• Seb81

IVF våren 2018

S91 skrev 2018-05-11 12:54:25 följande:

Jag tror att din mens borde komma som sagt typ den 16e, jag hade ägglossning den 2/5 och räknar med att mensen kommer kring den -16.. värken behöver ju inte betyda något negativt, jag tror det är myyycket ovanligt att mensen kommer så snart efter insättning. De har ju haft koll på din slemhinna och kontrollerat din cykel i detalj. Försök att inte oroa dig! Värken kan ju vara positivt också! Jag har mindre värk idag, vet inte vad det betyder och man blir knäpp av att känna efter. :( jag gjorde fet så har inga hormoner kvar i kroppen nu och ingen ömhet i brösten alls. Vi får försöka stå ut! Jag har bestämt att tjuvtesta den 20e på ruvardag 11 för jag vill inte ha negativt test innan jag ska till jobbet. Men som sagt vi bör ju båda veta innan dess då mensen bör komma flera dagar innan. Håller alla tummar för dig och oss <3

Tack för dina ord, lugnar mig<3

Det är som du säger, det kan ju vara positivt oxå... får hoppas på det!

Jag tänker testa på onsdag, läser så många som testar på ruvardag 9 :) så då är jag lite busig och testar hihi!

Tack för dina ord och lycka till du med!! Håller alla tummar, hårstrån & tår för oss!! <3
  • Seb81
    Knäckebeck skrev 2018-05-11 19:45:55 följande:

Wihoo! Fick ett starkt plus på stickan, vilken härlig känsla (var första gången någonsin) :) har TD på måndag men tjuvtestade på RD 11 då kände att kroppen var lite annorlunda och inte haft någon mens. Nu hoppas vi verkligen att det kommer gå hela vägen!

Åh stort grattis! En känsla som är obeskrivlig <3

Nyfiken, vad hade du för symptom? :D
  • Seb81
    Knäckebeck skrev 2018-05-12 09:08:27 följande:

Tack :)

Sedan BIM har jag haft molvärk som kommit och gått samt att det nyper/hugger till i livmodern men går över snabbt. Brösten spänner och känns annorlunda (nästan svidande/brännande känsla). Igår fick jag avbryta frukosten då höll på att kräkas mot slutet. I RD 9 drömde jag att jag plussade.

Ok! I går började jag få liknande mensvärk som kommer och går, illamående till & från & brösten är så stora som meloner som går ändå upp i armhålan... dom spänner och svider. Men jag antar att detta är pga av Lutinusen!? Men får hoppas att det är något positivt!! Rd 5 idag & beräknad bim på onsdag!
  • Seb81

Gick på toa nu och hade en liten ljusrosa flytning i trosskyddet.... jag har ju haft svag mensvärk sen i går natt och jag blev såklart livrädd!!!! Så nu går jag och tänker att allt är kört.... jag är sjukt orolig att min mens ska komma i morgon för det är då min egna kropp har bim... och med äp så ska den komma på onsdag!

Helvete vad nervig man är, nu förstår jag detta med att gå att ruva.... det är vidrigt :(

Någon mer som haft så på rd 5?

• Seb81
    Asteria skrev 2018-05-12 18:52:47 följande:

Jag tror det är ett positivt tecken (= nidblödning)! Är själv på rd 5 och känner mig lite nedstämd över att jag INTE haft någon rosa flytning. Har dessutom haft mensvärk till och från i några dagar vilket jag alltid har f r o m en vecka innan mens så det känns typ som att det är kört. Vet att det kan vara molvärk från att livmodern börjar växa, men har inga andra tecken och allt är precis som när jag ska ha mens (BIM 15/5). Håller med om att ruvning är vidrigt, önskar att man kunde spola förbi den här tiden och bara få ett svar.

Tack, ja vi får hoppas på att det är nid.... det kom lite ljusrosa till förut som nu är bruna flytningar så jag hoppas detta är positivt som du säger!! Tack för dina ord, värmer och lugnar!! Jag kommer gå på nålar dessa dagar nu.... åååååå jag vill så gärna :( :( :(
  • Seb81
    soofa skrev 2018-05-12 18:58:15 följande:

Jag fick spottings på rd 6 och rd 7, sen mer som mens från och med rd 8 men plussade sen på rd 11. <3

Åååå vad skönt att höra! Fick lite ljusrosa flytningar till men nu är de bruna?!? Mensvärken är ju där fortfarande med en liten molade värk. Jag fick verkligen förhoppningar nu efter dina ord! Tack!!!
  • Seb81

Under natten kom min mens..... min egna kropps mens, alltså inte den stimmulerande? Fattar inte hur mensen kan komma så tidigt..... är så jävla lessen... :(

• Seb81
    Seb81 skrev 2018-05-13 08:14:05 följande:

Under natten kom min mens..... min egna kropps mens, alltså inte den stimmulerande? Fattar inte hur mensen kan komma så tidigt..... är så jävla lessen... :(

Tar tillbaka detta med mensen.... den försvann lika fort som den kom... har lite bruna flytningar nu! Lyssnar på er nu och ska försöka att inte brusa upp mig..... men i natt när det var blod/blandat med Lutinus så blev jag hysterisk.... så... nu ska jag försöka att andas och vara cool i stället! <3
  • Seb81
    Anonym (3eskimåer) skrev 2018-05-13 10:30:38 följande:

Fick MF igår ???? han vara glad för plusset i 3 dagar. Det börja på morgonen med rosa på pappret som senare kom att börja blöda kraftigt rött/ småklumpar hela dagen och fortsätter idag. Va helt förstörd igår, väntar på att klikiken ska ringa så får vi hur vi går vidare! Lycka till alla ni andra som kämpar, jag är tillbaka på ruta 1 igen känns det som..

Men fy fan :( :( :( liiiiiider med dig! Har ett MF i v 10 i ryggsäcken förstår din känsla... :( Vidrigt!
  • Seb81
    Anonym (3eskimåer) skrev 2018-05-13 15:44:56 följande:

Jag har aldrig förstått hur hemskt det kan vara förens nu.. :( känner mig så tom.. jag hoppas hoppas att det går vägen för dig! Håller tummarna!! Vi som går igenom ivf borde inte få ha så här otur..

Ja det är vidrigt :(

Tyvärr så kom blödningarna tillbaka och de ökar.... så det ser inte ljust ut för mig heller... går av snart!!!! Hur fan ska man orka stå upp snart?? Flera år med att kämpa!

Hoppas det går fort för dig stt få tillbaka mensen och att du snart är på benen igen <3 ta hand om dig/er!
Svar på tråden IVF våren 2018