• Marcellan

IVF våren 2018

Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-20 09:49:42 följande:

Ja!! Fick pluss på stickan (igen) Det var inte missfall förra fredagen. Känns underbart!

Underbart! Grattis! :)
  • Marcellan
    Percafluviatilis skrev 2018-04-20 18:56:46 följande:

Vul idag på sprutdag 10 visade två äggblåsor. Världen gick under. 375 menopur och 75 gonal f verkar inte hjälpa mina värdelösa äggstockar.

Visst är det frustrerande! I mitt fall har det funnits omkring 8 första försöket men de "häll"inte till äggplock -de var borta då! Andra gången lyckades de få ut ett enda ägg fast det var en handfull på ultraljudet. Snälla äggstockar kan ni göra ert allra bästa nästa gång.....
  • Marcellan
    Asteria skrev 2018-04-21 18:34:18 följande:

Var på brunch idag, en kompis berättade att hon och hennes kille ska ha barn. De har inte gått igenom hela IVF-grejen, men vet att det inte gått på första försöket direkt. Men ändå, kunde (nästan) inte känna någon glädje för deras skull. Mest bitterhet. Varför gör hela den här processen en till den här personen? Skäms över mig själv, känner mig nere, helt utan anledning. Det är ju inte så att andras lycka minskar mina chanser. Och jag vill vara en bra vän som finns där när det viktiga händer. Men hur gör man...

Det är så enormt svårt. Min syster är gravid, väntar sitt andra barn. Jag älskar såklart både henne och hennes underbara unge men vissa dagar har jag väldigt svårt för det faktum att hon är gravid. Är det avundsjuka? Eller det faktum att så många så lätt blir det som jag måste kämpa för och kanske aldrig kommer uppnå. Hon tycker det är skitjobbigt och jag önskar inget hellre än att en dag få uppleva det hon upplever.

Särskilt vänner och släktingar som aldrig behövde försöka, bara blev gravida. De förstår oftast inte. Förvånas över hur hemskt otänkta kommentarer folk kan haspla ur sig. De vet inget om ofrivillig barnlöshet men har massor av åsikter som inte har nåt med fakta att göra.

Fast oavsett vad folk säger, om de är finkänsliga eller ej, så blir jag starkt berörd av gravida kvinnor och spädbarn. Vissa dagar så starkt att jag måste undvika dem.

PS. Vill inte sprida en negativ tro på att man kan lyckas med ivf det är bara att för jag pga ålder och annat har förminskade chanser så jag måste vara realistisk. DS
  • Marcellan
    Anonym (Floppy) skrev 2018-04-26 14:34:39 följande:

Ni andra som inte fick tillbaka något efter äggplock hur snabbt kom er mens? Min kom Idag, vilket är 10 dagar efter. Det borde betyda att vi ändå hinner en till före sommaren för jag tror de stänger vid midsommar. Åhh hoppas!

Min kom också 10 dagar efter, igår. Efter en jobbig vecka av många tunga känslor så vet jag nu att det blir ett till försök direkt efter vilket jag är lite kluven till efter 2 försök på raken som ej gett resultat. Vi vill förstås men är samtidigt utmattade känslomässigt och i mitt fall kroppsligt. Fast det är ju förväntningarna som är svårast, när de inte infrias, inte hormoner och sprutor och äggplock osv.

Så börjar spraya igen 16 maj. Jag mådde bra av Synarela, nästan bättre än normalt! Kanske för att jag har tuff pms vanligtvis och mår ganska svajigt den tiden varje månad.
  • Marcellan

Ruvardag 4 och jag har vansinnigt med biverkningar av Lutinus. Brösten, ländryggen, molvärk och idag lite skarpare smärta. Vet inte vad jag ska tro, man får väl härda ut. Otroligt trött också.

• Marcellan
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-21 20:17:11 följande:

Så otroligt rädd nu. Har börjat blöda... Än så länge är det inte så mycket, men det skrämmer mig extremt. Efter allt vi gått igenom så borde vi slippa det här. Försöker läsa överallt och visst så behöver det inte vara så farligt, men är ju van vid dåliga nyheter så tankarna är ju redan vid värsta scenariot. Och nu är det midsommar så får ju inte komma in någonstans om inte det blir värre. Hade precis skjutsat iväg mannen så är ensam hemma. Han är påväg hem nu...Men tar lite tid...kände att jag behövde skriva här... Ni tjejer vet ju hur jobbig den här resan är och hur skrämmande allt är...

Som jag förstått den kan man ha en del blödningar både under ruvningstid och graviditet. Försök slappna av, förhoppningsvis är det inget farligt. Men förstår att du blir jätteskärrad, skulle jag också bli om man får sin efterlängtade graviditet. Hoppas hoppas att allt är som det ska <3
  • Marcellan
    Inalina skrev 2018-06-22 05:52:47 följande:

Jag har plussat!!!!!!! För första gången i mitt liv fick jag se ett plus på stickan idag, helt sjukt, känns overkligt och jag är helt skakig!! Ett tydligt plus var det också så jag hoppas den lilla krabaten där inne klamrar sig fast för livet!!(eller ja 9 mån i alla fall!!)

Efter 3 års aktiva försök (och ytterligare 2 oaktiva?) och 2 IVFer - nu är det äntligen min tur! Kram på er alla!!!

Å Grattis! Vilken fin midsommarpresent!!!
  • Marcellan

Jag ruvar för första gången (2dagars) efter att ha kämpat under 6 månader med tre stimuleringar. Imorn har det gått en vecka men känns mer som en månad..... Kan man ta ett test före testdag (de där som ska ge tidiga utslag) eller rekommenderar ni att vänta till testdagen (3 v efter äggplocket har de sagt till oss)?

• Marcellan

Och en annan evig fråga... Har ju så mycket känningar av Lutinus att det är omöjligt att tolka kroppens signaler om ev graviditet. Har förstått att det är en omöjlig fråga: några känner inget, andra massor. Samma under graviditet. Jobbade med en kvinna en gång som berättade att hennes 2 graviditeter var helt olika: under ena spydde hon dagligen under den andra mådde hon fantastisk :)

Kan det kanske vara så att vi som alltid haft ont av mens och ägglossning också generellt får mer känningar av graviditet? Jaja man får mycket funderingar men det finns ju inga klara svar.

• Marcellan
    Inalina skrev 2018-06-24 16:00:27 följande:
    Tack för grattis :) ang progesteronet hade jag MKT känningar första veckan efter ET, som blev mindre o mindre ju längre tiden gick. Hade superonda bröst och kände mig tröttare än tröttast. Nu när jag väl plussat är brösten helt som vanligt och tröttheten finns inte där på samma sätt heller. Jag känner av lite ont i ländryggen men vet inte om det är för jag spelat golf hela helgen eller ngt konstigt grav symptom... :/ väntar med spänning på fler symptom men bli inte förvånad/nedstämd om de avtar!! :)
    Ser samma mönster här. Känningarna avtar, de var fruktansvärt kraftiga hela första veckan (nu på ruvardag 10) och tyvärr har jag liten blödning som jag är rädd ska visa sig vara mens.
Svar på tråden IVF våren 2018