• Seb81

IVF våren 2018

Emyo skrev 2018-05-08 08:24:17 följande:

Jag fick det en lite rosa flyttning ca en vecka efter insättning. De trodde de var nidblödning då :)

Hej!

Ok, men tar det så lång tid för den att fästa menar du? Har googlat runt lite och det står så mycket om att den fäster redan efter 1-2 dagar efter insättning... fick du ont i samband med blödningen? :)
  • Seb81
    Emyo skrev 2018-05-08 17:14:49 följande:

Jag vet inte, men för mig tog de ca 6-7 dagar innan de fäste. Hade ett FET 5-dagars.

Men det kanske är olika? Nae de fick jag inte, hade mer molande/växtvärk hela tiden :)

Ok, ja men då är det säkert så! Jag fick ett färskt!

Ok, ändå sen återföringen eller? Mol i magen! :)
  • Seb81

Är det normalt att mycket av Lutinus kommer ut i trosan? Speciellt under natten.... :/

• Seb81
    Grodan7 skrev 2018-05-09 07:47:27 följande:

Tycker att det varierar. Vissa dagar kommer det ut en del och vissa dagar nästan inget alls. Men använder du aplikatorn och för upp den långt upp så ska väl kroppen ta upp Lutinus som den ska tänker jag.

Ja men det har jag oxå märkt... så konstigt!

Jag får mer och mer ?mensvärk? och stickningar i livmodern... är det pga av lutinusen det?
  • Seb81

Minns inte om jag frågat.... men är ruvardag 1 dagen efter återföring?

• Seb81
    Emyo skrev 2018-05-09 19:39:21 följande:

Okej :)

Ja mer eller mindre har jag nog alltid känt något i livmodern. Är i v10 (9+5) nu. Lycka till

Har molande värk till & från, idag mycket stickningar i venusberget könns det som och lite åt mensvärkhållet. Väldigt uppsvälld är jag idag. Hoppas det är positivt!

Lycka till du med med lilla magen <3
  • Seb81
    Grodan7 skrev 2018-05-09 17:11:40 följande:

Det kan var sågs Lutinus men det kan också vara att livmodern arbetar av en eller annan anledning. Jag har fött ett barn tidigare och hade då enbart kissnödighet och sen mensvärk på BIM -2 och så plussade jag dagen efter.

Har sen jag försökte bli gravid med syskon fått ett tidigt missfall och den gången hade jag massor av symtom. Som sen bara försvann från en dag till en annan. När jag nu är gravid (plussade i måndags) så har jag inte haft några symtom före plus och var helt säker på att jag inte var gravid. Är nu kissnödig sen några dagar tillbaka och blir ibland lätt andfådd men annars inget. Så symtom eller ej det är omöjligt att säga vad som är vad och särskilt med Lutinus i kroppen för jag har känt mer vid de två misslyckade IVF än nu när jag är gravid.

När ska du testa? Håller tummarna!

Ja ok, ja det är så olika med symtom. Men jag är ju bara på rd2 så det är ju garanterat Lutinus! Jag ska testa den 20/5 men alla andra här testar ju redan vid rd 8-11 så jag kommer nog inte kunna hålla mig jag heller haha!

Jag vågar inte våga och hoppas för mycket men jag hoppas innerligt!

Lycka till med din grav<3
  • Seb81

Nu har jag börjat på mensvärk.... känna som mensen kommer när som :( Jag är på rd 4. Min egna mens ska komma nu i helgen så jag är totalt LIVRÄDD att den kommer nu.... hur vanligt är det att mensen kommer på sin egna och inte den konstgjorda? Egentligen ska jag ha mens på äggplockdagen va? Den är på onsdag....

Fan vad rädd jag är :(

Hur har ni kännt som plussat?

• Seb81
    S91 skrev 2018-05-11 11:59:45 följande:

Är själv på ruvardag 3 och överanalyserar allt. Har haft molvärk sedan dag 1, mest höger sida som stråket ner i ljumsken. Jag har ingen aning om det bara är inbillning att känna så eller om det är pos/neg. Jag har fått lära mig att man ska ha sin mens nästan exakt 14 dgr efter ägglossning men det kanske inte stämmer? För isåfall bör du ju få mens först två veckor efter äggplock? Jag vet inte för jag har aldrig varit regelbunden och kunnat hålla koll men de gånger jag vetat om äl genom UL så har det gått nästan exakt 14 dgr.

Förstår iallafall din oro men försöööök att inte tänka för mycket. Testdagen är ju långt fram och du borde ju inte få mens redan? Då hade väl slemhinnan varit mycket tunnare vid insättningen än den ska vara? Kram!

Hej! Jag veeeeet, men man könner ju efter allt haha. Har oxå känt värk sen dag 1 men idag är det mer mitt i och över allt... som när mensen ska komma... jag förstår att man inte ska gå efter sin egna kropps cykel, men jag blir ju livrädd nu när man får mensvärk 2 dagar innan sin egnas cykel! På onsdag är det 2 v efter äp så jag antar att det är då jag ska ha mens? Eller?

Gjorde äp den 2/5 så det borde ju bli då? Det stämmer ju inte alls haha för det skulle innebära att mensen ska komma den 16/5 och min testdag är den 20/5... hmmm???

Nu får jag inte ihop det i huvudet.......

Jag har haft ont i brösten sen jag började behandlingen och har fortfarande, har du det med?

Jag hoppas ialf att inte mensen kommer, vill så gärna ha barn... försökt så många år!!
  • Seb81
    S91 skrev 2018-05-11 11:59:45 följande:

Är själv på ruvardag 3 och överanalyserar allt. Har haft molvärk sedan dag 1, mest höger sida som stråket ner i ljumsken. Jag har ingen aning om det bara är inbillning att känna så eller om det är pos/neg. Jag har fått lära mig att man ska ha sin mens nästan exakt 14 dgr efter ägglossning men det kanske inte stämmer? För isåfall bör du ju få mens först två veckor efter äggplock? Jag vet inte för jag har aldrig varit regelbunden och kunnat hålla koll men de gånger jag vetat om äl genom UL så har det gått nästan exakt 14 dgr.

Förstår iallafall din oro men försöööök att inte tänka för mycket. Testdagen är ju långt fram och du borde ju inte få mens redan? Då hade väl slemhinnan varit mycket tunnare vid insättningen än den ska vara? Kram!

Hej! Jag veeeeet, men man könner ju efter allt haha. Har oxå känt värk sen dag 1 men idag är det mer mitt i och över allt... som när mensen ska komma... jag förstår att man inte ska gå efter sin egna kropps cykel, men jag blir ju livrädd nu när man får mensvärk 2 dagar innan sin egnas cykel! På onsdag är det 2 v efter äp så jag antar att det är då jag ska ha mens? Eller?

Gjorde äp den 2/5 så det borde ju bli då? Det stämmer ju inte alls haha för det skulle innebära att mensen ska komma den 16/5 och min testdag är den 20/5... hmmm???

Nu får jag inte ihop det i huvudet.......

Jag har haft ont i brösten sen jag började behandlingen och har fortfarande, har du det med?

Jag hoppas ialf att inte mensen kommer, vill så gärna ha barn... försökt så många år!!
Svar på tråden IVF våren 2018