• inez898

Vi som är på försök 9 med första barnet

Jättestort grattis Isathe!!! Blir alltid så glad när någon som försökt länge plötsligt plussar <3

Och god jul till er allihop! Det har betytt mycket för mig att följas åt under den här tiden. Jag hoppas att vi får bebislycka under 2018! :)

• inez898
    Jooosen skrev 2018-01-01 18:15:57 följande:
    Okej minns det.. tråkigt :( hur känns samlag för dig? För mig är liksom tappen öm när han kommer för långt in....
    Det kan kännas så för mig med ibland! Har också sagt det till gyn som säger att det är normalt.. 

Jag är förvirrad över min äl för övrigt. Hade en äl-flytning för några dagar sen men neg äl-test (dock lite halvstarkt streck så tänkte att det kanske kommer snart). Kollade äl-test dagen efter också och det var forts neg. Igår på nyårsafton var jag inte hemma och hann inte, så då kollade jag inte. Idag var strecket supersvagt.. hade jag äl igår då eller?! Men jag brukar ha positivt äl-test ganska länge, typ 2 dygn nästan... gah jag vet inte och har inte tempat heller pga att jag sovit så oregelbundet, har rest/druckit/tagit sovmorgon osv. Störigt att inte ha koll. 
  • inez898
    Jooosen skrev 2018-01-02 00:21:55 följande:
    Hm okej får du det oavsett tidpunkt i cykeln? Gah denna oro!! Hur som så kan ja oxå få så ibland. En dag rätt starkt streck o nästa jättesvagt. Då har ja fortsatt testa och senare har Stickan blivit helt positiv. Så tror testen visar rätt varierande oavsett. Tror inte din äl varit! Men man vet ju aldrig! Vilken dag är du på i cykeln?
    Främst kring äl tror jag! Men det är inte varje cykel, mer nån gång ibland... tror min gyn sa nåt om att tappen kan vara "låg" ibland och att det då kan göra ont om han kommer emot. 

Nej du kanske har rätt i att jag inte haft äl. Är på cd17. Men jag har ju pco så mina cykler kan vara rätt långa... Åh hoppas att detta inte är en äl-fri cykel, vi som legat så mkt, typiskt haha!
  • inez898

Jag är på cd26 och har inte haft ÄL ännu :( inget pos ÄL-test och ingen tempstegring. Vad händer, så jäkla less på allt.

• inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-12 15:37:57 följande:

Men vad irriterande och tråkigt!!! Har det hänt något sen i förrgår? Blandar jag ihop dig med någon eller har du såna PCO-äggstockar? Vill minnas att någon i tråden pratade om det. Kan det i så fall ha med det att göra?

Själv fick jag äl på dag 21 för några månader sedan och fick ett riktigt sammanbrott på kroppen så förstår att du måste vara riktigt trött på det på dag 26! 

Haha ja det stämmer att jag har pco-äggstockar så det är säkert därför! Hade så höga förhoppningar på denna ÄL pga den skulle ha kommit perfekt när vi var på semester (= glada, avslappnade, mer sex...) och så kommer den inte öht!! Inga tecken ännu. Är ändå bara 1 månad kvar tills vi försökt 1 år så kanske lika bra att ringa kliniken om inget händer snart...
  • inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-12 15:39:35 följande:

Suck, cd15 och ingen ägglossning än. Ibland får jag på cd 17-18 så inget konstigt, men blir stressad för sambo ska åka bort nästa vecka och vara borta 6 dagar. Var helt säker på att jag skulle ha ägglossning IDAG så hade inte ens beställt fler ältest och nu tog de slut så jag fick köpa i butik - 7 st för 220 kr... Brukar köpa 7 för 59 kr annars! 

Läste detta nu efter att jag svarat... då är du också i en tråkig sits förstår jag! Vi hade samma i november, den skulle kommit innan han åkte men kom 2 dagar efter. Men spermier kan ju leva i upp till 5 dagar (bla bla bla det vet du såklart redan) så det kan ju funka ändå! Hoppas den kommer i helgen annars :)
  • inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-13 14:04:24 följande:

Oj tänk att det gått ett år snart ändå. Tycker absolut ni kan fundera på att ringa redan nu om ni inte väldigt gärna vill vänta på äl och göra ett sista försök då. Kommer ni kontakta landstinget eller gå privat? Vore ju skönt att slippa betala dyrt men får hoppas kötiden inte är så lång annars!

Känner inget behov av att göra nåt sista försök egentligen, har väldigt litet hopp kvar. Och det lär ju vara väntetid osv så vi kommer väl få några försök till oavsett tänker jag. Om läkaren tycker att det är dags för ivf så kommer vi köra privat om det är lång kö inom landstinget, jag orkar inte vänta längre. Känns som att det är värt alla pengar i världen att slippa denna situation. Däremot kommer det innebära att vi måste vänta längre med att köpa större bostad/hus eftersom rätt mkt pengar kommer gå till ivf isf, men vi tänker att vi prioriterar att få familj.
  • inez898

Skönt med ÄL hedblomster och spännande med molvärken jooosen! Har du ont idag med?

Själv satte nc plötsligt ut att min ÄL ska ha varit den 9 januari (?!). Så skumt. Om det stämmer så är det första gången under detta år som jag inte känt min äl. Vi hade sex minst varannan dag under hela slutet av dec och början av jan fram till 3 dagar innan den dagen som äl nu satte ut ÄL... då gav vi upp och tog en veckas paus med liggandet. Sååå störigt, sämsta träffen hittills om det stämmer. Men jag vet varken ut eller in.

• inez898
    Jooosen skrev 2018-01-15 18:39:51 följande:

Ja idag är det helt borta :( bådar inte gott tyvärr... men nej vad tråkigt!! Känns som någon typ jävlas med oss alla.. vilken cykeldag är du på nu? Brukar NC ha rätt med äl? Har ingen erfarenhet av temp...

Hm ok! Är på cd31 nu, om nc har rätt med ÄL så var den på cd25. Men jag vet inte, nc har haft fel förut för mig så det verkar inte funka så bra :( men jaa det känns verkligen som att nån jävlas!! Fick gravidbesked idag, hon ska ha till sommaren vilket hon sa var precis som dom planerat. Man ba mm kul för er att ni kan planera, smart tänkt av er :)))
  • inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-15 20:29:38 följande:

Så tröttsamt!!!!! Hela min kväll blev förstörd pga ett gravidbesked och det är så fånigt för jag vill inte bli så påverkad eller vara sån men man blir ju bara så himla ledsen.

Usch!! Jag känner precis likadant. Man vill absolut inte vara sån men blir ändå ledsen eftersom man själv har kämpat så länge. Skönt att man inte är ensam om att känna så iaf <3
  • inez898
    Jooosen skrev 2018-01-15 21:33:19 följande:

Haha ja tänk folk som planerar när bf ska bli!! Blir överlycklig om ja skulle föda på nyår eller vad som liksom !! Var på födelsedagskalas igår. Vimlade med stora magar plus massa barn...

Usch jag blir såå knäckt av sånna situationer med mkt magar och barn... men alltså man ändrar ju tankesätt lite. Innan vi började försöka så tänkte jag "hoppas bebisen inte kommer på julafton iaf" men nu skulle jag GLADELIGEN föda barn på julafton eller exakt när som helst.
  • inez898
    Jooosen skrev 2018-01-18 11:14:49 följande:

Där kom mensen :(

Neej!! Lider med dig <3
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet