• Trullis82

Fler som planerar en liten sladdis?

MammaMia1012 skrev 2018-03-13 05:55:26 följande:

Hej, längesen jag var in och skrev nu mem jag är in och läser allt och håller mig uppdaterad!

Igår var vi på KUB och fick jättebra resultat 1:20000 <3 Allt stämde med tid och det var så underbar upplevelse :) även om det är tredje gången.

Bestämde att berätta för resten av familjen och storebror blev så otroligt glad medans lillasyster inte alls var nöjd.. :( men gissar på att det kommer ändras med tiden!

Ha en strålande tisdag alla ni fantastiska kvinnor!!

Åh, så härligt. Stort grattis. Vilken fin bild. Då känns det ännu mer som en annan vill fortsätta kämpa
  • Trullis82

Hej där!

Jag har ju aldrig vetat när jag har äl då min mens alltid varit så hoppig.

Men nu ätit medicinen Letrozol så nu fick jag se igår att jag har två ägg 11&15 mm stora. Så inom dagarna borde jag ha äl.

Känns ganska magiskt. Jag har testat med digitala stickor (CB stickor)så länge o aldrig fått utslag på stickorna.... nu väntar jag med spänning att få se en glad gubbe

• Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-03-16 19:00:38 följande:

Lycka till, å två ägg. Chans till tvillingar kanske då ;)

Hihi, ja risken finns
  • Trullis82
    Niiiina skrev 2018-03-18 19:23:13 följande:

Hej jag och min man har bestämt oss för en sladdis känns jätte spännande men ändå nervöst. Jag tar ut spiralen på onsdag. Jag är 34 snart 35 år min man blir 36 år vi har 3 flickor 16, 11 och 8 år.

Hej där.

Så spännande

Vet du hur lång tid det tar för kroppen att fungera normalt igen efter spiral?

Jag hade p-spruta o den tog jag ut september 2016 o fortfarande inte gravid.

Gått på undersökning o fått veta att jag har PCO. Jag har mens men ingen äl.

Nu äter jag medicin så jag har två ägg som växer just nu men inte äl ännu.

Går på ul var tredje dag

Har två barn innan 8 & 14 o nu vill vi ha en liten till.

Mina andra har blivit till utan hjälp. Så någon gång har jag äl om året
  • Trullis82
    Milian03 skrev 2018-03-24 20:45:05 följande:

Help!

Äl+5, stark molvärk och nästintill positiva äl-tester!

Negativt på gravtest.

Hade ju äl i måndags...Eller släppte aldrig ägget så kroppen nu försöker igen?

Fattar inget...

Bara vänta o se. Inte säkert att ägget släpper alls. Kan skrumpna bort oxå. Jag går och kollar om jag har ägg med ul o jag hade två. Men mina stickor visar inte på äl så troligtvis försvann dom bara.

Testat med olika test. Billiga stickor och med CB digital. Stickorna blev det en stegring på men inte så pass att man kunde ana äl

CB digitalt visade negativt

Så mina skrumpnade nog. Bara vänta om se om mensen kommer om 14 dagar
  • Trullis82
    Baraentilligen skrev 2018-03-29 05:57:33 följande:

Va synd :( Håller tummarna hårt för att nästa försök lyckas!!

Jag är på äl+3, med 9 dagar kvar till bim. Fick äl bekräftat nu med tre dagars högre temperatur. Hade riktigt tydliga äl symtom också. Känns så skönt att äl är över. Har gjort allt jag kan och nu är det bara att vänta :) Snälla låt det här vara vår månad! Såhär långt från bim drömmer jag fortfarande om plusset och det känns främst spännande och roligt med väntan, men jag vet att jag nog kommer att vara så trött på denna väntan mellan äl och bim innan väntan är över ;)

Så hade jag oxå. Tre dagars högre temp o var tvär säker på att nu har jag äl. Men CB digitala test visade negativt så jag tänkte att testet inte funkade på mig o jag hade äl ändå. Men blodprovskontroll visade att jag inte haft äl så det sär med temp var ju skit.

Hoppas det är skillnad för dig.
  • Trullis82
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:35:39 följande:

Äl+11, jag är gravid!

GRATTIS! gud så härligt

Berätta allt...... hur länge har ni försökt?

Hur många barn innan?

Hur gammal är du?

Här kämpar vi fortfarande men det ska gå
  • Trullis82
    mycat81 skrev 2018-04-08 09:35:01 följande:

Hade lagt fram grejer för att gravidtesta idag, men det behövdes inte.... Mensen dundrade in med buller och bång idag på morgonen. Så byebye bebis2018 och välkommen bebis2019 (hoppas jag)

Störande att jag ska ha så lååååååånga cykler. Förra omgången 46 dagar och nu 42 dagar, det minimerar ju liksom antalet chanser att bli gravid på....

Grattis till ditt plus baraentilligen! Och till er andra: Kämpa på!

Så långa cykler hade jag oxå. Men sen jag fick börja med Letrozol så har jag cykler på 28

Så himla skönt. Innan kändes det som en hel evighet innan man fick försöka igen
  • Trullis82
    mycat81 skrev 2018-04-08 09:47:39 följande:

Får man det utskrivet av läkare? Krävs det att man startat någon form av utredning eller är det bara att ringa och säga att man har så långa cykler? Jag är lite dåligt insatt, men hur verkar Letrozol? Jag har sett att det är många som skriver om det här i olika trådar...

Letrozol framkallar ägg. Jag har kanske äl 2 ggr på ett år o vet typ aldrig när. Så just nu äter jag en tablett dag 3-7. Sen kollar man med ul så jag får ägg, hur många o hur stora så jag har chans att befrukta.

Blir det inga ägg el att dom inte växer till sig får man äta dubbel dos. Mycket ul på kort tid. Under tiden får man inte ha sex förens läkaren säger att det är okej.
  • Trullis82
    Flisan41 skrev 2018-04-08 10:48:46 följande:

Letrozol stimulerar ägglossningen. Och är tydligen också en medicin om man drabbats av bröstcancer. Jag har fått Letrozol utskrivet trots att jag ägglossar på egen hand och har relativt regelbunden cykel. Men som en boost sade läkaren. Jag är 42... Har inget att förlora på att prova! Många får Letrozol för de inte ägglossar på egen hand.

Men stämmer till viss del..... jag har inga ägg men med Letrozol får jag ägg vilket den oxå är till för. Men ingen ägglossning. För att få lossning får man ta en spruta Ovitrelle har jag för mig den heter.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?