Inalina skrev 2018-07-02 08:20:05 följande:
jo det ska ju vara kvaliteten på embryot som är det viktiga, absolut. eftersom vi ändå fick ganska många befruktade den här gången verkar det dock kunna vara något annat i min kropp som är problemet, men det är så frustrerande att man bara inte kan få veta snabbt vad problemet är och börja behandla för det...
har du provat både långa och korta protokollet och både menopur och gonal f? jag antar att inför det 3 försöket kan du ju säga vad du skulle vilja göra annorlunda så får du se vad kliniken svarar? bra att du är beslutsam, då är det lättare i alla fall att gå vidare och köra på med er plan, det jobbiga är ju mellanzonen där man inte riktigt vet hur man ska göra samt när man ska göra det. nu får du ladda batterierna och kroppen i sommar och komma tillbaka stark och målmedveten i höst. kram till dig jag hoppas verkligen ni lyckas nästa gång och att ni kan få några till frysen så stressen blir mindre!!
Tack! Ursäkta sent svar, det blir lite paus härifrån eftersom jag behöver koppla bort ivf litegrann. Satsar för tillfället på att det kanske dimper ner ett guldägg på naturlig väg fram till nästa försök i höst, vem vet egentligen... Men inga ägglossningstest eller annat. Känns som att allt testande hit och dit nästan blir hämmande för ett normalt sexliv + att jag känt mig otymplig i kroppen och torr i slemhinnorna av nässprayen. Skönt att bara vara sig själv en stund faktiskt och njuta av sommaren. 3 behandlingar efter varann för att få ut ägg har varit påfrestande.
Japp kört både kort och långt protokoll och båda medicinerna du nämner. Jo jag kan framföra mina synpunkter till kliniken men jag vill ju att de ska veta exakt vad det är som behövs i mitt fall...
När ska ni köra nästa försök? Jg håller verkligen tummarna för er!!
I vårt fall hör läkaren av sig i mitten av augusti så får vi se. Jag tycker inte denna mellanperiod känns svår utan tvärtom välbehövlig.
En annan fråga: Nu efter blödningen som följde på ruvningen, ska nästa mens komma ca ja så många dagar som ens menscykel nu är? Jag menar kommer man direkt in i sin vanliga cykel eller kan det vara lite olika?