• Trullis82

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej på er!

Nu har det varit mycket ul här för att få lite kläm på hur min cykel fungerar egentligen.

Jag har ju mens men ingen egen äl.

Jag har inte ens egna ägg.

Äter Letrozol för att få ägg men har reagerat så bra på dom så det blir två ägg vilket vi inte vill utan vi vill ha ett ägg.

I måndags var jag på ul o fick en rätt häftig bild(om jag får säga det själv)

Bifogar den här så får ni se

• Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-04-21 21:48:57 följande:

Vad exakt är det jag ser :D?

Hoppas ni får en liten som växer!

Bilden visar att jag har ett ägg på vardera äggstock

Dock släppte aldrig äggen utan växte tills dom sprack.

Nu väntar jag på att det blir ett ägg bara så kan jag få ta en spruta för att få lossning
  • Trullis82
    Milian03 skrev 2018-04-23 21:43:04 följande:

Vi är ett par stycken som har bim i helgen ser jag :) spännande. Jag har bim 29/4. Tredje försöket för oss.

Borde egentligen ha Bim 27/4 men nu när ägget var kvar igår så vet jag inte
  • Trullis82
    Milian03 skrev 2018-05-16 16:52:36 följande:

Ni som testar med stickor.

Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?

Jag kör clear blues dyra test så vet inte. Tycker stickor e skit. Jag kan ju ha haft äl men stickan visat svagt. Sen kan man ha kort äl. Alltså att stickan visar negativt på förmiddagen men positivt på kvällen....

Nä, tacka vet jag clear blue. Dyra men så värt det
  • Trullis82
    babytjejen skrev 2018-05-18 09:07:34 följande:

Här har mensen kommit så vara ställa in sig på ett nytt försök...har en känsla av att förra chansen var den sista, kommer ta låååång tid o chansen är nog ganska stor att vi inte lyckas alls...

Varför var förra chansen den sista?
  • Trullis82
    Milian03 skrev 2018-05-18 22:29:53 följande:

Jag är så förvirrad nu tjejer. Kan ni svara på mina undringar?

Stickan är väl negativ?? Men det digitala visar positivt! Vilket bör man lita på? Tagna i samma urin. Kan inte ligga förrän imorgon kväll för sambon är iväg. Om nu det digitala visar rätt så är det för sent att ligga imorgon kväll va? :(

Hej!

Jag får ju ingen egen äl utan tar en spruta för att får det. Och när jag skulle ta den nu sa läkaren till mig att nu har ni samlag så mycket ni kan. Men viktigast är tre dagar efter. Men om ni kan så ha samlag samma dag du tar sprutan o tre dagar framåt. Men eftersom du fick den fina gubben e det ju idag du borde ha samlag absolut..... det går inte att lösa på något sätt, mannen är så pass långt bort eller?

Tusan oxå...... ja, störst chans är såklart idag men går inte det så får ni mysa imorgon o hoppas hoppas att det ändå finns en liten chans
  • Trullis82
    gabi1969 skrev 2018-05-20 15:20:30 följande:

Nej ingen sladdis. Jag har tre barn. Hade 3 barn när jag var 31 år. Blev pappa vid 23 år. Nu är jag 51 år och kan äntligen fullt ut prioritera mig själv...

Sova länge på helgerna ta snabba beslut om resor och köpa nästan allt jag vill. Det känns underbart. Så nej inga fler blöjbyten, kladd, spill och vakna nätter pga sjuka barn. Inga skolväskor som ska packas och inga fritidsaktiviteter som kostar pengar och tid. Inget hämta lämna ha bilen full med väskor och fotbollsspelande barn. Den tiden var kul men idag hade jag inte orkat leva så....

Jag blev mamma för första gången när jag var 22.

Nu vill jag ha en sladdis o är sååå jäkla tacksam för att min man oxå vill det. Han är nämligen 50 o kommer vara 51 innan bebisen i så fall kommer.

