• eelinh

IVF våren 2018

Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-03 09:45:11 följande:

tack!

ska testa mig i morgon igen, blir så rädd och osäker att jag/vi ser fel osv.... men idag ska jag njuta:)

Det förstår jag, jag har testat med många test! Har 1 kvar som jag ska ta om 3 dagar för att se att det verkligen stegrar som det ska :)
  • eelinh
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-03 07:09:58 följande:

Tror jag är gravid!!!!!

2blå streck ska det vara o det syns väl 2 streck??

Vi hade ju insättningen på samma dag (21/3) och båda satte väl in en blastocyst? Har du räknat ut vilken vecka du är i? Hur räknar man när man gör FET? :)
  • eelinh
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-06 06:36:59 följande:

God morgon! Ja precis-jag satte också in en blastocyst-5dagars. OM jag förstått rätt när jag surfat runt,så räknar man 2 veckor+5dagar för blastocyst när man återinför ?den? så då bör vi vara i vecka 5 (4veckor +4dagar) men jag är inte säker o kände mig fånig att fråga när jag ringde kliniken. Vi ska dit den 26/4 så då hoppas jag att vi får veta mer. När ska ni till kliniken?

Okej, jag har också sett det :)/ fick du tillbaka din på onsdag den 21? För räknar jag den onsdagen + 14 +5 så bör jag precis gått in i v 6 (5+0)? :)

Vi har tid för tidigt ultraljud på måndag den 16 april :)

Har du börjat känna av graviditeten?
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-04-06 08:53:50 följande:

Åh då ska du till och med gå en dag före mig på ultraljud! Ska dit den 17e! Dom hade fullbokat i vecka 8 för mig :p

Jag tyckte det var tidigt att få komma så snabbt, men jag bad att få komma en måndag då jag är ledig så jag slipper till jobbet om det blir ett tråkigt besked :) skönt samtidigt om du har gått lite längre, då minskar ju också risken för missfall :) hur mår du nu?
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-04-06 09:24:27 följande:

Aa men du är väl i vecka 8 då iallafall? :) aa det var en bra idé! Jag tog i slutet av dan så jag kan åka hem direkt efter..

jag e sjuk. Har varit det sen i söndags å blir inte bättre. Inte varit sjuk på länge så känns som det e graviditeten som håller på med immunförsvaret :p annars väldigt ömma bröst. Men inget illamående eller så. Hur mår du? :)

Ja men precis jag bör vara i v 8 då :) vad jobbigt att vara sjuk, men det är väl mycket som händer i kroppen :) Jag mår bra, brösten har precis börjat ömma och lite molvärk till och från, annars ingenting. Känner mig rätt ogravid faktiskt :p
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-04-06 09:32:14 följande:

Aa fått va hemma hela veckan! Börjar bli lite uttråkad :P

Haha känner igen mig, man läser om så många som mår illa och har världens symptom. Men det e nog lika vanligt att inte känna så mycket heller. Tror det kommer lite senare.. men man vill ju ändå känna sig gravid xD

Ja herregud jag har ju liksom längtat efter illamåendet i 2,5 år så det får gärna komma :p
  • eelinh
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-08 08:28:45 följande:

God morgon!

Ni som nyligen blivit gravida, vad har ni för gravidklänningar nu, i början? Jag känner lite molande mensvärk är i v 5,kliver in i v 6 i morgon. Jag vill typ testa mig hela tiden bara för att få det bekräftat gång på gång....:)

Jag har känt molande till och från, ömma bröst till och från. Idag är jag rädd, idag känner jag i princip ingenting :( man blir ju rädd att det avstannat. Men egentligen har jag nog känt mig rätt ogravid redan från förra helgen då vi plussade. Jag hoppas symtomen kommer snart så man kan slappna av!
  • eelinh
    Anonym (Sladdis4) skrev 2018-04-08 16:44:43 följande:

Hur har ni tagit Lutinus för er som gjort det? Från om ni får/fått ett pluss eller från återföreningen med det befrukatde ägget? Jag ska ta det om jag får ett pluss, men det känns ju konstigt... borde man inte börja tidigare?

Jag har börjat med det vid återförandet vid FET och var tvungen att sluta enligt min klinik på testdag, oavsett om det var positivt eller negativt.
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-04-17 16:23:04 följande:

Tyvärr har jag fått MA. Är helt förstörd just nu och måste ta tabletter för å få bort allt. Hur ska man orka..

Men va!? Nej!! Åh vad jag blir ledsen!! Vi var på kliniken igår och gjorde vul, de kunde se ett hjärta men är i bara v 6+4 så det var egentligen för tidigt och läkaren undrade varför jag hade fått en tid så tidigt. Paret innan oss hade också fått MA och det känns så jävla tråkigt att vi som håller på med ivf ska behöva drabbas!! Har du märkt av något som kunde tyda på det? Styrke kram <3
  • eelinh
    Ellencassandra skrev 2018-04-17 17:15:04 följande:

:( ja det e fruktansvärt. Vet inte hur jag ska sluta gråta..

vad härligt för dig att se hjärtat <3 håller tummarna för dig.

Nä inte direkt. Har ju haft symptom. Inte illamående å så men ömma bröst osv.. så känner mig så lurad.

Usch jag förstår verkligen att man känner sig lurad! Försök och få ur dig all ilska och alla tårar, det är så okej att få vara ledsen just nu! <3
Svar på tråden IVF våren 2018