• Lewaize

Vi som är på försök 9 med första barnet

Heeeej girls! Jag hänkar också på :)

Drar allt väldigt snabbt ??> har testat ägglossningstester som stämmer bra med hur jag känner min kropp. Tar vitaminen kvinna från apoteket och har testat Nunkpeppar i 3 månader utan resultat, börjat istället med Rosenrot denna månaden. Provade även på bizolvon i 2 månader utan något plus. Så ja, har prövat det mesta än så länge ;)

Fick reda på för ett tag sedan att min killes pappa hade slöa spermier (mycket roligt kan komma ur en full svärmor ;) ) och antar att detta kan ha nedärvts till min sambo. Så vi kör på med tanken att blir det så blir det. Men man måste ju ändå försöks hjälpa till så gott det går ^^

Men... av en slump kom jag och tänka på att sambon opererades när han var 5-6 år för att bollarna inte hade trillat ner. Googlade runt och på de flesta sidor stod det att sannorlikheten att han var steril var hög. Så, vi ska ta kontakt med sjukvården nu i veckan så att vi kan boka spermaprov :) suger att komma på det såhär ?långt? in i försöken men bättre sent än aldrig!

PS. Mina inlägg blir alltid så jävla långa när jag väl skriver xD hoppas någon orkar läsa iaf :* haha

Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-03 22:43:53 följande:

JAså! Okej ja så kanske det kan vara! Skönt o kolla oavsett... ni har inte gjort hemmaprov nån gång? Fått för mig att du sagt det tidigare?

LillaAw skrev 2017-12-03 22:47:34 följande:

Bra att ni kom på det iaf! Vi har också testat spermierna. (Som va precis på gränsen vad gäller antal och rörlighet) men att det ändå borde gå naturlig väg men kan ta tid.. jag upplevde dock att de va lite "slarviga" med att berätta exakt vad svaret var och sa bara att de var "bra" men sen när vi fick se i journalen så såg vi alla värden de analyserar. Mängden ska va över 20 milj och minst 40% rörlighet. Min kille hade precis 21 milj och 42% rörlighet. Så preeeeciiiis godkänt. Många har ju typ över 60 milj simmare så det kan skilja sig mycket... viktigaste va dock simförmågan också. (En hel vetenskap) lycka till! Man ska inte glömma att i 1/3 av fallen så är det manlig faktor. Ofta så letar man ju felet hos sig själv...

Ja precis! Glömde skriva det men vi har testat spermierna med swimcount och det testet var bra :) de räknar ju både antal spermier och dess rörlighet. fast frågade min mamma som är sjuksköterska och hon sa att man aldrig ska lita på hemmatester :P

Få går vi vara extra tydliga mot doktorerna om att vi vill veta de exakta provsvaren och vad dem betyder :) kollade förresten genom internet och ramlade in på en sida där de tipsade att mannen borde gå till en urolog om spermaprovet var dåligt. Det kan vara så att det har blivit ett bråck eller en blockard på sädesledaren som kan göra att testerna visar dåligt :) kan ju vara värt att testa tänker jag och operationen är liten :)
  • Lewaize
    LillaAw skrev 2017-12-05 19:40:23 följande:

Fick mens idag så börjat egentligen försök 10 nu. Men stannar kvar med er andra :) har nog lite kortare cykel eftersom vi följts åt sedan april. Känns som ett hån när mensvärken från helvete sätter in och man inser att det blev inget den här gången heller.. känner mig så tung och ledsen idag.

Jag har också kortare cykel, 26 dagar :) BIM typ 11/12 så jag följer snart med dig mot försök 10!

Suger stenhårt varje gång mensen säger hej typ som ?hallå hallå! Här kommer jag som den äckligaste och mest hatade släkting som du känner, jag har saaaaaaknat dig?
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-08 15:50:21 följande:

Tack för svar hörni!! Hoppas det räcker. Sitter med världens äl värk nu! Fyller år idag så vore ju en bra present haha!!

