IVF våren 2018
Hoppar in i tråden.
Vi går hos Ivf-kliniken i Umeå. Jag ska göra andra ultraljudet på tisdag så det är full fart med sprutor och jag börjar väl nästan vänja mig vid det. Första ultraljudet var inte så positivt, bara ett par stora ägg. Dvs svag reaktion trots att jag har hög dos menopur. Nån som har erfarenhet av att det växt till sig fler till andra ultraljudet?
Vi har försökt i 1 år men jag är 37 och har aldrig varit gravid och utredningen visade att jag har nedsatt äggstocksreserv. Plus att jag har försökt tidigare. Min man har väl godkända spermier Tack och lov ( hoppas att det kan kompensera!).
Ja vad kan man göra annat än hoppas och försöka! IVF känns hoppfullt. Men blev lite nedstämd av mötet med gynekolog som kollade äggen (på mitt lokala sjukhus) han var negativ och jag fick hålla mig från att börja gråta. Pga myom ansåg han inte att jag borde göra behandlingen alls medan mina ordninarie läkare varit väldigt pedagogiska och förklarat ev svårigheter/risker pga min myom i livmodern. Hur kan man vara gynekolog och inte förstå människors längtan efter barn??