Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

Vi som är på försök 9 med första barnet

Äl+4 här... jobbig väntan. Men vet ju att om det inte blir något har jag äggledarspolning 5 januari och hoppas det kan hjälpa eller iaf visa något och föra oss vidare.

Beställde precis gravtest så kommer absolut inte kunna hålla mig. Har bim 29 december så tänker vänta tills efter julafton iaf...

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    Isathe skrev 2017-12-21 21:03:27 följande:

Såklart är du urkass bildkvalitet här på fl. Jag hade bara hållt mig ca 2,5h och med kvällsurin. Här är en bild där jag dragit upp kontrasten

Grattis! Så glad för dig! Ger oss andra hopp dessutom:)
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster

Äl+8, tog ett test imorse som var negativt såklart. Vet att det är tidigt men hade jag inte testat idag hade jag fått för mig att göra det imorgon istället och jag vill inte känna mig ledsen på julafton. Trodde det skulle kännas ok med tanke på att jag ska spola äggledaren 5 januari och kanske få lite svar men det känns jobbigt.

• Hedblomster
    33villbligravid skrev 2017-12-25 10:23:06 följande:

Ja - visst var den okej ändå! Julen känns bara så extratung. Minns att jag på julafton ifjol tänkte att nästa jul, så ska jag antingen ha en baby i famnen eller åtminstone i magen. Och så var det ju också nästan ... om inte missfallet skett.

Så att stå i mina föräldrars badrum med mensvärk och byta tampong och tänka på hur det här precis inte var hur det skulle vara, var ganska tufft om vi säger så. Och att gratta vännen på FB som outade att de ska få sitt första barn i maj (då vi också hade beräknat) krävde ganska mycket "bita ihop"..

Ledsen för deppinlägg. Vill inte dra ner någons julstämning, men ni vet hur det kan vara. Kram på er alla!

Jag förstår dig! Hade själv satt julen som "mål" - då kommer jag vara gravid. Men nej. Firade jul med en släkting som ska få barn strax efter jag skulle ha haft om det inte var utomkveds. De fick bebiskläder i julklapp... Dock var de väldigt lowkey och privata om graviditeten men bara att se någon hålla sig om magen, höra andra säga "tänk nästa jul sitter en bebis här" osv. Det gör ont!

Jag har iaf min äggledarspolning 5 januari men väntan dit känns så lång... är dessutom nervös att det ska vara helstopp...

God jul till er alla! Det är skönt att ni finns.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2017-12-25 11:42:38 följande:

Ja urs. Det här året bara måste jag bli gravid. Känns som att nästa jul måste ju något ha hänt :(. Känner mig lite smått sur hela tiden o får ångest att det går ut över min sambo. Han fattar inte att detta tar så hårt på mig.. han verkar inte ha speciellt bråttom. Hela instagram kryllar av gravida tjejer känns det som!

Samma här! Min sambo tycker jag är sur jämt nu. Ibland förstår han och tröstar men fattar att jag inte är jättekul att vara med ibland... Kan dock tycka han borde vara MER förstående men det kanske inte är så lätt.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2017-12-25 13:38:54 följande:

Så jäkla jobbigt! Jag tkr oxå det... ibland när han frågar varför jag är lite stött så orkar ja inte ens säga sanningen typ.. orkar inte vara den här ältande människan som surar...

Nej jag gör inte heller det... Säger ofta att det inte är något!
  • Hedblomster

Fattar inte hur länge jag ska orka, mår så dåligt hela tiden. Förstår att de som försökt längre måste tycka att jag är jättefånig nu men. Ledigheten är extra jobbig för ingen annan är ledig så jag går mest runt i lägenheten och tänker. Bor i en liten stad så finns inte mycket att göra och ingen är som sagt ledig eller hemma. Har ju den där tiden bokad 5 januari men det går så långsamt... Mår väl extra dåligt för att jag har bim imorgon också och mensen kommer definitivt att komma.

• Hedblomster
    LillaAw skrev 2017-12-28 18:08:11 följande:

Du är inte ensam! Har mått själv väldigt dåligt hela julhelgen. Bråkat med min sambo över inget (antagligen pms) och periodvis velat ge upp allt och ena stunden kämpa på. Ska ha mens nu i dagarna och känner att den är påväg också. Grät som bara den igår och hade svårt att sova också för huvudet bara snurrade av tankar. Ju fler månader som går desto värre blir det när man känner stt det inte tar sig :/ kram <3

Vad skönt att du känner samma ändå! Även om jag inte önskar någon att må så...
  • Hedblomster
    LillaAw skrev 2017-12-29 08:14:58 följande:

Här kom mensen och det var försök 10 för mig nu. Så nu blir det försök 11. Har en kort cykel ibland så har hunnit med fler försök än vissa andra trots att vi började samtidigt i april. Är bara ledsen idag. Börja nya året med mens känns sådär. Nu ska jag snart spola äggledarna om nån vecka. Lite nervös för det men samtidigt skönt att de gör något. Det är det sista som är kvar i vår utredning så hon skulle remittera oss för ivf efter spolningen.

Tråkigt att mensen kom men samtidigt skönt att ni kommit så långt i utredningen! Jag ska också få mens idag, den har inte kommit än men brukar komma på eftermiddagen så. Jag gör spolningen 5 januari om mensen kommer vilket den säkerligen gör. Är också nervös men skönt att få gjort! Det är ju det allra första steget vi tar men lika bra att börja i den ände där man tror det felar. Lycka till med din spolning:)

Jag har inga gravtest hemma så tog ett ältest nu på morgonen för jag måste testa NÅT haha. Det såg ut som det alltid gör när jag inte har äl... så tyvärr känns det helt hopplöst nu.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-01-02 21:20:24 följande:

Kan verkligen rekommendera ivfpodden. Mycket bra fakta om fertilitet och barnlöshet samt berättelser från individer/par som håller på eller ska påbörja utredning. Har plöjt igenom typ 20 avsnitt idag haha. Man blir verkligen förvånad över hur mkt man redan vet om det mesta... man har verkligen blivit expert på alla dessa månader :) inte för att det gör en gladare men

Tack för tipset! Ska lyssna :) Finns en ny podd som heter ruvarpodden som är bra också men det är vanliga privatpersoner som har den så den är inte ur medicinsk synvinkel utan mer erfarenheter.
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet