääänge dit.

Å nej vad tråkigt ja det är alltid såååå lång tid tills BIM

Styrkekramar <3

Har haft så fullt upp nu under julen så man hinner inte riktigt fundera på bebisverkstan... så himla skönt.. men å vad man längtar!
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?