• Isathe

Vi som är på försök 9 med första barnet

Isathe skrev 2017-12-21 20:38:45 följande:

Alltså, jag tror att jag är gravid...!!!!!

Fattar ingenting, 9 månader av ständig besvikelse och sen detta. Hoppas se syns nu på kortet här, vad tror ni som plussat tidigare

Såklart är du urkass bildkvalitet här på fl. Jag hade bara hållt mig ca 2,5h och med kvällsurin. Här är en bild där jag dragit upp kontrasten

• Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-21 21:16:23 följande:

Ja! Det är ett plus! Grattis!! :D

Åååå tack!! Är på väg att börja gråta av lycka samtidigt som jag inte kan fatta detta!!! Är de äntligen min tur?!?! Ska ta ett nytt i morgon bitti, har fortfarande inte sagt något till sambon. Tänk vilken julklapp!!

Håller nu alla tummar för dig!!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-21 21:17:08 följande:

Men alltså ja!!!!!! Ser positivt ut...!! Fyfan va underbart!!!!!!!!!

Ååå glad jag blir när du säger så!! Kan inte riktigt förstå, den bästa julklappen alltså! Sambon sitter bredvid och jag har fortfarande inte sagt något. Vet inte om jag ska vänta tills julaftonsmorgon.

Håller nu alla mina tummar för dig, tänk om vi får fortsätta följas åt!!
  • Isathe
    Lantisbarn skrev 2017-12-21 21:20:07 följande:

Ser positivt ut!!! :D

Ååå häftigt!! Aldrig fått en tillstymmelse till pluss men nu plötsligt!

De värsta var att de inte kom först å började nästan gråta för jag tänkte att de är såklart negativt. Men inom 5 min var de plötsligt där!! Ska ta ett nytt test imorgon bitti och hoppas såklart på tydligare och att de lilla fröet vill stanna!!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-21 21:28:32 följande:

Så glad för din skull!! Ger mig hopp! Mensen kommer med stor sannolikhet imorn.. men men! Ska du hålla d hemligt för din sambo till jul?

Jag ska ta ett test till imorgon bitti då jag har svårt att tro detta är sant då de är svagt, men som sagt bara hållt mig 2,5h.

Har inte bestämt när jag ska berätta för honom. Men vi firar jul med både mina och hans föräldrar och våra syskon så skulle vilja berätta detta för alla på julafton då alla vet att vi försöker. Tänker att om de blir missfall kan de vara skönt att de vetat innan att vi faktiskt var gravida
  • Isathe
    Elliot1 skrev 2017-12-21 21:28:44 följande:

Det ser ju klart positivt ut!!! Grattis!! :D

Tack!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-21 21:44:40 följande:

Ah förstår! Har du några symptom? Uppdatera hur som imorn!!

Lite halsbränna, mensvärk/Ägglossningsvärk/molvärk svårt att avgöra. Ömma bröstvårtor och kanske kissar lite mer.

Men rädd att alla symtom är framkallade eftersom jag längtar så mkt
  • Isathe
    Hedblomster skrev 2017-12-21 22:02:53 följande:

Grattis! Så glad för dig! Ger oss andra hopp dessutom:)

Tack!! Jag har haft precis samma känsla när någon plussat som försökt länge. Men vågar inte hoppas för mkt. Ska ta ett nytt i morgon bitti. Uppdaterar er då
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-21 22:16:01 följande:

Mensjäveln här!! Är så inställd på att något är fel på oss o att dessa försök till 12 månader bara är för att vi måste. Vill gråta och sova i 10 år.

Nej nej nej...!!! Jag som tänkte att vi skulle följas åt.... prova söka privat till en klinik som har landstingstaxa, de gjorde vi och fått påbörja utredning där, spolade ju äggledarna för någon vecka sen också. Kanske de som hjälpt oss
  • Isathe

God morgon!!
    Jag tog ett nytt test nu på morgonen. De kommer ett svagt svagt sträck inom 5 minuter. Jag ser det utan problem, efter tiden gått ut blir de starkare och starkare.

Är nu lite orolig att de kommer bli missfall då de är så svagt men jag vet att jag inte kan göra annat än att bara vänta och se.

Ska köpa 2 digitala idag innan jag åker hem från jobbet, så jag kan ta med ca 1 veckas mellanrum och se vad som händer.

Hade tänkt berättat för mina och sambons föräldrar på julafton få se hur jag/vi gör. Sambon har fortfarande inte fått veta något än, men de var bra svårt att hålla sig igår när vi gick och la oss och jag hade jätte svårt att somna. Men tänkte väl berätta senast i morgon för honom så han hinner smälta det en dag innan vi släpper de till våra föräldrar och syskon isf.

Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet