• Anonym (BaKu)

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-02-26 13:39:22 följande:

jag fick en liten tankeställare nu när jag läste ditt inlägg, min mens började lite smått igår och jag slutade med progesteronet igår också då.. men nu kom jag på att på pappret från IVFklinken stod klart och tydligt :sluta INTE med medicineringen utan att vi sagt till..

så kanske finns det folk som får 'mens' men ändå lyckats bli gravida... mina ville dessutom ha ett blodprov som 'bevis' på att jag inte är gravid och det känns ju lite överdrivet om jag testar negativt på mina tester... får ta ett test i morgon bitti igen för att vara säker och sedan meddela kliniken.

min mens verkar dessutom väldigt konstigt nu då jag bara blödde en del igår men inget under natten eller idag. kroppen är väl lite ur balans med alla konstiga hormoner skulle jag tro!

Ja det hade de sagt till mig också, men trodde inte det behövdes när det blödde så mycket. Men bäst att lyda :) är väl bra de är noga. Men det är nog inte konstigt kroppen är konstig. Det är ju en hel del man mixtrar med den under en sån här behandling.
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-02-26 14:31:43 följande:

Ok ja men då gör vi så ! eftersom du o jag hade samma återföringsdag så kör jag på ditt protokoll också 

Låter bra så får vi hoppas på det bästa :)
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-28 08:19:40 följande:

De var lit i morse men nu är det som en vanlig mens så har noll förhoppning om att de skall ha funkat.

Kan tänka mig en liten blödning är okej men så här mycket kan ju inte vara annat än misslyckat.

Så tråkigt. Vi sitter i samma sits. Men fick instruktioner om att fortsätta med Lutinus och testa på testdagen ändå. Den är imorgon. Känner inget hopp om det, men lika bra att följa instruktionerna...
  • Anonym (BaKu)
    Regnbågens färger skrev 2018-02-28 19:01:35 följande:

Funderar på en sak som inträffade vid vår insättning..

De flesta skriver att de hade ultraljud vid insättning och fick se på skärmen , dessutom fick flera stycken en bild med sig hem!?

På min fru hade dom bara en lång ?slang? men vi fick inte se nån ultraljuds bild eller något..

Jag frågade läkaren om de inte ska kolla med ultraljud då svarade han att många gör det men inte han....?!?! Då undrar jag varför???

Man vill ju gärna inte att ens embryo ska hamna fel eller slarvas bort!?!?

Borde fan skriva en bok om alla mina funderingar och analyser .. eller börja meditera:)

Vi fick titta på ultraljudsskärmen samtidigt, men helt ärligt så såg man inte mer än en luftbubbla. Efter insättningen så kollade de igenom slangen för att säkerställa att embryot inte var kvar. Vi fick ingen bild med oss. Hade det lyckats så hade det ju varit fantastiskt, men nu när det med största sannolikhet misslyckats så hade det bara känts konstigt. Hade slitits mellan att spara det och må skit för det eller att slänga det, vilket också hade känts konstigt.

Men visst är det mycket konstigt tankar hela tiden.

Vi har testdag imorgon. Med tanke på att jag blött i princip en vanlig mens så känns ju hoppet helt ute. Även om man redan vet resultatet så kommer det kännas så tråkigt att få det svart på vitt. Men skönt att dagen är här så vi får börja planera nästa behandling. Vi har ju inget i frysen och det känns så tråkigt.
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-28 09:49:46 följande:

Jepp bara fortsätta. Extra kladdigt och härligt! Jippi! Nåja får se fram emot en vilo månad innan nästa omgång kör igång.

Ja, om det är något jag ser fram emot nu är att få slippa kladdet och låta karln komma nära igen ;)

Jag ha blött lika många dagar som vanlig mens och mer på de dagar jag brukar blöda mer på. Enda skillnaden att på de dagarna har det varit lite mindre än vanligt och framförallt mindre klumpigt.

Men jag är ju övertygad om att det misslyckats men lär ju kännas så tråkigt imorgon på testdagen när det blir bekräftat.
  • Anonym (BaKu)

Då har vi gjort testet och precis som väntat var det negativt. Nu blir det en månads väntan till nästa behandling ska påbörjas...om ett par veckor får vi veta om det blir någon ändring eller om vi ska köra på likadant. Känns bara tomt just nu... Och så denna väntan igen...

• Anonym (BaKu)
    Regnbågens färger skrev 2018-02-28 20:35:45 följande:

Det förstår jag!

Våra sprutor är med slut och det känns som man levt o andats ivf så nu känns det skit tomt!

Det är nog inte fel o pausa heller!

Hoppas man hinner en omgång till innan sommaruppehållet , vi körde långt protokoll o det tar sin tid!

Ja visst känns det tomt...vi siktar på nästa månad. Antar att vi fortsatt kommer köra kort protokoll...
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-03-01 14:17:09 följande:

Inne på min andra dag mens och den ser helt vanlig ut.

Är oxå övertygad om att det är kört och vill egentligen bara de är tisdag å testdag så jag får de bekräftat å kan slippa lutinus och återgå till vanliga livet.

Ja, det känns så menlöst att behöva köra på det när man vet att det är kört. Men man får stå ut...

Tänker ni köra på med nytt försök direkt eller vänta? Kommer inte ihåg, men fick ni nåt till frysen?
  • Anonym (BaKu)

Är det någon mer som mått fysiskt dåligt efter misslyckad IVF? Mensen kom i helgen. Testdag igår och testet var negativt så tog ingen lutinus igår. Inatt vaknade jag av magont och illamående. Efter ett par rundor på toaletten (spydde inte) kunde jag somna om. Idag är jag fortfarande dålig i magen och mår illa. Någon annan?

• Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-03-02 15:02:02 följande:

jag funderar i samma tankar, kanske får kroppen en chock när man plötsligt slutar med progesteronet? jag har läst att om man bliviit gravid och sedan ska trappa ner på proggisarna i v 12 (eller när läkarna säger till), så ska man inte sluta med dem abrubt utan trappa ner istället...

jag mår fysiskt dåligt eftersom jag blöder jättemycket och har ont i magen och har haft det så sedan i lördags :( har aldrig haft mens mer än 3-4 dagar och nu rinner det typ hela tiden (idag på dag 7 också) och jag blir väldigt trött då jag förmodligen får järnbrist eller liknande. jag blev även otroligt dålig i magen när jag slutade med progesteronet.

min klinik ville abslut att jag skulle ta ett blodprov också vilket jag gjorde idag för att 'helt utesluta' graviditet, så det fick jag göra idag också...får svar på måndag men där har jag inga förhoppningar alls.

Ja, det vore väl inte konstigt om kroppen fick sig en chock efter allt man utsatt den för.

Förstår din känsla om att inte ha några förhoppningar. Jag har hamnat i att vilja testa igen för att vara helt säker, men jag vet ju att jag inte är gravid. Hjärnan spökar väldigt mycket just nu.

Får nog köpa ett nytt test och testa imorgon så jag kan släppa det här.
Svar på tråden IVF våren 2018