Man hinner leva oxå. En man som du e bara extremt tråkig. Egoistisk... bläää
  • Trullis82

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

• Trullis82
    mycat81 skrev 2018-05-31 22:00:50 följande:

Grattis till plusset

Ja det här med nödlögner är verkligen inte lätt... Tycket att det står GRAVID LÖGNARE i pannan på mig. Är inte gravid nu, men tänker tillbaka på de två gånger jag varit. Extra svårt tycker jag att det känns nu under sommartid när man lever ett ledigare liv med grillfester, afterwork på stan, eller då man erbjuds ett glas rosé mitt i veckan bara för att solen lyser Börjar redan nu planera lämpliga bortförklaringar och trix, innan jag ens är gravid haha

Det där med starka drycker e inget problem för mig. Jag slutade dricka för 2år sen. Min äldsta dotter som idag är 14 sa en dag till mig: mamma, jag tycker inte om när du dricker. Blev jätte snopen då jag aldrig varit onykter egentligen. Typ en öl el glad vin till maten men inget mer. Men från den dagen hällde jag ut resten i glaset o lovade henne att aldrig dricka mer. O jag saknar ingenting. Älskar öl. Så en kall när det e varmt skulle vara gott men finns inget som går före mina barn. Det som kommer bli svårt för mig är att jag ser gravid ut så tidigt:-/

På jobbet sa några häromdagen att jag går ner mer o mer i vikt. Det syns på dig. Det var en av dagarna jag kände mig som en flodhäst

Så jag hoppas det inte syns förens jag berättat( får bli efter KUB)
  • Trullis82
    Philiothe81 skrev 2018-06-04 03:48:43 följande:

Hej på er vad tror ni?

Jag ser helt klart två streck, dock väldigt svagt ännu så kanske tidigt....GRATTIS
  • Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-06-08 23:11:07 följande:

Hallå gänget!

Fullt upp på jobbet å kände att analysera upptog för mycke energi. Släppt fokus lite men håller kolla på var ÄL och BIM är men inte mer än så. Precis passerat ÄL i början av veckan och har BIM nästa helg. Så nu får vi se 6e försöket då...

Grattis till Plussen, har läst i fatt.

Mycat 81 hoppas ni också får till det snart. Här får jag ge upp tankar ibland men låter allt ha sin gång. Mannen har nog lika bra koll som jag snart, hahaha.

Jobbet visar på eventuell lucka att öka i grad vilket känns skoj. Men tanken konkurrera med plan på liten. Men som sagt, allt får ha sin gång nu så får vi se vad som sker.

Ha det gott i värmen alla!

Här går det oxå segt. Efter missfallet nu så blir det uppehåll under sommaren......

Jag har from 1/6 gått upp i tid på jobbet. Från 75% - 90% .

Så det känns skönt så man kan ha tankarna på lite annat. Är ju väldigt psykiskt påfrestande att tänka på liten o aldrig lyckas.

Lycka till med allt nu
  • Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-06-18 17:06:54 följande:

Tog en stick från Babyplan nyss.... Ja vad säger man? Testar i morgon med digital

Jag vågar helt klart säga GRATTIS!! Wiiiii
  • Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-06-19 05:33:24 följande:

Ja då fick vi det med text också. Känns fortfarande overkligt. BF 24 februari om liten stannar, nervöst till vecka 12. Får kontakta BM idag å höra, är ju 35 å lite nervös pga ålder är jag allt. Nu ska jag dricka mitt kaffe känna min halsbränna å lätt illamående å bara njuta. Ha de gott alla.

Jag hänger kvar i denna grupp en stund till om det är ok för er?

Jaaaaaaaaaa, jag sa ju det. GRATTIS!
  • Trullis82
    Philiothe81 skrev 2018-06-19 09:57:26 följande:

Jag är i v 6+3 idag, och är nojig... men glad såklart. Jag e 37 å min sambo 40. Mina barn 10 och snart 5. Vi bor i Skåne!

Härligt, här kämpar vi fortfarande..... vi lyckades nyligen men det slutade i MF v7.

Jag e 36 o min sambo 50. Vi har två flickor 14&8 år gamla så det blir en redig sladdis

Men bara kämpa vidare.....

