• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Baraentilligen skrev 2017-12-13 06:22:29 följande:

Först väntar man på äl (som för mig nu komska på dag 19 eftersom min cykel gått tillbaka till 32 dagar nu tydligen) och sen ska man vänta på bim. Det tar väldigt mycket energi! Hoppas man skulle få ett plus till julklapp nu... tänk att jag hade äl igår (antagligen) och att det kan synas på test redan i slutet av nästa vecka om det blir något! Egentligen inte lång tid men den känns ändå lång. Ska försöka ha mycket att göra nu innan jul :) Men vill veta före julaftons middagen så jag vet om jag vågar ta vin till maten ;)

Ja men precis, det är ju bara det att man vill veta! Så spännande tänk om du får ett pluss på julafton! Bästa julklappen ever!!!

Här väntar och väntar jag på BIM... har beställt hem testa tidigt men inte fått dem än så vi får se när jag testar. Det är både och alltså, vill testa men vill inte bli besviken så nästan lättare att inte veta... gah blir galen så man velar fram och tillbaka!! Haha idag är det lucia och vi ska titta på luciatåg ikväll som barnen är med på, ska bli sååå mysigt!

Glad lucia alla <3
  • MammaMia1012
    Retrotessan skrev 2017-12-17 17:32:08 följande:

Hoppas det är ok om jag hoppar in här!

Jag fyller 36 i januari. Har 2 barn som är 11 och snart 7.

Fick missfall i vecka 12 nyårsnatten mot 2017 och tänkte då ? det var inte meningen att vi skulle få en trea/sladdis? och sen släppte jag tanken på det och det är först nu de senaste månaderna som jag ständigt går och tänker på att skaffa en bebis...

Men tänker också mkt på ålderskillnaden mellan barnen och om jag kommer orka... och jag vill ju inte heller vara för gammal...

Men nu har mannen gått med på att försöka och har gett det fram till hösten och jag tror att vi ändå kommer klara av det om det blir nåt. Har ÄL imorgon så nu får vi se om det kan ge något även om jag är lite skräckslagen samtidigt. Hehe.

Har blivit gravid med en gång med de andra barnen men man vet aldrig nu när jag blivit äldre...

Håller tummarna för er andra också!

Så välkommen! Kul att vi är många som kan följa varandra! Hoppas även att vi kan följa efter pluss

Själv har jag BIM imorgon, testade negativt igår så räknar med att mensen kommer när den ska.. nya tag!

Hur går det för alla? ÄL tider någon som testar? Ni som fått pluss, hur mår ni?
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-18 22:01:57 följande:

Bim på torsdag. Känns precis som vanligt så jag räknar med att mensen kommer.

Håller tummarna att så inte är fallet! Kanske det blir ett pluss till jul! Hoppas!
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2017-12-19 06:47:13 följande:

Jag är på äl+7 idag. Tänker testa på fredag första gången för jag vill veta hur jag ska göra med vin till maten :) Borde börja småblöda redan på söndag om jag inte är gravid, så senast då borde jag ana något. Tempar och hade en dip idag vilket kan betyda att ägget fäst, men jag föesöker att inte få upp hoppet för mycket eftersom det var väldigt tungt förra månaden när det inte blev något plus trots alla symtom. Tar det lite lugnare den här gången.

Då hoppas vi på fredag!
  • MammaMia1012

Och där kom mensen.. skönt ändå att den kommer på utsatt dag.. men hade sååå önskat ett pluss

Kanske tredje gången gillt

• MammaMia1012
    tossaliten skrev 2017-12-19 11:22:40 följande:

Är på ÄL+8 idag. Kunde inte låta bli att testa igår och såklart negativt! Känner mig givetvis uppgiven. Började må illa som fasen nyss. Lite stretande i livmodertrakten sedan ett par dagar. I övrigt nada! ????

Fortfarande väldigt tidigt så än kan du plussa håller tummarna!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-18 22:01:57 följande:

Bim på torsdag. Känns precis som vanligt så jag räknar med att mensen kommer.

Hej, hur går det för dig?
  • MammaMia1012
    Hellan skrev 2017-12-19 22:40:42 följande:

Jag fick mensen i början av december och väntar ÄL runt den 29/12 om kroppen håller rytmen vill säga. Hoppas på att det är femte gången gillt.

Då har vi ungefär samtidigt, jag har ÄL 1-2/1
  • MammaMia1012
    tossaliten skrev 2017-12-20 05:59:59 följande:

Jag hoppas det. Jag är på dag 24 nu och senaste månaderna har jag haft cykler på 26-32 dagar, mestadels runt 26-29 dagar. Senaste två månaderna 26 dagar...Jag brukar känna av ÄL rätt bra så jag brukar ha koll. Vi hade sex både innan och på den dagen jag tror är ÄL...

Jag hade lite mensvärk i går kväll så trodde mensen skulle komma idag men inte ännu i alla fall. Jag känner mig annorlunda men troligtvis bara inbillning... jag tror säkert mensen kommer som vanligt eftersom jag kände lite mensvärk i går. Inget ont i brösten vilket jag haft alla mina tidigare graviditeter...dock lite konstiga typ "stickningar" i dom. Svårt att förklara riktigt.Känner mig uppgiven! JObbigt att vänta och inte få nån som helst minsta streck på testen :( ÄL+9 idag så borde snart synas på testet...

Väntan denna väntan, den är värst! Det är väl typ det ?vanligaste? att man har som molvärk som man tror är mensvärk och man springer och kollar hela tiden men så kommer den inte...

Hoppas det är så för dig!!!!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-20 08:45:17 följande:

Väntar på mensen. Den borde komma idag eller senast i morgon. När jag tittar i min app så har jag i genomsnitt 26 dagars cykel, men förra månaden kom mensen på dag 24 och det har också hänt att den kommit dag 28. Kan ju vara beroende på om jag ätit Letrozol eller inte. Denna cykel har jag ätit dubbeldos. Känner mig precis som jag brukar innan mens, har dock inte alls haft ont i brösten denna månad vilket jag alltid brukar ha. Lite stickningar i tjejmagen men det brukar jag också ha. Vill inte testa än för det är bara pengar i sjön om mensen kommer ikväll exempelvis. Så jag väntar... Och varje gång man går på toa så vill man INTE se det där rosa på pappret!

Precis, den får hålla sig borta nu så du får ett fint pluss! Tänker föra likadant själv nästa BIM alltså inte testa förens två dagar efter.. vill inte se mera negativa test!! Som du skriver pengar i sjön...
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?