• Liten 2018

Fler som planerar en liten sladdis?

MammaMia1012 skrev 2018-01-20 06:44:20 följande:

Å så spännande! Lycka till!

Så roligt med så många här som jobbar på en sladdis eller redan är gravida!

Jag kan inte låta bli att testa varje dag för att se att det ökar.. och är toknojjig så fort jag inte känner några symtom önskar jag kunde slappna av mer! Ska ringa och skriva in mig nästa vecka och hoppas att man kan få ett tidigt VUL men vet inte hur det funkar här. Mina två första bodde jag i Stockholm och därefter flyttade vi hem (lite mindre ort) så jag har ingen aning om hur det är att vara gravid här... så vi får se!

Önskar alla en trevlig helg!

Hoppas du får en tidigt VUL, jag ska försöka om och när vi blir gravid få stöttning på vägen. Jag är 35 å känner mig lite äldre att "baka" ett barn än sist. Vill ju att allt bli lika bra som sist :)
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-01-20 09:45:02 följande:

Ja det hoppas jag med! Skulle vara så skönt att se ett tickande hjärta <3

Ja samma här sist jag var gravid var jag 31 och är 37 nu så lite skillnad :)

Ser onekligen ut som din ÄL är på ingång! Jag hade väldigt snabb stegring såååå ett dygn var det ?över? kanske kan du testa två gånger om dagen nu när det närmar sig för att inte missa?

Tack, ska prova igen ikväll. Vi myser varje dag nu, så det borde inte vara brist på små åkare :') Sen ska de hitta fram oxå.... BIM 6 februari. Men som sagt, tog ut spiralen denna månad efter 10år med spiral. Ja ja, jag håller mig sysselsatt med bebisverkstan utan att vara manisk.
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-01-21 07:26:15 följande:

Håller tummarna! Låter klokt, är ingen idé att stressa. För mig var det att så snart det var bestämt och spiralen var ute så jade jag svårt att är ja på annat. Det var först på 3e försöker som jag kunde släppa det och då helt plötsligt var jag gravid

MammaMia1012

Tur man ger allt för å bli gravid. Feber i helgen å inatt var det inte roligt med febern. Tog ÄL sticka nu på morgonen då jag räknar med ÄL i morgon. Å jo visst det är fin stegring, hahaha. Får piffa till mig å bjuda in mig till mannen :'D

• Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-01-21 08:16:35 följande:

Ja men titta så bra

Hoppas ni får blir friska snart! Kan tala om att vi blev gravida nu och då låg hela familjen i influensan och mannen kräktes efter att vi haft sex pga hostan.. stackarn! Så feber och sjuka funkade för oss Hahaha var ju helt otippat då min lilla stegring kom dagen efter vi haft sex sen gav jag upp för mannen hade börjat med hostmedicin så han kände inget och kunde inte få utlösning :/ ledsen och besviken blev jag men det funkade ju i alla fall <3

Hahaha ja du ser :D

Då det är första försöket så får jag ta resultatet med ro. Men känns liksom väldigt bra att gjort så bra vi kan. Vill gärna lyckas med liten till i år, om man nu får önska i en sån här plan att skaffa sladdis.

Lycka till alla nu och Grattis till er som plussat. Hejja alla oss!
  • Liten 2018
    Baraentilligen skrev 2018-01-21 08:07:06 följande:

Är riktigt förvånad över hur lugnt jag tar det den här månaden! Har slutat tempa nu när jag vet att jag haft äl, för annars analyserar jag sönder mig själv. Letar inte tecken heller och har bestämt att inte testa före mensen är sen. Känns bra! Är på äl+5 idag, tredje försöket. Spelar ingen roll vad jag gör nu fram till bim, kan ändå inte påverka något. Och om det inte blir en.ä oktober bebis så kansle det blir en november eller december. Inte illa det heller! Men visst har man vissa förhoppningar om att det ska ta sig nu. Är ändå under 30, grundfrisk och har alltid haft lätt att bli gravid.

Bra att ta det lugnt i sinnet. Man ser bara massa gravida runt en nu när man själv vill.

Lycka till och njut av fina vinterväder, hos mig lyser solen i ett vinterlandskap :)
  • Liten 2018

Ni som använt ÄL stickor. Hur blev era starkaste streck?

Jag har ÄL idag och det stämmer med stickorna men hur starkt...

Lite starkare i verkligheten än på kortet.
  • Liten 2018

Vi har som sagt precis planerat att försöka med en sladdis detta år. Blir det inget då så "pluggar vi igen" är å så glada för de 2 vi har. Idag har vi åkt skidor å min man sa i liften upp, "om det blir en liten i magen då får du inte skidor sen. Måste vara rädd om magen då" Lät så gulligt så jag dela med mig en vinterkväll som denna. Vi får se vad framtiden planerar för oss.

Lycka till alla som väntar på sitt pluss därute :)

• Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-01-28 11:42:04 följande:

Liten 2018: Jag har läst igenom de två sista sidorna och inser att du och jag är rätt ?lika?. Både vad det gäller åldern 35 vs 36, att vi precis plockat ut spiralen och att vi nu väääääääntar och längtar efter det där plusset

Jag hade verkligen lovat mig själv att inte bli manisk i mitt längtande och planerande, men det är så förbaskat svårt! Jag ser gravidmagar överallt och får veta nya graviditeter bland vänner och bekanta varje vecka. Varje gång rasar jag ner en smula och får ett gråtanfall, för JAG vill ju åxå plussa, jag är otålig och vill att det ska hända NU. Hjärnan kopplar inte att det bara är 1,5 vecka sen jag tog ut spiralen och att saker och ting inte händer på stört! Mannen försöker trösta, men han fattar ju inte riktigt hur det känns haha

Så det känns skönt att gnälla lite här!

Ha en bra söndag

Kul läsning :)

Man måste få ur sig ibland annars blir man så tokig ;) Kul å följas åt! Känner mig ganska cool kring det hel men visst, vi planerade liggande denna månad hahaha Precis haft ÄL och influensa, får se om kroppen orkade med en lyckad träff bland alla Ipren å Alvedon. Vi missade inga bra dagar i allafall :D utan vi nötte på, så runt den 6-8 feb tror jag BIM är. Svårt när man precis ryckt ut spiralen men ÄL stickorna gav utslag, rätt bra tänkt jag :)

Känner mig lite gammal men ändå inte. På jobbat får jag alltid, du är så ung kommentar, undrar hur de reagerar om det blir en graviditet ;)

Hoppas så att det blir snart, vi har sagt 1 år provar vi annars så "pluggar" vi igen verkstaden. Men hoppas verkligen på plussinom kort.

När har du BIM?
  • Liten 2018
    kaaanskeen3a skrev 2018-02-04 13:24:30 följande:

Mycket riktigt. Fick ett plus i morse. Skräckblandad förtjusning. Vet faktiskt inte ekat vad jag känner just...lite omtumlad.

Grattis!
  • Liten 2018

Själv fick jag mens 3 dagar tidigt och som jag blöder. Trist x 2 liksom... Men nästa ÄL är runt Alla Hjärtans dag. Denna cykel var 26 dagar men kan ju bero på att spiralen togs ut i januari.

Lycka till ni andra nu

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?