• Elliot1

Vi som är på försök 9 med första barnet

33villbligravid skrev 2017-12-19 08:54:25 följande:

Klarar ni andra av att inte testa? Jag tycker det är skitsvårt och vet ju från tidigare att mina gravtest visar positivt redan några dagar innan BIM om det tagit sig ...

Hej, välkommen hem!

Jag har haft svårt att låta bli om jag haft test hemma.. Därför försöker jag att inte ha det ;) Har jag inga hemma så väntar jag då måste jag dessutom gå till Apoteket som är dyrare än att beställa online.. Så då har jag det som en ursäkt att inte köpa massa test! Hade dessutom blivit så besviken om det blev ett litet plus och sen mens. Då lever jag hellre i ovisshet :)
  • Elliot1

Är det någon som har erfarenhet av tidig ägglossning? Jag börjar bli lite kluven här. Förra cykeln kom mensen två dagar tidigt så då flyttades ju ÄL-datumet också i appen.. Vilket då betyder att jag hade ÄL på dag 12, missade den då vi hade massa sex några dagar för sent :( Jag har haft relativt regelbundet dag 13/14 innan.

Men nu (sedan igår) börjar jag redan känna av rejäl ÄL-värk och känner liksom att något är på gång i kroppen. Men jag är bara på dag 8?? Så även om den dröjer några dagar är det ju fortfarande tidigt. Har googlat lite om tidig ÄL men blir inte klok.. Kan inte direkt spontanligga varje dag då sambon jobbar nätter :(

Jag försöker undvika alla former av hjälpmedel så som ÄL-test och tempa kan jag inte göra för jag går upp olika tider varje dag... Hmm..

• Elliot1
    Isathe skrev 2017-12-21 20:38:45 följande:

Alltså, jag tror att jag är gravid...!!!!!

Fattar ingenting, 9 månader av ständig besvikelse och sen detta. Hoppas se syns nu på kortet här, vad tror ni som plussat tidigare

Det ser ju klart positivt ut!!! Grattis!! :D
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-12-21 22:16:01 följande:

Mensjäveln här!! Är så inställd på att något är fel på oss o att dessa försök till 12 månader bara är för att vi måste. Vill gråta och sova i 10 år.

Nej fyfan vad pissigt :( Hatar att det ska vara så svårt!! Att naturen och kroppen ska vara så jävlig.. Lider med dig men vet att du kommer hämta dig! Vår tur kommer också!
  • Elliot1
    33villbligravid skrev 2017-12-24 07:25:57 följande:

God jul på er! Mensen kom imorse. Fan vilken julklapp :/ Menmen, får försöka tänka på annat nu. Och ja hoppas 2018 ger bättre utdelning på babyfronten!

Tråkigt :( Hoppas du haft en bra julafton trots allt. Visst känns det lite skönt att lägga 2017 bakom sig nu. God Jul! :)
  • Elliot1
    33villbligravid skrev 2017-12-25 10:23:06 följande:

Ja - visst var den okej ändå! Julen känns bara så extratung. Minns att jag på julafton ifjol tänkte att nästa jul, så ska jag antingen ha en baby i famnen eller åtminstone i magen. Och så var det ju också nästan ... om inte missfallet skett.

Så att stå i mina föräldrars badrum med mensvärk och byta tampong och tänka på hur det här precis inte var hur det skulle vara, var ganska tufft om vi säger så. Och att gratta vännen på FB som outade att de ska få sitt första barn i maj (då vi också hade beräknat) krävde ganska mycket "bita ihop"..

Ledsen för deppinlägg. Vill inte dra ner någons julstämning, men ni vet hur det kan vara. Kram på er alla!

Förstår dig helt, det suger :( Hatar att den där jävla mensen dessutom kommer med massa värk och allmän äckelkänsla.. Man känner sig så liten! Helt okej att deppa lite.

Jag var också beräknad i Maj och naiv som jag var tänkte jag att jag absolut skulle vara gravid igen till jul.. Men icke. Har en kompis som har gått två dagar över tiden nu och en annan kompis som fick barn i förrgår. Så man får bara lyckönska dem och tänka att det vänder för oss också snart :)

Jag tror stenhårt på 2018, nu är det snart ett år sedan jag slutade med minipiller (nyårsafton) och jag försöker

verkligen tänka positivt även om det är svårt!!

Kram
  • Elliot1
    Cocosboll skrev 2017-12-27 20:12:02 följande:

På försök 9 plussade jag idag! Jippi!!!!!

Grattis :)
  • Elliot1
    beso skrev 2017-12-28 18:20:29 följande:

Hej! Jag har iofs barn sen tidigare men fått 8 missfall på raken och är gravid igen. Kanske är jag Välkommen ändå här?

Oj jösses vad jobbigt.. Har du varit och kollat upp det? Hur tidigt har du fått mf? Låter hur som helst skitjobbigt alltså. Håller tummarna för att nästa vill stanna kvar!
  • Elliot1
    beso skrev 2017-12-28 19:36:07 följande:

Hej! Jag har fått väldigt tidigt. Runt en v efter bim ungefär. Fick medicin sist för att det skulle stanna kvar men det funkade inte..blev så ledsen o deprimerad. Dr erbjöd utredning men jag va så ledsen att jag kände att nu ger jag upp. Har fortfarande inte sörjt klart. Nu fick jag en chock som var gravid direkt igen trots bara ett oskyddat direkt efter blödningen slutade. Är ju såklart orolig o superförvirrad just nu..

Okej! Usch vad jobbigt.. Jag har haft ett mf och tyckte det räckte liksom :/ Men vadå är du gravid igen nu? Isånafall hoppas jag verkligen det vill stanna!!! :)
  • Elliot1
    beso skrev 2017-12-29 09:19:40 följande:

Ja plussade för två dagar sen. Efter att ha gjort Slut med pojkvännen som flyttade ut..vi har bara haft oskyddat EN gång direkt efter att blödningen efter sista missfallet precis slutat! :/ Vill ju ha bebis..men situationen e tuff o jag e rädd ensam o orolig! :( Även om det troligast blir missfall igen så är det superjobbigt att gå igenom ensam! :(

Hur o varför spolar dom äggledarna? Låter inte kul..men håller tummarna att det ska hjälpa! Kram

Usch vilken jobbig sits! Förstår det känns tufft. Hoppas ni hittar en lösning som funkar för båda. Kram!
  • Elliot1
    bebis2018 skrev 2017-12-30 10:41:44 följande:

Vad hemskt med missfall. Har du några barn innsn eller det är ditt försök till första också?

Ja det var jobbigt! Önskar att man hade fått mer info om det innan, hade ingen aning om att det var så otroligt vanligt med missfall. Hade man vetat det hade man kanske varit mer förberedd liksom :) Men det är väl bara kämpa på, 4:e försöket nu efter MF. Första barnet!
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2018-01-03 22:08:37 följande:

Jättemkt älflytningar nyss! Ni som märker av detta; hur många dagar innan brukar ni ha så innan själva ägglossningen äger rum?

Kollar jag i mina appar där jag loggar allt så brukar jag ha det i 2-3 dagar. Vet inte när exakt under ÄL-perioden ägget släpper utan brukar få det bekräftat när mensen kommer och man räknar bakåt i kalendern. Men enligt det jag loggat i apparna så är det 2-3 dagar innan. Läste någonstans att flytningarna är som äggvita någon/några dagar innan ägget släpper och under tiden det faktiskt släpper, när de sedan övergår till mer vattninga så har ägget släppt. Men det har du säkert redan koll på :)
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet