• Liten 2018

Fler som planerar en liten sladdis?

Glädje5 skrev 2018-06-19 07:00:57 följande:

Helt underbart. Hoppas också vara där nu och få samma glädje om 12 dagar

Håller tummarna å tår för er!

Min sista grav tog de 1.5 år nästan. Så att det nu skulle bli efter 6 månader trodde jag inte.
  • Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-06-19 08:08:51 följande:

Jaaaaaaaaaa, jag sa ju det. GRATTIS!

Tack!

Ser att min uppkoppling spammade tråden. Sorry för det!
  • Liten 2018

Hoppas midsommar var bra för er.

Vi har berättat om graviditen för våra barn som blev jätteglada. Väldigt omtänksamma nu å tänker lite extra att jag är gravid. Supersöta.

Vi har umgåtts med min mamma å sambo i helgen. Vi valde att berätta om att de ska få ett barnbarn till, lite chockade då de absolut trodde vi var klara. Men så glada. Nu är hemligheten får tills vi gått över den säkra perioden. Bra att gå gå på semester om en vecka å komma tillbaka lagom så att man gått in i vecka 12. Nu håller vi tummarna.

Lycka till nu andra nu. Hejja. Hejja!

• Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-06-25 21:35:44 följande:

Stort GRATTIS till dig Liten 2018 Så himla roligt! Jag känner så med dig då vi följts åt och kämpat sida vid sida nu i ganska många månader... I liknande ålder och dessutom har vi samma åldrar på tidigare barn, äldsta 14år och yngsta 10år. Nu hoppas jag bara att jag följer efter ditt plus Har ÄL i slutet av denna vecka. Men vi har redan börjat mysa till det för att inte missa något. Så nu håller vi tummar och tår även för min skull. Försök nr4

Lyckat illa alla ni andra också, nya som gamla

Tack! Jag håller tummarna hårt nu att din tur blir nu. Är fortfarande lite chockad att det tog sig :D
  • Liten 2018
    Jevi87 skrev 2018-06-25 21:39:21 följande:

Gud så härlig känsla att kunna berätta för barn och morföräldrar. Håller tummarna för att det går bra hela vägen för er! Så skönt med semester, passar ju perfekt. Så kan du ta det lite lugnt! :)

Jag längtar tills ja får ett positivt besked med!

Hoppas du oxå snart får plusset. Semester passar fint. Lite svullen om magen, passar bra att få ruva lite hemma utan att folk undrar då, hhahhaa. Håller tummarna för dig nu!
  • Liten 2018

Ser att ni skriver om tanken att det kan ta tid. Vi hade samma tanke. Tog 6 månader med sonen, då var jag 21 år. 1 år och 3 månader med dottern, då var jag 25 år. 6 månader denna gång och jag är nu 35år. Samma pappa till alla.

Verkar kunna vara olika. Men efter 35år kan man få hjälp av privat klinik i mitt lån, om man försökt i 6 månader.

• Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-06-27 19:13:10 följande:

Jag tog ut min spiral i januari och började med rosenrot i samma veva för att jag hört att det skulle hjälpa lite på traven när man vill bli gravid. Att många fått tydligare ÄL-symptom mm. Tyvärr verkade det strula till det mer än vad det hjälpte för mina cykler blev jättelånga 42, 40 och 46 dagar. Otroligt lång väntan mellan mens och ÄL Så jag slutade med tabletterna och nästföljande cykel blev 27 dagar, lite skillnad! Nu är jag på cd13 och trenden verkar hålla i sig, för jag har ÄL-symptom från himmelriket Haft molande i äggstockstrakten ett par dagar och nu har jag slemmiga flytningar som jag kan dra ut mellan fingrarna till 5-7cm. Så det är sex-time som gäller här! Minst varannan dag! Sambon är väldigt samarbetsvillig och ställer upp mer än vad han gjort någon annnan månad. Tror hans längtan är störta än vad han tidigare erkänt.

Nu håller vi alla tummar och tår för oss alla som ännu är o-plussade

Å jag hållar verkligen tummarna att det blir din tur nu. Skulle vara roligt å följas åt.
  • Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-06-28 09:05:12 följande:

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon annan som har vetskap om dessa test?

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av RFSU. Men Babyplans teststickor hade jag nu. De kan man köpa många av å de är billiga De visade svagt positivt för mig 2 dagar över BIM, å blev snabbt starkare.

• Liten 2018
    Missmli skrev 2018-07-02 13:29:04 följande:

Vågar jag ta detta som positivt ? 4 dagar innan BMI på eftermiddags kiss

Ser ingen bild, bara din text?
  • Liten 2018
    Missmli skrev 2018-07-02 21:44:33 följande:

Vet inte vart bilden tog vägen haha den försvann

Jag blir inte klok på mig själv, gjorde 2 vanliga test i dag som visade relativt svaga streck men man såg ju ändå strecken och ett digitalt test och jag kan ändå inte fatta att jag är gravid . Vill ha det där riktigt starka strecket ju men gissar att jag är lite för tidig med de eftersom jag inte ens har BMI än .

Grattis!

Jag tog 3 grav test till sen, hahaha. Trots digitalt med gravid 1-2. Jag tror inte man fattar på än gång. Själv har jag en massa symtom så det är svårt att undvika den självklara tanken nu.

Grattis igen.
  • Liten 2018
    Missmli skrev 2018-07-04 06:31:40 följande:

Visade sig på kvällen sen att jag fick en blödning och nu vet jag inte om de är pågång till missfall :/ va en rosa blödning som bara höll sig över någon timma för när jag vaknade igår morse var den väck och ingenting på hela dagen igår . Men imorse när jag torkade mig kom det lite lite lite brunt på pappret . Och så gjorde jag ett nytt gravtest som inte visar något starkare än det i måndags . Så just nu känns det bara som att jag väntar på att allt ska komma ut :(

Tråkigt å höra. Men så tidigt så kan det handla om mycket. Jag vet jag blödde en vända med min första. Men vänta ett par dagar å ta ett nytt. Styrkekramar till dig
  • Liten 2018

Mycat81 och Trullis82

Hoppas det går bra å att fröken röd inte dykt upp!

Tyckte denna lilla grupp vara roligare att följa än den som finns för mig nu :D Så jag gluttar in då å då. Fortfarande spännande å följa ^_^

Ha det gott i solen!

• Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-07-14 23:00:15 följande:

Hej du!

Nej då, tant röd kom nog allt..... dock väldigt sparsamt denna gång.

Dessutom bästa av allt trots detta så hörde min läkare av sig samma dag jag parkerat husvagnen på campingen (han har oxå semester) frågar hur jag mår osv.

Säger att allt är okej för kollegan så han tar bara mig nu. Han har ju stängt sin klinik o börjar på onkologen men vill gärna följa mig. Men han kan ju inte skriva in mig på onkologen o inte ta emot mig där heller så nu har han löst det med en kollega som sagt var. Så han får låna utrustning o allt för att ta skriva mig där

Dessutom har jag hand privata mobil nummer så det känns helt cracy.......

Så nu vid nästa mens ska jag börja ta Letrozol o så har jag tid till honom v 32 för en undersökning. Dock hinner inte äggen växa så pass till då men hoppas att han kan skriva ut en Ovitrelle spruta som jag kan ta när ägget är så pass stort som det ska.....

Så nu är maskinen snart igång igen

Går lite trögt när man inte kan själv längre. Men tydligen är det p-sprutan som förstört min cykel.... hade jag vetat detta innan har jag ALDRIG tagit den

Men vilken läkare, härligt att ha en sån vid sin sida! Resan är ju många gånger en känslomässig bergodalbana. Trist att P-sprutan ställt till det så, sånt kan man ju aldrig själv veta.

Hoppas du å familjen får en fin semester tillsamman nu. Varmt verkar de ju i alla fall vara.

Ha det gott nu!
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-07-05 17:58:28 följande:

Tack Ja nu hoppas jag verkligen att det är vår tur!Åh vad spännande! Det är ju snart Vad har du för känsla? Har du några tecken åt ena eller andra hållet? Själv har jag BIM runt den 14/7 så jag tänkte nog testa då som tidigast. Går på semester den 13/7 så det vore en fantastisk semesterpresent i såfall Än så länge är det för tidigt för min del att börja analysera tecken...

Hur har det gått för dig?
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-07-26 21:55:20 följande:

Det gick tyvärr käpprätt åt helvete denna gång också. Mens på dags 25 :( Det tog mig väldigt hårt och det är därför jag inte varit aktiv här... Jag bestämde mig för att ta ett break från alla bebistankar, ägglossninsräknande och allt analyserande... och då även ett break från familjeliv. Nu njuter jag av semester, min man och våra barn.

Hoppas att du mår bra :)

Det gör du rätt i. Jag tog oxå paus i faktum att försöka. Sen gick det på andra försöket. Hoppas verkligen det är er tur snart, hoppas, hoppas.

Men helt rätt, njut av familjen å vara glad för det man har ;)

Har mått lite bättre 2 dagar, å då nojjar jag för det istället.

Gluttar väl in å lite då å då om jag får :D
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?