Vi som är på försök 9 med första barnet
Jag är med :)
Nästa bim på nyårsafton...
Jag är med :)
Nästa bim på nyårsafton...
Jag har precis skickat ett mail till en privatgyn som jag hade lite kontakt med vid mitt utomkvedshavandeskap och hört mig för lite ang. äggledarspolning och andra saker man kanske kan göra... Och vad det skulle kosta. Egentligen har vi inte råd nu med tanke på husköp osv men kanske kan vi få ett litet bidrag från mamma eller hitta ett hörn på sparkontot...
Okej, skönt att kanske börja kolla sakta med säkert.. känns som via landstingen är så galet lång väntetid. Medan privat verkar kosta så jäkla mkt :/
Okej. Ja väntetiden känns otroligt lång alltså. Återkom gärna med vad hen säger :)
Fick besked igår om att en kompis väntar barn. De gifte sig i augusti och barnet är beräknat i juni, så hon måste ha blivit gravid i september. Det är så jävla orättvist att det går så lätt för somliga. Jag är överkänslig såklart, men jag upplevde att hon och vår tredje kompis (som har en 2-åring efter att ha blivit oplanerat gravid) pratade om det som en sån självklarhet. Som en sån enkel grej. Behöver nog inte förklara för er i denna grupp hur det kändes...
Så, nu har jag bokat tid för äggledarspolning. Det blir inte i den här cykeln utan i nästa. Så vi för ett försök till först... Förhoppningsvis får jag avboka tiden pga gravid men troligtvis inte. Jag bokade en tid som jag hoppas ska vara på cd 11, det skulle vara mellan dag 7 och 12. Hoppas inte min cykel fuckar upp nu bara så jag måste boka om. Gyn ligger 6-7 mil bort och jag kan inte gå ifrån jobbet när som helst. Min mamma erbjöd sig för övrigt att betala, så snällt <3
Sorry för spam. Tog ett till vid 19 ikväll. Strecket är starkare än kontroll! När är äl tror ni? Imorn? Hade sex ikväll o får ni inte till det igen förrän lördagmorgon...
Tack för svar hörni!! Hoppas det räcker. Sitter med världens äl värk nu! Fyller år idag så vore ju en bra present haha!!
Suck, har ju bokat en äggledarspolning i januari på vad jag hoppades skulle vara cd 11 för det ska göras mellan dag 7 och 12. Men nu kommer ägglossningen tidigt enligt testerna så kommer vara på cd 13 den dagen och måste boka om... Hoppas hoppas det finns tid innan annars får jag vänta till februari :(
Fick en ny tid för spolning 5 januari! Blir på cd 8. Den här gynekologen är verkligen så himla hjälpsam och tillmötesgående!