Grattis till ditt lilla frö <3
  • Trullis82
    Flisan41 skrev 2018-06-25 23:23:40 följande:

Här kom mensen på dag 24... Ganska väntat eftersom jag hade glad gubbe dag 9. Så äl troligtvis dag 10. Vi tajmade bra tyckte jag och jag hade kraftiga äl känningar. Men tyvärr kom mensen.

Hej!

Sådär har jag oxå..... efter en tid att inte lyckas men allt annat stämmer med mens äl flytningar o symptom så började jag undra.

Efter noggrann kontroll visade det sig att jag aldrig släppte mina ägg utan dom växte o sprack. Så till varje äl går jag på VUL för o se ägget/ägget. O efter äl får jag ta blodprov. O det har visat sig att det kommer äl flytningar o symptom mm men ägget släpper ändå inte.

Så förra cykeln fick jag ta en spruta när ena ägget var 17mm o det andra 13mm. Då blev jag gravid med fick tyvärr sedan MF i v 7. Men nu vet jag ju att det fungerar i alla fall..... tänk så konstig kroppen e ändå. Allt detta hade jag inte en aning om.

Vi har två barn redan på normalt vis så detta är helt nytt

Kämpar vidare men nu sommar uppehåll

Ha det gott o kämpa på
  • Trullis82

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon annan som har vetskap om dessa test?

• Trullis82

Hej kära ni!

Nu har jag en fråga som kan kännas helt galen för vissa o andra inte men svara gärna ändå.....

Min man o jag plus barnen är på semester. Min man köpte några öl 3,5% o jag vet inte om jag kan vara gravid. Kan testa först om en vecka.

Kan man dricka ett halvt glas el är det rent av farligt?

Inget måste men blev så himla sugen....

Annars blir det cola med barnen

Tack snälla ni på förhand

• Trullis82
    mycat81 skrev 2018-07-03 18:59:04 följande:

Jag hade druckit.

Jag väntar själv på BIM, troligen i slutet av nästa vecka, och tänker leva som vanligt fram tills dess. Jag är absolut ingen stordrickare, men jag tar ETT glas vin eller en liten öl till maten. Inget festande med andra ord. Jag resonerar att jag inte är gravid förrän jag kommit till BIM. Mig veterligen finns det inga belägg för att alkohol så tidigt i en ev graviditet skulle orsaka varesig missfall eller annat. Jag vet att vi alla är olika och att det finns mycket tyckande och tänkande i denna fråga. Men detta är vad JAG tycker.

Ooooo hoppas att jag inte får allt för många ovänner nu

Hihi, ja det var en lite känslig fråga som jag inte visste hur jag skulle skriva för att inte missuppfattas som stor drickare o ett måste.

Kände bara att ett glas skulle sitta fint nu i husvagnen på kvällen tillsammans med maken( som får i sig något mer än jag )

Men du, spännande....... när ska du testa om tant röd inte dyker upp?

Jag ska testa på morgon urin 8/7.
  • Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-07-03 23:00:55 följande:

Trullis82 och Mycat81

Nu håller jag tummarna hårt, att det är er tur nu!!!

Tack snälla Liten 2018........

Håll tummarna hårt
  • Trullis82
    mycat81 skrev 2018-07-05 17:58:28 följande:

Tack Ja nu hoppas jag verkligen att det är vår tur!Åh vad spännande! Det är ju snart Vad har du för känsla? Har du några tecken åt ena eller andra hållet? Själv har jag BIM runt den 14/7 så jag tänkte nog testa då som tidigast. Går på semester den 13/7 så det vore en fantastisk semesterpresent i såfall Än så länge är det för tidigt för min del att börja analysera tecken...

Helt klart........ har en massa symptom på graviditet...... precis som innan MF. Men vågar ändå knappt hoppas. Vi fick ju hjälp förra gången. Men har sedan tidigare två barn som kommit till normalt. Men denna gång visade det sig att jag varken hade ägg el äl. Så både piller o spruta behövdes. Men tänk om...... tänk om vi lyckats på egen hand igen..... ett mirakel
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?