• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Baraentilligen skrev 2018-01-04 21:04:11 följande:

Bim 29.1, så cykeldag 9 här. Om äl infaller lika som förra månaden så har jag 10 dagar kvar tills dess, men borde nog börja tempa igen nu för att hålls koll för cykeln kan variera. Lutealfasen var några dagar längre förra månaden så räknar efter den cykeln nu för att inte ta ut bim för tidigt. Så här händer det inte mycket. Mannen ska på jobbresa igen i mitten av månaden så vet inte om vi ens kan pricka äl men något där omkring borde man få till åtminstone. Håller tummarna för er!

Skönt att det får vara lite lugnt emellanåt också! Insåg att jag måste ta och slappna av nu, blir så himla besviken.

Håller tummarna att ni får till det vid ÄL
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-07 22:37:16 följande:

Go kväll

Som jag sa innan, ny i detta forum och denna rubrik passar mig :) I morgon åker spiralen ut efter 4 år, sladdis planerad. Senast jag var gravid var för 10 år sedan. Känt av min cykel men inte haft mens så jag får se vad som sker denna månad. Hoppas vi blir gravida inom 6 månader, hoppas.

Lycka till alla nu!

Å så spännande! Lycka till! Själv tog jag ur spiralen slutet av oktober så har hunnit några försök.. håller tummarna för

Massa pluss i 2018!!!
  • MammaMia1012
    AnnaMaria2018 skrev 2018-01-07 23:58:42 följande:

Svarar på ett tidigare inlägg, jag äter tabletter som innehåller folsyra för att lättare bli gravid, fick tipps på apoteket om att köpa dem.

Välkommen till tråden! kul att det är så många som försöker med en sladdis!

Jag har också hört att man ska äta om man försöker men vet dock inte hur mycket? Äter vanlig multivitamin kvinna som har folsyra dri 200% då tänker jag att jag inte behöver äta ytterligare? Eller ska det vara mer? Kanske man ska beställa hem... hmmm
  • MammaMia1012
    kila s skrev 2018-01-08 12:39:15 följande:

När barnet är 20 så är han 60..?

Intressant! Hade jag ingen aning om
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2018-01-08 08:21:29 följande:

Jag tror faktiskt inte att folsyra gör det lättare att bli gravid, däremot är det bra om man äter det redan från början för att förebygga ryggmärgsbråck på fostret. Finns däremot forskning på andra preparat som sägs kunna förbättra äggkvaliteten såsom q10, inositol, melatonin, dhea...

Tar du Q10 osv? Tar din man något annat? Är inte lätt i denna djungel av vad man ska och inte ska äta
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2018-01-08 19:14:37 följande:

Jag äter Q10, rosenrot, d-vitamin, melatonin och dhea! Funderar på att börja med e-vitamin och folsyra också!

Ska nog testa Q10 och Rosenroth.. när började du med det?
  • MammaMia1012
    Seb81 skrev 2018-01-08 20:52:20 följande:

Hej!

Jag & min sambo har försökt i över 2 år nu & inte lyckats. Utredningen visar normalt så vi är ofrivilligt barnlösa. Vi får hjälp med ivf i mars/april, vi längtar dit & såklart hoppas vi att det tar sig innan det!

Min sambo har inga barn, han är 36år & jag har tre barn, jag är 37 snart. Min äldsta pojk fyller 19 år snart, haha, min minsta fyller 11år... så snacka om sladdis haha! Jag följer gärna er på denna resa! Skönt att prata med någon när man är i denna resa!

:)

Välkommen! Men vad spännande, förstår ni längtar nu!

Ja verkligen sladdis, vet barnen om att de kanske får ett litet syskon? Gud så

Mysigt!!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2018-01-08 20:52:24 följande:

Några månader sedan. Men Rosenrot äter jag bara fram till äl så ca halva cykeln.

Okej, visst är det så att man börjar samtidigt som mensen börjat och slutar vid ÄL?
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?