Grattis :D
  • Lewaize

Mensen kikade in idag. Äl är 22/12 och BIM 5/1 så chillar lite innan försök nr 10 drar igång :)

En fråga bara, ni som har börjat fundera på/håller på med utredning och så. Varför valde ni privat respektive vanlig?

• Lewaize
    Elliot1 skrev 2017-12-10 22:49:25 följande:

Usch trist :( Känns det ok? Nästa väntan mellan ÄL och BIM går nog fort iallafall med tanke på att det är jul och nyår :) Men jag får nog joina dig snart.. Känt mig sjukt PMS:ig idag. Enda som som skiljer sig från föregående månader är att mina bröst är lite mer ömma men jag har smörjt med progesteron. Men känner liksom på mig att mensen kommer på torsdag eller fredag.. Gällande utredning så har vi inte funderat så långt, hoppas verkligen på att slippa :/

Ja svin tråkigt! men det är ändå okej :) hur länge har du kört med krämen? Tror faktiskt jag ska testa den en omgång eller två innan vi får komma till läkare och kika på mannens små riddare ^^ ! Förra mensen hade jag bara 10-11 dagar i lutealfasen och set känns kort :S
  • Lewaize
    Elliot1 skrev 2017-12-11 08:55:16 följande:

Skönt :) Jag har bara kört denna cykeln, jag har en regelbunden cykel och en lutealfas som är lagom lång men jag ville använda krämen för att lindra PMS. Vet ännu inte om det funkar, igår var jag PMS:ig.. Idag (än så länge) så känner jag mig rätt normal. Konstigt alltså.. Så trött på kroppen och alla hormoner, satan vad bra man hade det när man käkade minipiller alltså haha!

Men testa den, har läst mycket om den och många verkar ha positiva upplevelser av krämen :) Placebo eller ej!

Som tur är lider jag inte alls av pms! Fan kan ju vara lite kinkig ibland men det kan väl alla :P ska läsa på lite om den! Hoppas att den funkar gör dig :) även om det är placebo så är ju placebo en utav de starkaste medicinerna! Kolla bara den svenska filmen ?medicinen? eller ?pillret? kanske den heter? Sjuuuukt starka grejer!
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-11 17:04:42 följande:

Fan va trisst.. har oxå börjat tänka på utredning mer o mer... privat känns så jävla dyrt medan landstinget känns som så lång väntan. Jag har en del sparpengar men vetifan... vad är du inne mest på?

Vi skickade iväg ett mail till en klinik i Göteborg idag! Får se vad de säger :) Vi kom ju på det med pungbråcket förra veckan så känndes lägligt nu :)

Min sambo har fått ett förtidsarv av en släkting så varför inte använda de pengarna till att få släkten att (förhoppningsvis) leva vidare tänkte vi :P annars skulle inte vi ha råd. Jävlar va dyrt det är.
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-13 18:49:40 följande:

Är på äl +5. För tidigt för att känna något. Men känner fan på mig att mensen kommer... vi hade bara sex fem dar innan äl, en dag innan och dagen efter. På något sätt känns det för lite :/

Vi hade sex 3 dagar i rad och ändå blev det inget. Äl cd 14 och sex då cd 11,12,13 och det borde ju ha funnits spermier i äggledarna vid det laget :P men men! De ska ringa ifrån fertilitetscentret imån fm till min sambo! Ska bli jäkligt spännande å se vad de säger om i vilken ände vi ska börja! Spermaprov eller helkroppstest på båda?
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-13 19:43:28 följande:

Nej du har rätt, känns nästan som det inte spelar non roll haha... Åå spännande, skönt att komma igång! Bor ni i Stockholm? Har flera vänner som typ börjat försöka efter oss som passerat halva graviditeten.. känns lite drygt asså!!

Hahah nä precis! Tycker man prickar in rätt varje månad men går åt helvete ändå :P nä, vi bor runt Gbg :) har en vän som har försökt i snart 1,5-2 år utan att det har gått. De ska precis börja ta kontakt med vården nu för att få hjälp. Så i jämförelse med dem så har vi ju inte försökt alls länge :/
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet