• Loomi

Vi som är beräknade i Juli -18!

Hej!

Här är en som precis plussat! Testat två gånger för säkerhets skull och jo - jag är gravid!!

Tredje gången gillt stämde för oss och i morgon på fars dag kommer blivande pappa få världens finaste fars-dag-present, veta att han ska bli pappa!

BF är ca 23 juli! Fler som är beräknade i juli och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!
  • kattnos

Skrev inte det förut men min historia skiljer sig också lite från kanske övriga. Jag har just blivit gravid genom IVF efter att ha försökt i många år på egen hand. Kommer därför att få ett tidigt UL där de kollar att det finns ett pickande hjärta, enligt uträkning ska jag ha BF 15/7.

• eriwag
    kattnos skrev 2017-11-12 12:13:09 följande:

Skrev inte det förut men min historia skiljer sig också lite från kanske övriga. Jag har just blivit gravid genom IVF efter att ha försökt i många år på egen hand. Kommer därför att få ett tidigt UL där de kollar att det finns ett pickande hjärta, enligt uträkning ska jag ha BF 15/7.

Vill oxå ha tidigt vul :) har bf samma datum som dig, men brukar bli flyttad någon vecka så gissar att slutdatum blir runt den 22/7 :)
  • eriwag
    kattnos skrev 2017-11-12 12:13:09 följande:

Vill oxå ha tidigt vul :) har bf samma datum som dig, men brukar bli flyttad någon vecka så gissar att slutdatum blir runt den 22/7 :)
  • eriwag
    Omermammashjerta skrev 2017-11-12 11:38:26 följande:

Hej!

Har en son född -13 & enäggstvillingar födda -15.

Nu har jag plussat trots Mirena HORMONSPIRAL dem fick ta bort spiralen efter plusset ska nästa vecka på ett tidigt ultraljud & se hur långt gången jag är samt hur många bebisar där är då min kropp reagerar genom att dela ägg så det blir enäggs.. oväntat besked men bara och vara glad för det. Hur långt har ni kommit?

Då har du ingen aning om hur långt gången du Är?! Vad häftigt att bli gravid trots spiral, då vill verkligen din kropp bli gravid hehe!!
  • beso

Så där ja! Ett gravsymptom till kanske! Eller vad tror ni?

Har fått starkt sötsug på kvällarna o min kille vägrade nyss gå o handla bullar till mig! (Jag kan inte lämna lillkillen som vägrar somna!) Tar ca 10min fram o tbx! Nu har jag tårar i ögonen o känner mig starkt sårad! Att han inte kan förstå hur viktigt det är för mig! Att jag ju e graviiiid!!! Kan tillägga att han var o handlade för mindre än en timme sen.. Överdriver jag? Är det gravhormonerna?

Är skitledsen! :(

• mrshellstrom

Hej alla!

Plus hos oss också efter många om och men.

Har 2 barn på 4 och 2,5 men också ca 7 missfall i bagaget och ett avbrytande i v12. Senaste missfallet var i augusti.

VI sökte hjälp hos en privatklinik och precis innan tiden där blev vi gravida igen.

Är i v4+6 enligt min NC-app och 5+2 enligt läkaren på kliniken.

Nästa måndag har jag tid för ultraljud.

Är jättenervös och ganska ängslig. Hoppas att detta går vägen och inte slutar i ma som förra.

Hoppas vi får följas åt!

• Omermammashjerta
    eriwag skrev 2017-11-12 14:01:04 följande:
    Då har du ingen aning om hur långt gången du Är?! Vad häftigt att bli gravid trots spiral, då vill verkligen din kropp bli gravid hehe!!
    haha nej precis noll koll men jag gissar på kanske 6 veckor eller något, vet faktiskt inte alls lite läskigt, blev gravid med P-plåster med mina enäggstvillingar, haha tror verkligen inte min kropp gillar för mycket av hormonerna haha! Skrattande hur långt gången är du då?
  • Linahaha

Tjoho! Grattis! Jag är också gravid! Plussade den 6/11 när mensen var en vecka sen. Gick in i vecka 7 idag på fars dag och vi berättade nyheten för mina svärföräldrar. OMG vad nervöst det var, jag har ju knappt fattat det själv. De blev jätteglada men omtumlade. ???? Mina föräldrar får veta om en vecka när vi ska åka och besöka dem.

• Johanna79
    miachr78 skrev 2017-11-12 11:33:07 följande:

Grattis. Är också ensamstående. Har 3 barn sedan tidigare och 2 av dem genom insemination. Denna gången finns det en pappa men han vill inte vara närvarande.

Åh tack för ditt svar! Var i landet finns du? Känner att jag verkligen behöver komma i kontakt med andra i min situation!
  • eriwag
    Omermammashjerta skrev 2017-11-12 23:03:44 följande:

haha nej precis noll koll men jag gissar på kanske 6 veckor eller något, vet faktiskt inte alls lite läskigt, blev gravid med P-plåster med mina enäggstvillingar, haha tror verkligen inte min kropp gillar för mycket av hormonerna haha!  hur långt gången är du då?

Jag är enligt appen i vecka 6 idag. Dock brukar jag alltid bli flyttad på ul så kanske vecka 5 tänker jag :)
Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!