• FrökenBlåklocka

IVF våren 2018

FlatEric skrev 2018-02-26 18:06:16 följande:

Jag har också testdag den sjätte!

Jag känner heller ingenting just nu. I början hade jag en del värk och hoppades det var embryot som fäste, men börjar ju tvivla när det inte finns några tecken. Men då igen så vet jag ju också att rätt få personer känner av något så här tidigt i en graviditet.

Jag har varit gravid tidigare (när jag var tonåring, fick missfall) och då upptäcktes graviditeten i vecka 8, och jag hade ingen aning om den innan. Hade inte känt av nåt alls. Så det kanske är en liten tröst i alla fall. Graviditetstecken eller ej - vi vet inget förrän den där jädra testdagen är här :)

Hade nog hellre varit den som mått illa och känt nått men som du säger att få känner så här tidigt. Tänk vad bra de hade varit om man haft en lampa som tänds närman är gravid så hade man sluppit undra.

Har varit gravid flera gånger men alltid fått missfall då inget hjärta börjat slå. Så väntar på testdag för att sen vänta till typ vecka 7-8 för att göra VUL å se om de finns ett tickande hjärta eller inte. Ett evigt väntande.

Fyller dagarna med jobb, mat och sömn så går det fort! Min beräknade mensdag är onsdag så få se hur de känns då, men fortsätter med lutinus helt enligt klinikens order.

Fyller dagarna med jobb, mat och sömn så går det fort!
  • FrökenBlåklocka

Jippi nu ska man ta lutinus och blöda samtidigt då. Idag är beräknad mens dag för mig och I morse fanns det blod på lutinus pinnen. Nå de är ju bara några dagar kvar till test dag.

• FrökenBlåklocka
    Percafluviatilis skrev 2018-02-28 06:34:45 följande:

Nej, vad tråkigt :( Kram på dig! Är det mycket? Man kan ju få blödning ändå.

Mariana79 skrev 2018-02-28 07:50:31 följande:

Förbannat! Hoppas det är en övergående liten blödning bara! Stor kram!

De var lit i morse men nu är det som en vanlig mens så har noll förhoppning om att de skall ha funkat.

Kan tänka mig en liten blödning är okej men så här mycket kan ju inte vara annat än misslyckat.
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-28 09:03:45 följande:

Så tråkigt. Vi sitter i samma sits. Men fick instruktioner om att fortsätta med Lutinus och testa på testdagen ändå. Den är imorgon. Känner inget hopp om det, men lika bra att följa instruktionerna...

Jepp bara fortsätta. Extra kladdigt och härligt! Jippi! Nåja får se fram emot en vilo månad innan nästa omgång kör igång.
  • FrökenBlåklocka
    Mariana79 skrev 2018-02-28 10:24:53 följande:

Beklagar :( Stor kram!

Tack!
    Inalina skrev 2018-02-28 10:14:05 följande:

Jag känner med dig  har min tredje mensdag idag, tog ett test i morse och det var totalt blankt så nu skippar jag detta och ser framåt. ska försöka få till det till april nästa gång då vi måste göra om allt från början med stimulering ÄP m.m 

Har jätteont i magen av mensen denna gången vilket jag bara brukar ha i några timmar i vanliga fall vid mens. Kram vi får fortsätta stötta varann!

Som tur är känns de som vanlig mens med lite lite värk men inte värre alls. Så misstänker att detta ägg inte alls fäst sig annars borde det göra ondare känns det som.

Jag hoppas oxå på april men en helt ny omgång av ÄP m.m. Fördelen är väll att man kan karusell nu så man behöver inte oroa sig över nästa steg.

Just nu ska jag överleva med lutinus och mens kladd till 6 mars då testdagen är här precis som kliniken vill.
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-28 19:50:44 följande:

Ja, om det är något jag ser fram emot nu är att få slippa kladdet och låta karln komma nära igen ;)

Jag ha blött lika många dagar som vanlig mens och mer på de dagar jag brukar blöda mer på. Enda skillnaden att på de dagarna har det varit lite mindre än vanligt och framförallt mindre klumpigt.

Men jag är ju övertygad om att det misslyckats men lär ju kännas så tråkigt imorgon på testdagen när det blir bekräftat.

Inne på min andra dag mens och den ser helt vanlig ut.

Är oxå övertygad om att det är kört och vill egentligen bara de är tisdag å testdag så jag får de bekräftat å kan slippa lutinus och återgå till vanliga livet.
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-01 14:41:03 följande:

Ja, det känns så menlöst att behöva köra på det när man vet att det är kört. Men man får stå ut...

Tänker ni köra på med nytt försök direkt eller vänta? Kommer inte ihåg, men fick ni nåt till frysen?

Vi kör nog på så snart vi kan. Vi fick inget alls till frysen så vi måste köra om hela karusellen. Sköna är ju att man kan karusellen nu så man slipper oroa sig över alla stegen.
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-02 15:22:00 följande:
    Då är vi i samma sits... Och nu är man i den där konstiga fasen att man plötsligt längtar efter mensen...
    en evig cirkel de här... Skrikandes 

Jag är nådigt less på lutinus nu och vill inget hellre än sluta med det men läste att man skall trappa ner på det så jag hoppas kliniken ber mig göra det annars får jag väll bita ihop och hoppas de går över snabbt eventuella bieffekter. 
  • FrökenBlåklocka

Tjyvtestade I morse bara för att få de bekräftar hemma i lugn och ro att de var negativt. De lyste starkt negativt utan enda tvekan om något annat.

Jaja bara vänta på nästa omgång och njuta av en månad som är helt normal utan sprutor å piller.

Börjar helt tvivla på att de ska lyckas på dessa tre försök men ska försöka se de positivt å hoppas på det bästa. Har lite lust ta en resa denna månad och en lite paus och sen köra igång igen I april men sen kommer ju sommaren å stängd klinik.

• FrökenBlåklocka

Ser ut som jag får en paus i ivf till slutet av april.

Funderar på en resa men är de nått land man skall undvika har ni någon aning?

Svar på tråden IVF våren 2018