Hormonkarusellen skrev 2018-04-12 19:15:23 följande:
Hur har ni andra gjort med äggplock? Man vet ju inte exakt när det är, så jag har lite strategiskt försökt boka upp de dagarna med ?planering? och ?admin? typ, för att inte det ska vara massor att avboka - och så blir jag ?sjuk? den dagen bara...
Svårt när man inget sagt på jobbet och har arbetsdagar fyllda av kundbesök! Tips?
Jag har berättat för chefen. Har en chef som både förstår och inte förstår. Det är aldrig några problem att vara borta och hon hoppas ju att vi ska lyckas. Däremot har hon svårt att förstå när jag förklarar att jag inte kan veta exakt dagar särskilt långt i förväg.
Kollegorna på avdelningen vet också och det är så skönt. De ställer upp och de förstår att jag inte alltid är på topp och de säger inget om all frånvaro som blir. Jag slipper också alla frågor och spekulationer om när vi ska "skaffa barn"... (nån mer än jag som hatar det uttrycket? Som att man bara går in i en affär och köper ett barn lite snabbt på vägen hem efter jobbet)
Nu har jag inga bokade möten, så där är ju svårare. Det är om du har möjlighet att inte boka upp något dagarna omkring förväntad behandling.