• Lewaize

Vi som är på försök 9 med första barnet

Isathe skrev 2017-12-13 21:45:38 följande:

Jag har BIM någon gång mellan måndag och torsdag nästa vecka. När har du BIM? Har för mig att vi ligger ganska lika

Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-13 21:34:59 följande:

Precis hur man än prickar skiten haha. Okej.. ja då ligger man ju i lä. Vi tar nog kontakt med Vården när det gått lite mer än ett år!!

Ni har BIM när jag har äl :P

Men vi har ju det med pungbrocket som kommit upp till ytan så känner att det är bättre att söka nu direkt än senare :)
  • Lewaize

Vi har nu fått en tid på fertilitetscentrumet i Gbg i början av februari :) känns jävligt gött att få komma igång! Har ägglossning nu 23/12 och man skulle in och ta prover mellan 6-8 dagar efter äghlossningen så det suger ju att de har mellandags stängt då :P men men! Vi har iaf minst två ?riktig? försök innan vi slängs in i ivf karusellen med alla prover och det som hör till.

• Lewaize
    33villbligravid skrev 2017-12-19 08:54:25 följande:

Klarar ni andra av att inte testa? Jag tycker det är skitsvårt och vet ju från tidigare att mina gravtest visar positivt redan några dagar innan BIM om det tagit sig ...

Köp de dyraste testen så vill man inte riktigt testa allt för ofta! Plånboken gapar förvånansvärt tom väldigt snabbt då ;) funkar för mig :P
  • Lewaize
    Isathe skrev 2017-12-21 21:23:00 följande:

Ååå häftigt!! Aldrig fått en tillstymmelse till pluss men nu plötsligt!

De värsta var att de inte kom först å började nästan gråta för jag tänkte att de är såklart negativt. Men inom 5 min var de plötsligt där!! Ska ta ett nytt test imorgon bitti och hoppas såklart på tydligare och att de lilla fröet vill stanna!!

Så jäkla kul :D :D :D grattis!!!!!!!!!
  • Lewaize
    Cocosboll skrev 2017-12-27 20:12:01 följande:

På försök 9 plussade jag idag! Jippi!!!!!

Grattis!!
  • Lewaize
    bebis2018 skrev 2018-01-01 15:08:29 följande:

Inte mysigt och ha sex när han har munsår :(

Jag hade munsår denna äl! Känndes as konstigt att inte kunna kyssas när gängade typ konstant i 1 vecka xD
  • Lewaize
    bebis2018 skrev 2018-01-01 16:27:54 följande:

Har fasen aldrig haft sex utan att kyssas... känns mega konstigt! men får väl ge det en chans ikväll ;) så har vi i allafall gjort ett försök denna månaden :)

Det är verkligen en upplevelse! XD
  • Lewaize

Tjenare tjejer! Ser ut som att sexet går bra för er! Woop wooop ;) Gott nytt förresten!

Fick mens idag... Var 2 dagar sen så började hoppas på att det hade tagit sig, men icke! Känns surt ock så men men. That?s life.

Inne på trial nr 11 nu och som alla hön inne trodde man fan inte att det skulle ta såhär långt tid utan minsta tillstymmelse till pluss :P men det vi ser fram emot är iaf att i början på februari är det dags för påbörjad utredning (Y) känns gött faktiskt att komma igång! Men har en ÄL på oss innan det blir ?mekaniskt? :D

• Lewaize
    LillaAw skrev 2018-01-05 14:54:56 följande:

Är också på försök 11 nu. Ska göra en äggledarspolning på måndag. Hoppas att det kan rensa upp i äggledarna och göra vägen för simmarna lite enklare eller något haha. Man hoppas på allt just nu! :)

Lycka till :D
  • Lewaize

Hallå gänget! Efter 12 ägglossningar så kommer vi bara att ligga för att det är gött :P anledningen till det är att vi har varit på utredning och att vår bästa chans är att köra IVF :) Vi känner inte oss ledsna, bara lite nedstämda fast ändå inte.

Vi har pratat sedan innan vi började försöka att det kan bli IVF eller adoption för man vet ju aldrig om allt funkar som det ska.

Så vi byter tråd och kör i IVF-trådarna istället :) Lycka till allesammans!!

• Lewaize
    Jooosen skrev 2018-02-01 17:10:34 följande:

Förstår! Hur långt kan det ta tro? Skönt på ett sätt: nu vet ni vad som gäller. Men förstår ändå att det såklart känns tungt! Själva vet vi inte om det ör något ?fel? på oss än..

Hur lång tid från nu till bäbis? Allt från 4 månader och framåt :) beror på hur allt går med äggplock och hur lyckad insättning och så blir :)
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet