• EndoS

IVF våren 2018

Och så fick jag nya besked från kliniken :/

Jag måste vänta minst 6-8 veckor pga min endometrios. Det gör att vi hamnar mitt i sambons högsäsong och får skjuta fram det ytterligare någon vecka. Så planeringen just nu är att jag ska ta Enanton depot i två månader och sedan blir det förhoppningsvis sprutstart i slutet av april med ÄP i början/mitten av maj.

Blir dock lite irriterad över att jag själv ska behöva ifrågasätta om det är bättre att vänta pga endometriosen. Tycker nog att de borde ha koll på det själva, tycker inte ni?

Diagnostiserad med endometrios 2017, IVF påbörjad 2018.
  • EndoS
    Regnbågens färger skrev 2018-02-22 19:57:36 följande:

Hej alla!

Vi gjorde vår första insättning i måndags, ett 5 dagars embryo.

De hade frusit in en samma dag och skulle odla vidare en dag till på 3 st, ifall de klarade sig, hoppas de har gjort det för vi har inte fått nått besked.

Märker ingen skillnad direkt men min fru nämnde ikväll att det spänner i brösten.

Vågar inte tro något för jag är rädd för att bli besviken. Men jag önskar så att det ska ta sig :)

Kram till alla längtande människor<3

Jag vill inte göra dig besviken, men om hon tar Lutinus så kan det orsaka en del graviditetssymtom.... Håller tummarna för er så klart <3
  • EndoS
    My102 skrev 2018-02-22 20:04:57 följande:

Nej inget alls, dem vill antaligen öka befolkningen :P bor i en liten kommun. Vet att det var ett par för ca 15 år sedan som kämpade med barnlöshet och blev förbannad att barnfrågan även blev en klassfråga så hon lade in ett förslag till kommunen som dem tog fasta på och som gäller än idag. Då går man som privat direkt utan väntetider.

Vilken härlig inställning, och fantastiskt att kommunen både nappade och håller fast vid det :)
  • EndoS
    Regnbågens färger skrev 2018-02-22 20:15:27 följande:

Jasså ??

Fan va sjukt allt detta är, det ena ger utslag på stickan o det andra gravidsymtom ha ha.

Det är ju så mkt som ska stämma, slämmhinnan i livmodern ska ju typ va perfekt på rätt dag för det ska fastna hörde jag i ivf podden igår.

Mycket som snurrar i huvudet!

Tack <3

Haha, ja det har du rätt i :) Lite knäppt att det är så mycket man kan bli lurad av!

Ibland tänker jag att det är konstigt att det blir några barn öht, IVF eller inte, när det är såååå mycket som ska stämma....!
  • EndoS
    Inalina skrev 2018-02-23 09:23:58 följande:
    usch så tråkigt :( lider verkligen med dig.

Jag satsar också på maj då det förmodligen inte blev något för oss denna gången, vi får fortsätta följas åt och peppa varann alltsåHjärta
    Det känns faktiskt rätt okej ändå. Får vi till det den här gången, så innebär det att min sambo faktiskt kan vara hemma både vid förlossning och de första veckorna efter. Det hade ha inte kunnat om vi lyckats på första försöket...

Men hoppet är väl inte helt ute för dig än? Du har ju några dagar kvar innan din riktiga TD, så "hang in there" Hjärta
  • EndoS
    Percafluviatilis skrev 2018-02-23 13:08:00 följande:

Fick tillbaka ett perfekt 3-dagars idag. Klarade upptiningen galant och denna gången kom de in i livmodern med katetern! Då är det bara att vänta drygt 2 veckor då. Mensen ska dock komma nästa helg så jag bör få svaret tidigare.

Härligt! Då är det "bara" att vänta nu då Glad
  • EndoS
    Inalina skrev 2018-02-23 14:04:16 följande:
    vad härligt att du ser det positiva i det helaGlad
    hoppet är väl inte helt ute (då jag inte fått mens ännu) men just nu har jag den här uppblåstheten i magen jag får precis innan mens också, så jag skulle tro det är en väldigt liten chans att detta går vägen. ska försöka koppla bort alla negativa tankar nuSolig
    Ja, vad 17! Det är ju inget att göra åt det. Vi väntar hellre än att blåsa på och kanske få ett sämre resultat för att kroppen inte "orkar". Dessutom är jag ju glad om han kan vara hemma första tiden Glad

Njut av helgen och försök att tänka på annat. Är det negativt så kommer du tänka tillräckligt sen ändå Glad
  • EndoS
    Percafluviatilis skrev 2018-02-23 16:52:59 följande:

Haha, ja... "Skönt" nog bara 9 dagar till mensen ska komma. Testdagen är 10/3 och då borde mensen tom vara över om det nu inte tar sig.

Jag håller tummarna <3
  • EndoS
    8992 skrev 2018-02-26 15:25:14 följande:
    Nä att vi ska ha samlag och hoppas på att det tar sig på så sätt :) Jodå, men dels så ligger vår klinik i en annan stad och när jag hämtade ut fler sprutor där i fredags så sa receptarien att det var slut i hela Östergötland. Verkar vara brist på bemfola överallt, närmsta ställe från Norrköping/Linköping som har nu är Södertälje haha.
    Kan du inte höra med kliniken om du kan ta sprutan en dag mindre, och förklara att den inte finns att få tag på inom rimligt avstånd? Om det ändå inte blir något ÄP kanske det inte spelar så stor roll?
  • EndoS
    Anonym (Arie) skrev 2018-02-26 16:35:17 följande:

Hur blir det om äggplocket blir på helgen? Eller kanske Falun är öppet då? :)

Jag tror att de justerar så att det inte blir på helgen. Däremot gör det återföringar på helgerna :)
  • EndoS
    Regnbågens färger skrev 2018-02-27 06:32:10 följande:

Hej igen alla!

Frun ringde nu o sa att troligtvis hennes mens kommit.. suck ! Hon sa att blödningen inte direkt såg ut som mens men den skulle komma idag eller imon så vi är inte jätte glada direkt:( Vi skulle testat på lördag..

Det känns tungt att ev börja om från början.. ett ägg i frysen.. Tungt både psykiskt och i plånboken.. varje gång vi åker till Malmö är det en obetald semesterdag som går åt pga milen:( Hoppas det finns något hopp.. men just nu känns det skit!

Kram till er alla!

Fortsätt som planerat och testa på lördag ändå. Blödningar är inte ovanligt under ruvar-tiden, så hoppet är inte helt ute förrän ni testat på rätt dag.

Dessutom med nr vår klinik (Falun) att första omgången är ett "test" för att hitta rätt metod. Lyckas man då är det nästan bara bonus. Tänker att det finns goda anledningar till varför man får just tre försök betalda :)
  • EndoS
    Regnbågens färger skrev 2018-02-27 11:20:59 följande:
    Tack för pepp!

Nej det är klart! Mest orolig för att det var rätt rikligt och när hon torkade sig kom det blod med. Men ska försöka hålla humöret och allt uppe. De sa på rmc att vi skulle fortsätta med lutinus till testdagen, lördag.

Bara att hålla ut! <3
    Ja, det är "bara" att hålla ut <3
  • EndoS
    anina skrev 2018-02-28 13:41:43 följande:

Vi har väl bestämt att vi kör så fort mensen kommer, att vänta en extra månad känns "för jobbigt" och onödigt i en sån här process. Samtidigt så känner jag mig elak, som att jag inte tänker på det bästa för mitt framtida barn när vi kan "bestämma" att inte bli gravida just i mars. Å andra sidan kanske jag aldrig blir gravid ändå så tankarna kanske är meningslösa. Suck vilka tankar som snurrar i huvudet på en. Jag vill bli gravid nu

Kram på

Som december-barn kan jag trösta dig med att det inte är hela världen, och jag fyller ändå den 23e :P Visst, när jag var 14-20 år var det ju lite tråkigt att fylla så sent, men det är väldigt få år det handlar om. Nu är jag mest glad över att vara nästan ett år yngre än mina jämnåriga :)
  • EndoS
    Kokonattsu skrev 2018-03-02 12:47:38 följande:

Återföringen på ett 3 dagars embryo blev inställt idag för att de tydligen inte kunde se vilken som var bra. De skulle odla vidare på de 7 av 9 som klarat sig till idag, sedan fryser kliniken in dem som klarat sig. Så jag slutar med lutinus nu. På måndag får jag höra hur det gått och om hur planen ser ut. Men ingen återföring denna månad....jag förstår inte hur man klarar att gå igenom ivf flera gånger...är så ledsen nu och oroar mig för att inget embryo klarar sig över helgen...

Ni är starka som går i genom det här. Får försöket hitta hoppet imorgon...

Nä, vad snopet! Men skönt ändå att de inte bara chansar! Med sju som klarat sig hittills låter det väl ändå som att ni har goda chanser att få några till frysen. Jag håller tummarna Hjärta
  • EndoS
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-11 15:18:08 följande:

Denna avundsjuka. Jag vill inte känna så, men förra veckan fick kompisen barn och igår berättade två kompisar att de skulle ha barn...igen...Två av paren har två barn sen innan och det sista har ett barn sen innan. Och här står vi och har inte ens sett ett plus...

De är alla nära vänner och jag skulle så gärna vilja glädjas åt det, men ni vet ju hur det känns...

Ja, livet är sällan eller aldrig rättvist. Det är bara att inse och försöka förhålla sig till det. De flesta i vår umgängeskrets har barn, men å andra sidan har de andra saker de kämpar med. Min syster, som redan har två barn, är nu gravid för tredje gången. Jag skulle ändå inte vilja byta med henne eftersom hon har ganska stora problem både med sig själv, sina tidigare barn och en man (pappan till det tredje barnet) som inte vill bo tillsammans med henne.

Jag väljer att vara glad för det jag har och hoppas på att vi någon gång lyckas vi också, istället för att lägga energi på att vara avundsjuk och missunnsam.
Svar på tråden IVF våren 2018